[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ

Peugeot e-208 już w Polsce. Znamy ceny

Nowa generacja Peugeota 208 debiutuje na rynku w nowej odsłonie, z napędem elektrycznym. Polski importer opublikował już cennik modelu e-208.

Peugeot e-208 Peugeot e-208
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 55 000 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Nowa generacja Peugeota 208 została oficjalnie pokazana już w lutym tego roku. Samochód jest bardziej dojrzały z wyglądu, a pod maską kryje nie tylko tradycyjne napędy benzynowe i Diesla, ale i po raz pierwszy napęd w pełni elektryczny.

Peugeot e-208 – ceny

Ile kosztuje nowy Peugeot e-208, czyli model z napędem elektrycznym? Tanio na pewno nie jest, ale w ostatnim czasie elektryczne samochody zauważalnie potaniały. Jak choćby Volkswagen e-Up!, który jeszcze nie tak dawno temu kosztował w okolicach 120 tys. złotych, a teraz jest dostępny od 96 tys. złotych, i to z większym zasięgiem i mocniejszą baterią.

Wróćmy jednak do Peugeota e-208. O ile najtańszy model z 75-konnym silnikiem benzynowym i pięciobiegową manualną skrzynią został wyceniony na kwotę 53 900 złotych, czyli niewiele mniej niż za bazowego Fiata Tipo hatchback, tak bazowy model z napędem elektrycznym ma kosztować od 124 900 złotych.

Czujni i śledzący motoryzacyjne aktualności czytelnicy zauważyli zapewne, że jest to lekko poniżej granicy przewidywanej dla planowanych w Polsce dopłat do aut elektrycznych. Według obecnego kształtu projektu, na dopłatę „załapią” się auta elektryczne kosztujące nie więcej niż 125 tys. złotych właśnie.

W tej samej cenie dostaniemy zresztą bazową wersję bliźniaczego konstrukcyjnie Opla Corsy-e. Podobnie wyceniony ma zostać nowy Renault Zoe, którego pierwsze jazdy odbyliśmy raptem w zeszłym tygodniu, a także pokazany dziś po raz pierwszy w Polsce Volkswagen ID.3 – tak naprawdę o rozmiar większy od wymienionych wyżej modeli.

Powoli jest więc w czym wybierać, nie mówiąc już o znacząco tańszych, ale i mniejszych trojaczkach – Skoda Citigo-e iV, Volkswagen e-Up! oraz Seat Mii Electric. Cena tego drugiego jest już ustalona na okolice 96 tys. złotych.

Zobacz także: TOP5 - najciekawsze premiery aut elektrycznych

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 208 2019 Peugeot 208 2019

Peugeot e-208 – wyposażenie

Peugeot e-208 w cenie 124 900 to wersja Active (bazowa Like jest dostępna tylko dla dwóch wersji silnikowych – z benzynowym motorem i dieslem). Są jeszcze modele w wersjach:

  • Allure – od 130 300 zł
  • GT Line – od 137 800 zł
  • GT – od 146 800 zł (dostępnej wyłącznie dla modelu elektrycznego)

Co dostaniemy za takiego „golasa” w wyposażeniu Active? Patrzymy na oficjalny cennik i widzimy, że w podstawowej wersji wyposażenia znalazło się m.in.:

  • sześć poduszek powietrznych
  • tempomat z ogranicznikiem prędkości
  • pakiet Safety
  • pakiet Widoczność
  • 16-calowe felgi stalowe z kołpakami
  • klimatyzacja manualna
  • multimedialny ekran dotykowy o przekątnej 7 cali
  • 6 głośników

Zobacz także: Tesla oficjalnie w Polsce. Znamy ceny

REKLAMA

Peugeot 208 2019 Peugeot 208 2019

Peugeot e-208 – silnik i napęd

Po raz pierwszy Peugeot 208 dostępny będzie z napędem elektrycznym. Zgodnie z wcześniejszymi przewidywaniami, będzie to układ znany z DS3 Crossback E-Tense. Mowa o 136-konnym motorze elektrycznym, generującym 260 Nm momentu obrotowego. Ważącemu aż 1455 kilogramów e-208 pozwoli to na sprint do „setki” w czasie 8,1 sekundy.

W przypadku aut elektrycznych nie możemy zapomnieć o zasięgu. Ten ma sięgać do 340 kilometrów wg procedury WLTP lub nawet 450 kilometrów, mierzone starszym cyklem pomiarowym NEDC. Jak na miejskie auto, do jazdy na co dzień w zupełności wystarczy.

Akumulator o pojemności 50 kWh umieszczono pod podłogą, co pozwoliło uchronić bagażnik przed zmniejszeniem. Ładowanie baterii z użyciem domowego gniazdka wymaga 16 godzin, użycie trójfazowej ładowarki skraca czas do 5-8 godzin, natomiast szybka ładowarka uzupełni akumulator w pół godziny do poziomu 80 proc.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij