[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ

Peugeot wprowadza hybrydy plug-in dla 508 i 3008

Do pokazanego niedawno elektrycznego e-208 dołączają modele hybrydowe typu plug-in. Będą to Peugeot 508, 508 SW i 3008. Znamy ceny.

Peugeot plug-in hybrid Peugeot plug-in hybrid
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 151 500 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Kurz po prezentacji pierwszego seryjnego modelu z napędem elektrycznym – Peugeota e-208 – jeszcze nie opadł, a do gry wchodzą nowe hybrydy plug-in, oferujące jazdę w trybie czysto elektrycznym. Są to Peugeot 508 Hybrid, Peugeot 508 SW Hybrid oraz Peugeot 3008 Hybrid4 z napędem na cztery koła.

Technologia Plug-in Hybrid

Silnik 1.6 PureTech został specjalnie przystosowany do pracy w trybie hybrydowym, m.in. poprzez dodanie dwufunkcyjnego alternatora-rozrusznika i wyposażenie w specjalny układ chłodzenia. Silnik ma moc 180 KM w wersji z napędem Hybrid i 200 KM w przypadku czteronapędowej odmiany Hybrid4.

Silnik PureTech współpracuje z nową, automatyczną, 8-stopniową skrzynią biegów e-EAT8 (Electric Efficient Automatic Transmission), która jest specjalnie przeznaczona do napędów Plug-in Hybrid. Silnik elektryczny współpracujący ze skrzynią ma moc 110 KM, przenoszoną na przednią oś.

Dla uzyskania optymalnego i niewyczuwalnego sposobu przełączania między napędem spalinowym a elektrycznym, sprzęgło hydrokinetyczne z wersji spalinowych zostało zastąpione mokrym sprzęgłem wielotarczowym. Efektem tych zmian jest wzrost momentu obrotowego o 60 Nm, a w konsekwencji skrócenie czasu reakcji układu.

Elektrycznie napędzana tylna oś

W wersjach Hybrid4 tylna oś z wielowahaczowym zawieszeniem jest wyposażona w falownik, silnik elektryczny o mocy 110 KM i reduktor umożliwiający przeniesienie napędu na cztery koła. Co istotne, rozwiązanie to nie spowodowało zmniejszenia miejsca w kabinie.

Zobacz także: nowe Renault Zoe - pierwsza jazda

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot plug-in hybrid Peugeot plug-in hybrid

Litowo-jonowy akumulator trakcyjny

Wysokonapięciowy (300V), litowo-jonowy akumulator jest umiejscowiony pod drugim rzędem siedzeń zarówno w wersji Hybrid jak i Hybrid4. Akumulator ma jedną z najwyższych oferowanych na rynku pojemności, która wynosi 11,8 kWh (Hybrid) lub 13,2 kWh (Hybrid4). Umożliwia pokonanie dystansu do 50 kilometrów według WLTP i 60 kilometrów zgodnie z normą NEDC, w trybie w 100 proc. elektrycznym.

Dla umożliwienia maksymalnego wykorzystania jazdy w trybie elektrycznym, trybem domyślnym jest tryb zeroemisyjny (ZEV). Włącza się za każdym razem, gdy akumulator jest odpowiednio naładowany. Jazda w trybie elektrycznym jest możliwa do prędkości 135 km/h, przy której następuje przełączenie na napęd spalinowy.

Doładowanie akumulatora trakcyjnego

Jak podaje producent, pełne doładowanie akumulatorów odbywa się w czasie maksymalnie:

  • 8 godzin ze standardowego gniazda (ładowarka 3,3 kW, 8 A),
  • 4 godzin z gniazda przyspieszonego ładowania typu Green’up (ładowarka 3,3 kW, 14 A),
  • niecałe 2 godziny w przypadku terminala typu Wallbox (ładowarka 6,6 kW dostępna w opcji, 32 A).

Zobacz także: nowy Volkswagen e-Up! - znamy cenę

REKLAMA

Peugeot plug-in hybrid Peugeot plug-in hybrid

Peugeot 3008 GT Hybrid4 - cena

SUV Peugeot 3008 Hybrid4 jest wyposażony w napęd na cztery koła i generuje maksymalną moc 300 KM. To najmocniejszy seryjny Peugeot w historii. Taki efekt został uzyskany dzięki połączeniu silnika PureTech o mocy 200 KM z dwoma silnikami elektrycznymi (jednym z przodu, drugim z tyłu, z których każdy ma moc 110 KM).

Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 5,9 s. Wynosząca 13,2 kWh pojemność akumulatora trakcyjnego umożliwia pokonanie w trybie w 100 proc. elektrycznym dystansu między 56 a 59 kilometrów zgodnie z WLTP.

Peugeot 3008 GT Hybrid z napędem na jedną oś i mocą 225 KM kosztuje od 166 500 złotych w wersji wyposażenia Allure, a odmiana Hybrid4 z napędem na cztery koła od 195 700 zł, od wersji wyposażenia GT Line.

Peugeot 508 i 508 SW Hybrid - ceny

Nowe modele Peugeot 508 Hybrid i 508 SW Hybrid są napędzane silnikiem PureTech 180 KM w połączeniu z silnikiem elektrycznym 110 KM. Ich łączna maksymalna moc, przenoszona na przednią oś, wynosi 225 KM.

Oferta obejmuje trzy poziomy wyposażenia:

  • Allure,
  • GT Line,
  • GT.

Cena Peugeota 508 Hybrid zaczyna się od 169 400 zł dla wersji Allure, natomiast Peugeot 508 SW Hybrid kosztuje od 173 900 złotych, również w wersji Allure.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij