Hyundai Motor Group zaprezentował nową platformę podłogową – Electric-Global Modular Platform (E-GMP) – przeznaczoną dla samochodów elektrycznych nowej generacji. Platforma ta będzie kluczowym elementem konstrukcyjnym przyszłych pojazdów elektrycznych marek Hyundai i Kia.
Głosuj w konkursie Best Cars 2021 i wygraj Subaru Forester
Z najważniejszych informacji producent podaje, że pojazdy skonstruowane na platformie E-GMP mogą zapewnić zasięg ponad 500 km (wg WLTP) po jednorazowym naładowaniu do pełna, a dzięki szybkiemu ładowaniu akumulator można naładować w 80 proc. w ciągu zaledwie 18 minut, a w 5 minut zasięg wzrośnie o 100 km. To oznacza spory postęp w stosunku do tego, co prezentują obecne auta elektryczne.
Druga strona platformy E-GMP to samochody sportowe. Producent zapowiada, że powstanie model, który przyspieszać będzie od zera do 100 km/h w mniej niż 3,5 sekundy, a jego prędkość maksymalna wyniesie 260 km/h.
Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!
Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!
Ale to jeszcze nie wszystkie zalety E-GMP. Ma ona pozwolić na wygospodarowanie większej przestrzeni w kabinie w stosunku do obecnie stosowanych rozwiązań, a jej duża sztywność wpłynie na poprawę dynamiki jazdy.
Po raz pierwszy na świecie zastosowany zostanie poza tym zintegrowany system Power Electric, który będzie umożliwiał wielokrotne ładowanie prądem o wysokim napięciu (400 V/800 V) i będzie miał funkcję dwukierunkowej konwersji prądu.
Kiedy można spodziewać się pierwszych modeli z rodziny E-GMP? Zacznijmy od tego, że do 2025 roku Hyundai Motor Group planuje wprowadzić na świecie 23 modele samochodów elektrycznych i sprzedać milion egzemplarzy takich aut. Ale już w 2021 roku platforma E-GMP będzie stanowić podstawę konstrukcyjną gamy nowych aut elektrycznych, w tym zapowiadanego modelu IONIQ 5 marki Hyundai oraz pierwszego zaprojektowanego od podstaw jako samochód elektryczny auta marki Kia.
Zobacz także:
Komentarze