Pięć SUV-ów w nowym teście Euro NCAP

Organizacja Euro NCAP przeprowadziła nowe testy zderzeniowe, które pokazały, że producenci przykładają dużą wagę do zapewnienia bezpieczeństwa w swoich samochodach.

Ford Mustang Mach-E w teście Euro NCAP fot. Euro NCAP
Ford Mustang Mach-E w teście Euro NCAP

W najnowszej odsłonie testów zderzeniowych Euro NCAP przetestowano następujące modele:

Jak widać, dominacja i popularność SUV-ów mają się wyjątkowo dobrze, bo wszystkie rozbite modele to właśnie pojazdy z podniesionym nadwoziem. Poradziły sobie one nad wyraz dobrze, zgarniając w czterech przypadkach komplet pięciu gwiazdek, a w jednym mocne cztery na pięć.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zacznijmy od tego, który dostał cztery gwiazdki, a jest nim nowy crossover Hyundai Bayon. Jak podają w podsumowaniu eksperci Euro NCAP, model ten stracił po kilka „małych” punktów w kilku kategoriach, ale nadal prezentuje solidny poziom, jeśli chodzi o bezpieczeństwo. Zabrakło na przykład, seryjnej w dwóch pozostałych modelach Hyundaia, poddanych testom, centralnej poduszki powietrznej, zapobiegającej zderzeniu pasażerów głowami. Część punktów „uciekła” w kategorii ochrony pieszych, a jeszcze kilka w klasyfikacji seryjnie montowanych, zaawansowanych systemów bezpieczeństwa, na które Euro NCAP zwraca coraz większą uwagę.

Hyundai Bayon

  • Gwiazdki: 4/5
  • Ochrona pasażerów: 76 proc.
  • Ochrona dzieci: 82 proc.
  • Ochrona pieszych: 76 proc.
  • Systemy bezpieczeństwa: 67 proc.

REKLAMA

Kolejne testowane modele zgarnęły po komplecie pięciu gwiazdek, a wśród nich mamy dwa elektryczne samochody Forda Mustanga Mach-E oraz Hyundaia Ioniq 5, SUV-a z kilkoma rodzajami napędów Hyundaia Tucsona oraz nową Toyotę Yaris Cross, przedstawiciela SUV-ów segmentu B. Na tle powyższych samochodów szczególnie dobrze wypadła właśnie ta najmniejsza w zestawieniu – Toyota.

W zakresie ochrony dorosłych pasażerów wykazała poziom taki sam, jak większy Tucson i niewiele słabszy niż dwa duże, elektryczne SUV-y, przy czym tu zwyciężył Mustang, uzyskując 92 proc. punktów. Ochrona dzieci z kolei jest w Yaris Crossie oceniona o zaledwie 2-3 proc. słabiej, niż u większych „rywali”, natomiast w kwestii ochrony pieszych i rowerzystów Yaris Cross pobiła wszystkie inne testowane tym razem pojazdy, uzyskując wynik 78 proc. To zarazem jeden z najlepszych wyników w ogóle, wśród testowanych w 2021 roku modeli. Również wyposażenie w systemy bezpieczeństwa zostało ocenione w Yarisie Cross wysoko, niemalże na poziomie Mustanga Mach-E i lepiej niż w Tucsonie czy Bayonie, natomiast w tym względzie bezkonkurencyjny jest Hyundai Ioniq 5.

Ford Mustang Mach-E

  • Gwiazdki: 5/5
  • Ochrona pasażerów: 92 proc.
  • Ochrona dzieci: 86 proc.
  • Ochrona pieszych: 69 proc.
  • Systemy bezpieczeństwa: 82 proc.

Hyundai Ioniq 5

  • Gwiazdki: 5/5
  • Ochrona pasażerów: 88 proc.
  • Ochrona dzieci: 86 proc.
  • Ochrona pieszych: 63 proc.
  • Systemy bezpieczeństwa: 88 proc.

Hyundai Tucson

  • Gwiazdki: 5/5
  • Ochrona pasażerów: 86 proc.
  • Ochrona dzieci: 87 proc.
  • Ochrona pieszych: 66 proc.
  • Systemy bezpieczeństwa: 70 proc.

Toyota Yaris Cross

  • Gwiazdki: 5/5
  • Ochrona pasażerów: 86 proc.
  • Ochrona dzieci: 84 proc.
  • Ochrona pieszych: 78 proc.
  • Systemy bezpieczeństwa: 81 proc.

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA