Pierwsze Fordy Mustangi Mach-E GT już w Polsce

Pierwsze egzemplarze najmocniejszej odmiany w pełni elektrycznego Mustanga Mach-E trafiły do klientów w Polsce. Auto przyspiesza do setki w 3,7 sekundy, a kosztuje 342 tys. złotych.

Ford Mustang Mach-E GT w Polsce fot. materiały prasowe
Ford Mustang Mach-E GT w Polsce

Pojawienie się w ofercie Forda elektrycznego Mustanga Mach-E było sporym zaskoczeniem, ale model ten okazał się sporym sukcesem. Teraz do klientów w naszym kraju trafiły pierwsze egzemplarze topowej odmiany – Mach-E GT. Na razie sześciu szczęśliwych właścicieli odebrało kluczyki do swoich aut, bowiem do Polski trafiło w sumie osiem egzemplarzy, z czego dwa na użytek Ford Polska. Największą popularnością cieszył się energetyczny kolor Cyber Orange, dwa egzemplarze polakierowano na kolor Dark Matter, zaś jeden Mustang Mach-E GT jest w kolorze Grabber Blue.

Ford Mustang Mach-E GT – moc, osiągi

Ford Mustang Mach-E GT do setki przyspiesza w zawrotnym tempie 3,7 sekundy, a pozwala na to zarówno moc maksymalna, sięgająca 487 KM, jak i potężny moment obrotowy na poziomie 860 Nm. Tym samym elektryczny Mustang Mach-E GT jest najlepiej przyspieszającym seryjnym Fordem, jaki był kiedykolwiek dostępny w Europie.

Ford Mustang Mach-E GT w Polscefot. materiały prasowe
Ford Mustang Mach-E GT w Polsce

Polska cena tego modelu, według najnowszego cennika na rok 2022, rozpoczyna się od 342 000 zł. W zamian otrzymamy rasowego SUV-a, którego akumulator, gromadzący 98 kWh energii, pozwoli pokonać do 490 km na jednym ładowaniu (wg WLTP). Przy tym czas ładowania od 10 do 80 proc., przy użyciu prądu o mocy 150 kW, to około 45 minut, a w czasie 10 min takiego szybkiego ładowania zasięg może wzrosnąć o niemal 100 km.

Standardowe wyposażenie modelu Mustang Mach-E GT obejmuje adaptacyjne zawieszenie MagneRide, dostrojone specjalnie dla klientów europejskich, sportowy układ hamulcowy Brembo czy 20-calowe felgi aluminiowe. Co do trybów jazdy, wraz z ich stopniowym przełączaniem od Whisper przez Active do Untamed, zwiększa się udział momentu obrotowego przekazywanego na tylne koła.

Mustang Mach-E GTMaciej Ziemek
Mustang Mach-E GT

Specyfiką topowego modelu jest w tryb Untamed Plus. Oprócz bardziej sportowo zestrojonego układu kierowniczego, ostrzejszej reakcji na wciśnięcie pedału przyspieszenia, usztywnionego zawieszenia, symulacji redukcji biegów i wzmocnionej ścieżki dźwiękowej we wnętrzu w trybie Untamed, funkcja Untamed Plus wyciska z układu napędowego maksimum możliwości, dla zapewnienia stałej mocy i momentu obrotowego, a co za tym idzie, powtarzalności osiągów, na przykład w czasie jazdy na torze wyścigowym.

Ford Mustang Mach-E GT – wyposażenie

W kabinie na kierowcę czeka duży, 15,5-calowy ekran centralny z najnowszą generacją systemu komunikacji SYNC. Sportowe fotele Ford Performance są pokryte miękką w dotyku sztuczną skórą, która pojawia się również na kierownicy. Komfortowe wyposażenie uzupełnia system audio B&O z dziesięcioma głośnikami czy bezdotykowe sterowanie klapą 402-litrowego bagażnika. Opcjonalnie samochód może być wyposażony w dach panoramiczny.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

REKLAMA