REKLAMA

Peugeot HX1 – koncept na Frankfurt

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 57 400 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

HX1 podpowiada jak mógłby wyglądać model 508 w wersji MPV. Co ciekawe, mimo swego rodzinnego charakteru (6 miejsc) auto jest niezwykle niskie - ma tylko 137 cm wysokości. W zestawieniu z prawie 5 metrami długości i 2 metrami szerokości robi wrażenie bardzo masywnego. Ma przy tym bardzo niski współczynnik oporu powietrza - Cd 0,28, który ma zapewne niebagatelne znaczenie w kwestii ekologii i oszczędności. A w tej kwestii jest się czym pochwalić. Pod maską pracuje 2,2-litrowy silnik HDI o mocy 204 KM, zestawiony z sześciobiegową skrzynią automatyczną, napędzający przednią oś. Z tyłu zamontowano jednostkę elektryczną o mocy 95, napędzającą koła tylnej osi. Dzięki temu zespołowi, HX1 może przejechać 100 km zużywając jedynie 3,2 litra paliwa. A w trybie elektrycznym przejedzie prawie 30 km.

HX1 ma zaskakiwać nietypowymi rozwiązaniami, takimi jak siedmioramienne felgi aluminiowe, z ramionami przypominającymi łopatki turbiny. Gdy auto rusza, powierzchnia ramion powiększa się, co ma zmniejszać opory powietrza. W tym samym celu przy prędkości powyżej 100 km/h unosi się tylny spoiler. Zaskakujące są również drzwi, które odsuwają się, odsłaniając dostęp do kabiny. Kabiny, w której brakuje słupka B, co jest popularnym pomysłem w autach koncepcyjnych, nie zrealizowanym dotąd w żadnym czterodrzwiowym aucie produkcyjnym. Za drzwiami kryje się kabina wykończona w skórze i aluminium, z sześcioma fotelami w trzech rzędach i... ekspresem do kawy.

Prezencji temu projektowi odmówić nie sposób. Oceńcie sami.

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 (7)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA