Plebiscyt Best Cars na Poznań Motor Show 2016

Best Cars to największy motoryzacyjny plebiscyt w Europie. Jak co roku Czytelnicy pism motoryzacyjnych z rodziny „auto motor i sport” z kilkunastu krajów stworzyli zestaw „the best of”, czyli najlepszych samochodów w Europie. Oto wyniki polskiej edycji Best Cars 2016.  

Best Cars 2016

Best Cars to plebiscyt unikalny – jesteśmy nawet w stanie zaryzykować stwierdzenie, że o przedsięwzięcie na taką skalę trudno nie tylko w świecie motoryzacji. Po raz kolejny, a 22. w Polsce, Czytelnicy pism z rodziny „auto motor i sport” (a rodzina to ogromna i międzynarodowa, bo głosy liczone są nie tylko w 11 krajach Europy, ale też w Chinach, Brazylii i Meksyku) wskazali swoje ulubione auta. W tym roku wybieraliśmy spośród 364 modeli seryjnie produkowanych i sprzedawanych w Europie, które podzieliliśmy na 11 klas; w każdej z nich wydzieliliśmy dodatkowo auta przystępne cenowo – takie, których cena nie mogła przekraczać pewnej wartości, innej w każdej z klas.

Czytelnicy na podstawie własnych gustów, doświadczeń oraz, mamy nadzieję, naszych testów wskazali nie tylko swoje ulubione modele, ale także marki, które uważają np. za mało awaryjne albo takie, które mają dobry serwis.

Nagrody dla zwycięskich aut oraz nagrodę główną, czyli nowego Jeepa Renegade'a rozdamy podczas trwających targów Poznań Motor Show 2016.

Na kolejnych stronach prezentujemy zwycięskie modele w 11 klasach, na które podzielono 364 modele biorące udział w plebiscycie. Poznaj zwycięzców w plebiscycie Best Cars 2016.

Auta najmniejsze

1. Fiat 500 - 8 raz na podium

Jest coś takiego w małych włoskich autach (pewnie ich styl i sympatyczny wygląd), że zdobywają serca kierowców. W klasie mini w cuglach wygrał Fiat 500 (zwyciężył również na Słowacji i we Włoszech). Zgarnął zresztą nie tylko pierwsze miejsce, ale – jako Abarth 595/695 – również drugie. Interesujące jest to, że nieco większą popularnością cieszyła się zwykła „500”, a nie jej usportowiona odmiana. W sumie te dwa (wcale przecież niemłode) auta zdobyły nieco ponad 33% głosów. Trzecie miejsce „na pudle” przypadło Oplowi Adamowi, który dla nas jest niemiecką interpretacją „500”.

  • 2. Abarth 595/695
  • 3. Opel Adam
  • Przystępny cenowo - Toyota Aygo
Pierwsza jazda Mazda 2

Auta małe

1. Mazda 2 - chodzi o styl

Design, nowoczesne technologie i charakter – pewnie te trzy cechy, i właśnie w tej kolejności, najbardziej liczyły się dla głosujących na modele w kategorii samochodów małych. Tu jedynką okazała się... „dwójka”, czyli Mazda 2. Na drugie miejsce (z trzeciego w zeszłym roku) awansowało BMW i3 – czy to efekt jego oryginalnej stylistyki, czy też nowoczesnych technologii? „Beemka” wygrała w Szwajcarii, Portugalii i Szwecji – żaden inny model z klasy maluchów nie zajął pierwszego miejsca w większej liczbie krajów. Na podium zmieściło się jeszcze Mini, które w zeszłym roku znalazło się poza najlepszą trójką, ale wcześniej było regularnym bywalcem na podium, tyle że w klasie najmniejszych aut.

