REKLAMA

Po trójce przychodzi czwórka: rusza produkcja VW ID.4

Rodzina modeli ID. powiększa się – właśnie rozpoczęła się seryjna produkcja ID.4, pierwszego elektrycznego SUV-a Volkswagena. Jego światowa premiera odbędzie się pod koniec września, a w Polsce zostanie wprowadzony do sprzedaży w przyszłym roku.

materiały prasowe

Volkswagen stawia kolejny krok na drodze ku elektromobilności – tym razem w najważniejszym na świecie segmencie kompaktowych SUV-ów. 

Rusza produkcja VW ID.4 - Pierwszy elektryczny SUV

ID.4 jest jednak nie tylko pierwszym elektrycznym SUV-em Volkswagena. Będzie też pierwszym globalnym autem produkowanym i sprzedawanym nie tylko w Europie, lecz również w Chinach i USA. Produkcja ID.4 w Chinach rozpocznie się jeszcze w tym roku, a w Ameryce Północnej – w 2022 roku. ID.4 jest wyposażony w najnowocześniejsze rozwiązania techniczne, jego środek ciężkości znajduje się nisko, samo auto wyróżnia się zaś znakomitą dynamiką jazdy. Do tego dochodzi solidne przyspieszenie. To samochód, który po prostu sprawia kierowcy wiele przyjemności podczas jazdy.

 

materiały prasowe

Rusza produkcja VW ID.4 - Na tym nie koniec

Po ID.3 i ID.4 pojawią się kolejne hatchbacki i SUV-y, a także elektryczny Volkswagen Bus, czyli legendarny Bulli. Wszystkie skonstruowano na modułowej platformie MEB przeznaczonej do budowy aut elektrycznych. Samochody bazujące na platformie MEB wyróżniają się dużym zasięgiem i przestronnym wnętrzem, mają wiele cyfrowych funkcji, a ich akumulatory można zasilać podczas tzw. szybkiego ładowania. Jako pierwszy wielki koncern samochodowy Volkswagen zobowiązał się do realizacji zasad sformułowanych w paryskim porozumieniu klimatycznym i postanowił stać się do 2050 roku przedsiębiorstwem całkowicie neutralnym pod względem emisji CO2. Elementem przyczyniającym się do realizacji tego celu są auta z rodziny ID. rozpoczynające epokę elektromobilności.

 

materiały prasowe

Rusza produkcja VW ID.4 - Główna rola

W Niemczech samochody elektryczne koncernu VW będą produkowane w zakładach w Zwickau, Emden, Hanowerze, Zuffenhausen i w Dreźnie, a za granicą w Mladej Boleslav, Brukseli, Chattanooga, Foshan i w Anting. Droga do rozwoju motoryzacji nieobciążającej środowiska zostanie tym samym otwarta dla wszystkich. Fabryka w Zwickau gra przy tym główną rolę w koncernie, zainwestowano w nią 1,2 miliarda euro i całkowicie przestawiono na produkcję samochodów z napędem elektrycznym. Stała się ona największym i najbardziej wydajnym zakładem produkcji aut tego typu w Europie. W 2021 roku, pierwszym pełnym roku produkcji, z taśm produkcyjnych zakładu w Zwickau zjedzie 300 000 elektrycznych samochodów skonstruowanych na platformie MEB – nie tylko marki Volkswagen.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA