Poza ciekawie stylizowanym nadwoziem z wielkimi, pojedynczymi drzwiami otwieranymi ku górze, najważniejszy w tym samochodzie jest oczywiście układ napędowy. Koncepcyjne Subaru wprawiane jest bowiem w ruch przy pomocy dwulitrowego silnika typu bokser, zaopatrzonego w bezpośredni wtrysk paliwa i współpracującego z bezstopniową skrzynią typu Lineatronic.
Ponadto, auto zaopatrzone jest w dwa silniki elektryczne, znane z hybrydowych Toyot. Pierwszy z nich, o mocy 10 kW wspomaga silnik benzynowy w trakcie ostrych przyspieszeń, a przez resztę czasu działa jako generator ładujący akumulatory.
Drugi silnik elektryczny, wytwarzający 20 kW mocy, niczym w Lexusie RX450h, umieszczony został przy tylnej osi. Napędza samochód, gdy porusza się on z niewielkimi prędkościami oraz przy wciśnięciu pedału gazu do podłogi.
Jako że nie ma żadnego wału, łączącego jednostkę benzynową z "tyłem", to koncepcyjne Subaru może pochwalić się płaską podłogą, co z kolei przekłada się na większą ilość miejsca dla pasażerów zasiadających z tyłu. Ciekawie prezentuje się też deska rozdzielcza, mogąca poruszać się w górę lub w dół, aby zapewnić kierowcy jak najlepszą widoczność.
Komentarze
auto motor i sport, 2009-09-30 10:00:50
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?