  • 2. BMW i3
  • 3. Mini
  • Przystępny cenowo - Toyota Yaris

 

Subaru Impreza WRX STI S207

Auta kompaktowe

1. Subaru WRX STI - tylko w Polsce

W klasie kompaktów 7,2% głosów wystarczyło, żeby drugi rok z rzędu zwyciężyło Subaru WRX STI. Co ciekawe, fenomen tego modelu działa najbardziej na polskich Czytelników, bo auto nie wygrało w żadnym innym kraju, w żadnym nie wskoczyło nawet na podium. Czyżby magia dawnych, rajdowych wersji wciąż działała w Polsce? Miejscami na podium w porównaniu z zeszłym rokiem zamieniły się za to Mazda 3 i Alfa Romeo Giulietta, choć w tym roku różnica między nimi była naprawdę niewielka. W ogóle klasa kompaktów okazała się najciaśniejszą, jeśli chodzi o wyniki – np. między zwycięzcą, a autem z dziesiątego miejsca różnica wyniosła tylko 3,5%.  

  • 2. Alfa Romeo Giulietta
  • 3. Mazda 3
  • Przystępny cenowo - Opel Astra
Alfa Romeo Giulia

Auta klasy średniej

1. Alfa Romeo Giulia - zwycięstwo przed premierą

Jeśli jakiś samochód wygrywa w siedmiu z jedenastu krajów, to musi być nową Alfą Romeo. W tym wypadku serca Czytelników (na razie głównie urodą i okrążeniem Nürburgringu w czasie krótszym niż np. BMW M4 czy Lamborghini Murcielago) podbiła Giulia, którą po długim oczekiwaniu w tym roku zobaczymy wreszcie na drogach. Przewaga Alfy nad zajmującym drugie miejsce Audi A4 i trzecią Mazdą 6 okazała się miażdżąca.  

  • 2. Audi A4
  • 3. Mazda 6
  • Przystępny cenowo - Mazda 6

Auta klasy wyższej średniej

1. Maserati Ghibli - za głosem serca

Dwa pierwsze miejsca wśród samochodów klasy wyższej średniej zajęły modele jednoznacznie kojarzące się ze stylem i sportem. Różnicą 3% głosów wygrało Maserati Ghibli, które pokonało Jaguara XF. Włoska limuzyna okazała się też całkiem popularna w Europie, wygrywając nie tylko w swojej ojczyźnie, ale i we Francji, Hiszpanii oraz w Słowenii. Numerem trzy okazało się Audi A7 Sportback.  

  • 2. Jaguar XF
  • 3. Audi A7 Sportback
  • Przystępny cenowo - Audi A6
Samochodu luksusowe Miejsce 2: Aston Martin Rapide S

Auta luksusowe

1. Aston Martin Rapide S - luksus na sportowo

Zamiłowanie Czytelników do samochodów przyprawionych na sportowo doskonale widać w wynikach głosowania w klasie aut luksusowych. Pierwsze miejsce zajął Aston Martin Rapide S – czterodrzwiowy elegant z 5,9-litrowym silnikiem V12 o mocy 558 KM. Brytyjski samochód regularnie pojawia się u nas na podium, bo wygrał również w zeszłym roku, a dwa lata temu był drugi. Popularne okazało się też nowe BMW 7, które wyprzedziło Teslę Model S. Wynik tego ostatniego modelu to spore zaskoczenie – na pokonanym polu Tesla zostawiła mocnych konkurentów, m.in. Mercedesa S, który jeszcze dwa lata temu cieszył się ze zwycięstwa. Wygrana Tesli to znak nowych czasów – takich, w których auta pożądane wcale nie muszą mieć pod maską silnika spalinowego. Np. takiego, jaki ma Maserati Quattroporte, które o podium otarło się przegrywając liczbą dosłownie kilkunastu głosów.  

  • 2. BMW 7
  • 3. Tesla Model S
  • Przystępny cenowo - Porsche Panamera
Porsche 911 Carrera 4 lifting

Auta sportowe

1. Porsche 911 - obrona tytułu

"911” w zeszłym roku wskoczyła na pierwsze miejsce i w edycji 2016 powtarza ten wynik – widać, że dodanie turbosprężarki do silników podstawowych wersji nie wpłynęło na to, jak postrzegana jest jedna z ikon świata motoryzacji. Zwycięstwo smakuje tym lepiej, że Porsche, które w naszym teście dostało najwyższą ocenę, pokonało Ferrari F12 oraz Astona Martina Vanquisha – auta o wiele mocniejsze. „911” wygrała też w czterech innych krajach, a w trzech kolejnych znalazła się na podium.  

