Silnik, który należy do nowej rodziny Multijet II, został opracowany i wyprodukowany przez FPT (Fiat Powertrain Technologies) i wyposażony w nowo opracowany wtrysk paliwa typu common rail oraz nową turbosprężarkę o zmiennej geometrii kierownicy łopatek.
Dzięki wprowadzonym zmianom, jednostka "pięćsetki" dysponuje teraz mocą wyższą o 20 koni mechanicznych, osiąganą przy 4000 obr/min. Zwiększył się też maksymalny moment obrotowy - wzrósł z 145 do 200 Nm przy 1500 obr/min.
Osiągi? Pierwszą setkę mały Fiat osiąga po upływie 10,7 sekundy i jest w stanie pojechać z maksymalną prędkością 180 km/h. Auto zużywa średnio 3,9 litra oleju napędowego na 100 km, emituje 104 gramy CO2 na kilometr i spełnia normę emisji spalin Euro V.
Ponadto, wraz z wprowadzeniem nowego silnika, 500 otrzymało tylną belkę skrętną z odmiany Abarth. Ulepszona "pięćsetka" dostępna będzie w Polsce w pierwszym kwartale 2010r.
Komentarze
auto motor i sport, 2009-11-26 12:07:22
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?