REKLAMA

Pierwsze Audi R8 LMS GT4 trafiły do klientów

Pierwszych 12 egzemplarzy nowego Audi R8 LMS GT4 znalazło się juz u klientów. Odbiór nastąpił w siedzibie Audi Sport w Neuburgu nad Dunajem.

Audi R8 LMS GT4
Audi R8 LMS GT4

Pierwszych dwanaście samochodów Audi R8 LMS GT4 trafiło już do wyścigowych zespołów z Ameryki, Australii, Chin i Europy. Audi R8 LMS GT4, to trzeci model z gamy przygotowanej przez dział Audi Sport customer racing.

Audi R8 LMS GT4 dołącza do modeli R8 LMS GT3 oraz RS 3 LMS, samochodów przeznaczonych na tor wyścigowy, dostępnych dla niemal każdego, kto wyłoży odpowiednią sumę.

Samochód jest przez Audi Sport określany idealnym autem wyścigowym dla amatorów. Choć ostatnie słowo może wprowadzać w błąd. Do prowadzenia tej napędzanej na tylną oś bestii potrzeba ponadprzeciętnych umiejętności.

REKLAMA

REKLAMA

Audi R8 LMS GT4
Audi R8 LMS GT4

Nowy, sportowy model, bazujący w znacznym stopniu na wersji seryjnej Audi R8, rozwija moc 495 KM. Z wersją seryjną dzieli ok. 60 procent podzespołów i podobnie jak ona, wytwarzany jest w zakładach Audi w Böllinger Höfe.

Do napędu Audi R8 LMS GT4 służy znany z modelu R8 wolnossący silnik V10 o pojemności 5,2 litra. Moc maksymalna sięga tutaj 495 KM, a maksymalny moment obrotowy to 550 Nm.

W przeciwieństwie jednak do drogowej wersji, napędzanej na cztery koła, tylnonapędowe R8 LMS GT4 nie może być prowadzone po drogach publicznych. Dla tych, którzy chcieliby zaznać przyjemności z jazdy potężnym R8 z napędem na tylne koła, Audi przygotowało limitowany do 999 egzemplarzy model R8 V10 RWS, o którym pisaliśmy niedawno.

REKLAMA

Audi R8 LMS GT4
Audi R8 LMS GT4

Wracając jednak do R8 LMS GT4. Według danych producenta, przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mniej niż cztery sekundy, a maksymalna prędkość to 250 km/h. Oczywiście to zależy od ustawień aerodynamiki czy samego silnika. Mimo swoich rozmiarów i potężnego silnika, za to bez choćby napędu quattro, auto "na sucho" waży 1460 kilogramów.

Jeśli chodzi o cenę, R8 LMS GT4 jest już dostępny na zamówienie i w Niemczech kosztuje od 198 tys. euro, czyli w przeliczeniu około 850 tys. złotych. To kwota bez podatku VAT. Wartość brutto przekracza 1 mln złotych.

REKLAMA

REKLAMA

Audi R8 LMS GT4
Audi R8 LMS GT4

Audi z sukcesem testowało R8 LMS GT4 przy okazji kilku tegorocznych imprez, m.in. 24-godzinnego wyścigu na torze Nürburgring, czy w Mistrzostwach Długodystansowych serii VLN. W najbliższym czasie, 12 i 13 stycznia 2018, dwa egzemplarze Audi R8 LMS GT4 w barwach prywatnego zespołu Phoenix Racing wezmą udział w 24-godzinnym wyścigu w Dubaju.

Dwa tygodnie później z ich udziałem zainaugurowany będzie kolejny sezon North American IMSA. W pierwszym tygodniu lutego natomiast, klienci Audi wystartują w 12-godzinnym wyścigu w Bathurst, a potem, na początku marca, rozpoczną siódmy już sezon Audi R8 LMS Cup.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA