[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

REKLAMA

PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Pierwszy test Cupra e-Racer

Barceloński tor w Castelloli posłużył jako miejsce testów pierwszego, w pełni elektrycznego wyścigowego samochodu turystycznego – Cupra e-Racer. Za kółkiem usiadł Jordi Gené, doświadczony i utytułowany kierowca, który doskonale wiedział jak sprawdzić możliwości pojazdu.

Cupra e-Racer Cupra e-Racer

Cupra e-Racer przeszedł szereg restrykcyjnych testów: najpierw na trasie w Grobniku (Chorwacja) została sprawdzona wytrzymałość baterii, później zweryfikowano maksymalną wydajność silników, zarządzanie zasilaniem w odniesieniu do temperatury wszystkich elementów pojazdu (zwłaszcza baterii) oraz właściwości jezdne (poprzez sprawdzenie przyspieszenia, hamulców i regenerację samochodu).

Podczas kolejnej fazy testów, która odbędzie się we wrześniu, inżynierowie i technicy będą skupiać się na tym, aby e-Racer pokonał wymagane okrążenia w jak najkrótszym czasie i wyprzedził konkurencję podczas mistrzostw.

– Dzięki Cupra e-Racer chcemy udowodnić, że przyszłość na torze wyścigowym należy do pojazdów elektrycznych, a eTCR ma takie same możliwości rywalizacji jak zwykłe samochody zasilane olejem, a może i nawet lepsze! – podkreśla Jaime Puig, Dyrektor SEAT Sport.

REKLAMA

Cupra e-Racer Cupra e-Racer

Imponujące przyspieszenie na torze

Jordi Gené, kierowca odpowiadający za testy i rozwój modeli Cupra, poddał najnowszy pojazd szeregowi trudnych przeszkód, w których samochód spisał się na medal. – e-Racer ma imponujące przyspieszenie i rewelacyjnie rozprowadza energię z baterii, co skutkuje nisko położonym środkiem ciężkości i daje lepsze wrażenia podczas prowadzenia – wyjaśnia Gené.

Co ciekawe, Cupra e-Racer waży o 400 kg więcej niż standardowy Cupra TCR, ale w zamian za to ma 680 KM, czyli o 330 KM więcej niż największy rywal w kategorii TCR. Stąd, jak dodaje Gené, konieczna jest modyfikacja systemu hamulcowego – tak ciężki samochód jest trudniej zatrzymać niż model o przeciętnych gabarytach.

Cupra e-Racer - Poznań Motor Show 2018 Cupra e-Racer - Poznań Motor Show 2018, fot. Michał Szymaczek

eTCR w mistrzostwach 2020

Celem wszystkich testów było sprawdzenie wydajności pojazdu pod każdym kątem, nawet w najbardziej ekstremalnych warunkach i wprowadzanie poprawek tam, gdzie okazały się one potrzebne. Połączenie ich efektów z zaangażowaniem zespołu technicznego Cupra, ma zapewnić e-Racerowi otrzymanie własnej kategorii wyścigowych samochodów elektrycznych.

– Wierzymy, że rezultaty testów, które właśnie przeprowadzamy na torach, zachęcą inne marki do pójścia w nasze ślady i w 2020 roku kategoria eTCR stanie się rzeczywistością – podsumowuje Jaime Puig, Dyrektor Seat Sport.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij