[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

REKLAMA

PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Pierwszy test Volkswagena I.D. R Pikes Peak w USA

Volkswagen I.D. R Pikes Peak zakończył z sukcesem pierwsze jazdy testowe, przygotowujące go do bicia rekordu "Pikes Peak International Hill Climb". Wydarzenie odbędzie się 24 czerwca.

Volkswagen I.D. R Pikes Peak Volkswagen I.D. R Pikes Peak

Testy odbyły się na trasie legendarnego wyścigu, w amerykańskim stanie Kolorado. Kierowca pierwszej w pełni elektrycznej wyścigówki Volkswagena, Romain Dumas, był zachwycony samochodem.

Ponieważ droga wiodąca na szczyt Pikes Peak (4 302 m n.p.m.) jest drogą publiczną, zespołowi testującemu udostępniono ją jedynie na trzy godziny. Volkswagen Motorsport zorganizował w Colorado Springs stały obóz ułatwiający przygotowanie kolejnych jazd testowych przed wyścigiem, który odbędzie się 24 czerwca.

Podczas pierwszych prób w USA zespół Volkswagena koncentrował się przede wszystkim na dostrajaniu zawieszenia samochodu, na testach opon oraz na optymalnym wykorzystaniu pojemności akumulatorów, a także na odzyskiwaniu energii podczas hamowania, co jest jednym z kluczowych elementów.

REKLAMA

Volkswagen I.D. R Pikes Peak Volkswagen I.D. R Pikes Peak

Podczas 96. edycji najsłynniejszego wyścigu górskiego na świecie, 24 czerwca 2018 roku, kierowca Volkswagena Romain Dumas zamierza pobić rekord trasy dla samochodów elektrycznych z 2016 roku, wynoszący teraz 8.57,118 minut.

Na trasie liczącej 19,99 km i 156 zakrętów oznacza to jazdę ze średnią prędkością 134 km/h. I.D. R Pikes Peak przystępuje do tego wyzwania wyposażony w dwa silniki o mocy systemowej wynoszącej 500 kW (680 KM), z których jeden jest zamontowany przy przedniej, a jeden przy tylnej osi.

Na skutek mniejszej zawartości tlenu w powietrzu, silnik spalinowy już na starcie, na wysokości 2 862 m n.p.m. traci niemal 30 procent mocy. Z każdym kilometrem w kierunku mety ten efekt narasta. Za to silniki elektryczne przez cały czas pracują z tą samą efektywnością. 

Pozostałe warunki wyścigu są takie same dla wszystkich uczestników. Każdy ma tylko jedno jedyne podejście. Jeśli choćby najmniejsza rzecz pójdzie nie tak, ustanowienie nowego rekordu trasy dla aut elektrycznych właściwie przestanie być możliwe.

A podczas wyścigu liczącego niemal 20 km, w którym różnica wzniesień pomiędzy startem a metą wynosi 1 440 m, wiele rzeczy może pójść nie tak.

Volkswagen I.D. R Pikes Peak Volkswagen I.D. R Pikes Peak

Decydującą rolę gra też sama pogoda. „Żeby pojechać na rekord, trzeba mieć szczęście z pogodą” – twierdzi Dumas. Zdarzało się, że w minionych latach Pikes Peak International Hill Climb przerywano albo skracano z powodu mgły, gołoledzi, śniegu albo gradu.

W pobliżu szczytu śnieg lub grad padają w czerwcu przez 18 do nawet 30 dni. Kierowcy muszą także umieć dawać sobie radę z nagłym deszczem czy z niespodziewaną gołoledzią. W okolicach mety przeciętna temperatura w czerwcu wynosi około zera stopni. 

Film z jazd testowych na Pikes Peak: 

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 54 490 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij