W plebiscytowe szranki stanęło w tym roku 386 modeli, o dwa więcej niż przed rokiem. Każdy z nich to auto seryjne, każde można kupić w oficjalnej sieci sprzedaży w Europie. Podzieliliśmy je na 11 klas, zależnie od rodzaju, rozmiarów i przeznaczenia. Na kolejnych stronach prezentujemy po trzech zwycięzców z każdej klasy oraz, dodatkowo, jeden model o najbardziej przystępnej cenie. Wyboru auta przystępnego cenowo Czytelnicy dokonali spośród ograniczonej (do najtańszych) grupy samochodów w obrębie każdej klasy.
Plebiscyt ma charakter międzynarodowy – rozpisano go w 12 krajach naszego kontynentu, a także w Chinach, Meksyku i Brazylii. W Europie na najlepsze samochody zagłosowało blisko 170 000 Czytelników pism motoryzacyjnych. W polskiej edycji „auto motor i sport” głosy oddało 6721 osób, aż o 1587 więcej niż przed rokiem. Dziękujemy za Wasze głosy, zachęcamy do udziału w kolejnej edycji plebiscytu jesienią bieżącego roku i zapraszamy do zapoznania się z najlepszymi samochodami roku 2015.
Samochody najmniejsze
Wśród zwycięzców w kategorii miniautek znajdziemy modele o sportowym zacięciu, wyróżniające się urodą lub mające obydwie te cechy równocześnie. Także producenci wysoko cenią walory sportowych Mini Coupé i Abartha 500, bo żądają za nie ponad 90 i ponad 70 tys. zł. Na tym tle urokliwe Renault Twingo za 35 900 to prawdziwa gratka.

1. MINI COUPÉ
Dwumiejscowy maluch zastąpił w tym roku na podium swojego brata, czyli zwykłe Mini. Coupé jest natomiast niezwykłe – i z wyglądu, i za sprawą osiągów. W wersji JCW z silnikiem o mocy 211 KM osiąga setkę w 6,8 s.
2. ABARTH 500/595
Usportowioną wersję „pięćsetki” produkuje się w tyskiej fabryce Fiata, choć w nazwie modelu nie ma słowa Fiat. Maluch przedstawia się światu nazwiskiem Abarth, które jest symbolem aut z mocnymi silnikami. Firmy tuningowe go uwielbiają.
3. RENAULT TWINGO
Zadebiutowało na ulicach w zeszłym roku i od razu wskoczyło na podium naszego plebiscytu. Maluch nietypowy, bo ma silnik umieszczony z tyłu i tylny napęd. Krótszy o 5 cm od Fiata 500 i co najmniej równie zgrabny.
Samochody małe
Wśród 20 najchętniej kupowanych w Polsce samochodów są wprawdzie cztery małe modele, ale żaden z nich nie znalazł się na plebiscytowym podium. U nas wygrywa Mazda 2 – pierwszy z aż czterech modeli japońskiego producenta, które zdaniem Czytelników zasłużyły na wyróżnienie w tegorocznym plebiscycie. Laury dla Citroëna DS3 oraz BMW i3 świadczą o tym, że kochamy auta ekskluzywne i niszowe.

1. MAZDA 2
Zupełnie nowy model znalazł się w sprzedaży w zeszłym roku. Zainteresuje m.in. tych, którzy nie ufają małym doładowanym silnikom – Mazda downsizingu nie poważa.
2. CITROËN DS3
Mianem DS Francuzi oznaczają luksusowe wersje swoich modeli, które zyskały status osobnej marki. Liczba kolorów i wzorów obręczy kół oraz rodzajów tapicerki jest tak duża, że nie sposób spotkać dwóch takich samych egzemplarzy. Cena tej indywidualności – ponad 61 tys. zł.
3. BMW i3
Ma elektryczny silnik umieszczony przy lewym tylnym kole, osiągający moc 170 KM. Dzięki niemu BMW „na prąd” uzyskuje setkę w 7,5 s. Wydatki na paliwo są mniejsze niż kosztowałyby bilety komunikacji miejskiej. Najpierw jednak trzeba kupić „i-trójkę” – za ponad 150 tys. zł.
Komentarze