  • 2. Ferrari F12
  • 3. Aston Martin Vanquish
  • Przystępny cenowo - Ford Mustang

Kabriolety

1. Ferrari 488 Spider - podium dla Włochów

Kabriolety to jedyny segment, w którym podium okupują auta tylko z jednego państwa. To, że ulubione samochody, w których można podróżować z otwartym dachem pochodzą z Włoch, jakoś nas nie dziwi. W porównaniu z zeszłym rokiem doszło do mocnych przetasowań, bo „na pudle” utrzymała się tylko Alfa Romeo 4C Spider, której udało się nawet wspiąć poziom wyżej i zająć drugie miejsce. Pierwsza i trzecia pozycja przypadły włoskiej ikonie. Ferrari 488 Spider zostało numerem jeden nie tylko w Polsce, wybrali je też Hiszpanie oraz, oczywiście, Włosi. Na trzecim miejscu na podium znalazło się Ferrari California. Maździe niewiele zabrakło (0,6%), by po raz drugi w plebiscycie wygrała nie tylko w grupie aut przystępnych cenowo, ale również, z tym samym modelem, znalazła się na podium w ogólnym głosowaniu.  

  • 2. Alfa Romeo 4C Spider
  • 3. Ferrari California
  • Przystępny cenowo - Mazda MX-5
Range Rover Evoque

SUV-y

1. Range Rover Evoque - pewny zwycięzca

Jeśli zwycięstwo w 8 krajach (na 11) nie jest wyznacznikiem sukcesu, to co nim jest? Range Rover Evoque zakasował konkurentów nie tylko w Polsce, ale też w Czechach, Francji, Hiszpanii, Portugalii, Słowenii, Szwecji i Szwajcarii – u nas wygrał drugi rok z rzędu. Co ciekawe, Evoque albo wygrywał, albo w ogóle nie było go na podium. Numerem dwa okazał się Jeep Renegade, a trzecie miejsce przypadło Hyundaiowi Tucsonowi (to, uwaga, dopiero drugi Hyundai, po i40, w historii na podium w kategorii głównej). Ciekawostka numer 2 – gdyby porównać popularność zwycięzców pod względem sprzedaży w Polsce w 2015 roku, kolejność miejsc byłaby dokładnie odwrotna.  

  • 2. Jeep Renegade
  • 3. Hyundai Tucson
  • Przystępny cenowo - Fiat 500X
Volvo XC90
Volvo XC90

Auta terenowe

1. Volvo XC90 - Szwecja górą

Wśród aut terenowych najlepsze okazało się nowe Volvo XC90, które awansowało, w porównaniu z zeszłym rokiem, z trzeciego miejsca. Na podium (nie zmieniając pozycji) utrzymał się też Mercedes G. Zabrakło tym razem Range Rovera, jest za to Jeep Grand Cherokee. Volvo okazało się popularne w Europie, wygrywając także w Czechach, Szwecji, w Słowenii i Słowacji. Brak Range Rovera „na pudle” to zaskoczenie, bo do regularnej obecności modeli tej marki w pierwszej trójce już się przyzwyczailiśmy.  

  • 2. Mercedes G
  • 3. Jeep Grand Cherokee
  • Przystępny cenowo - Volvo XC60
Ford S-Max 2015
Z dużymi rezerwami przyczepności – van Forda wciąż jeździ znakomicie

Vany

1. Ford S-Max - wciąż na topie

Kiedy do sprzedaży wchodził Ford S-Max pierwszej generacji, z miejsca stał się hitem. Tylko raz w naszym plebiscycie opuścił najwyższe miejsce na podium (w 2014 roku wygrał Citroën C4 Picasso, S-Max był wtedy drugi). Wielkim debiutantem tegorocznego plebiscytu okazało się Renault Espace czwartej generacji, które w nowej formie powróciło na rynek w zeszłym roku. Trzecie miejsce przypadło VW Multivanowi (podobnie wyglądało to w zeszłym roku). S-Max, kiedyś bardzo popularny również w innych krajach, w tym roku zajął pierwsze miejsce jeszcze tylko w Słowenii.  

  • 2. Renault Espace
  • 3. VW Multivan
  • Przystępny cenowo - Fiat 500L/Living
REKLAMA