[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ

Podwójne zwycięstwo Toyoty w Le Mans

Podwójnym zwycięstwem w Le Mans zespół Toyoty przypieczętował mistrzostwo serii WEC. Również zespół Porsche ma powody do zadowolenia.

Wyścig Le Mans 24h 2019 Wyścig Le Mans 24h 2019
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 239 589 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Zespół Toyota Gazoo Racing wygrał 87. edycję 24-godzinnego wyścigu w Le Mans, zajmując dwa pierwsze miejsca na mecie ostatniej rundy mistrzostw świata w wyścigach długodystansowych (WEC).

Z kolei kierowcy fabryczni Porsche – Christensen i Estre – w 24 godzinnym klasyku we Francji zgromadzili wystarczającą liczbę punktów, aby zdobyć tytuł w klasyfikacji kierowców. Mistrzostwo świata producentów Porsche uzyskało jeszcze przed długodystansowym klasykiem. W klasie GTE-Am serii FIA WEC tytuły mistrzowskie w tabelach kierowców i zespołów zgarnął zespół klientów Project 1.

Podwójny sukces Toyoty

Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima i Fernando Alonso w Toyocie TS050 HYBRID z numerem ósmym zwyciężyli po raz drugi i przypieczętowali mistrzowskie tytuły w klasyfikacji kierowców, pokonując o zaledwie 16,9 sekundy Mike’a Conwaya, Kamui Kobayashiego oraz José Maríę Lópeza w Toyocie z numerem siódmym. Ale rezultat na mecie nie oddaje tego, jak dramatyczna była walka o zwycięstwo na torze.

Przez większość wyścigu na czele było auto numer 7, które ruszało do rywalizacji z pole position. Po 12 godzinach obie Toyoty rozdzielało niespełna 9 sekund, ale w końcowej fazie rywalizacji przewaga TS050 HYBRID Conwaya, Kobayashiego i Lópeza powiększyła przewagę do dwóch minut po tym, jak koledzy z drugiego auta stracili balans aerodynamiczny i nie byli w stanie korzystać z pełni możliwości samochodu.

Na 367. okrążeniu w samochodzie z numerem 7 zeszło powietrze z koła. López zjechał do mechaników na wymianę koła, ale awaria czujnika ciśnienia powietrza w kołach spowodowała, że wymieniono niewłaściwą oponę. Argentyńczyk musiał pojawić się w pitlane po raz kolejny. Tym razem wymieniono wszystkie cztery koła, ale podwójny zjazd sprawił, że na niespełna godzinę przed końcem na prowadzenie wysunęło się auto numer 8, które do mety już go nie oddało.

- Cieszę się, że po raz kolejny zapisaliśmy się na kartach historii Le Mans. Ale nie możemy być w pełni szczęśliwi, biorąc pod uwagę problem w samochodzie numer 7, który prowadził przez większość wyścigu. Przebita opona i awaria czujnika spowodowały ogromną stratę czasu. Widzimy, że możemy jeszcze wiele poprawić w samochodzie i w zespole - powiedział Shigeki Tomoyama, prezes GAZOO Racing.

- Cały zespół cieszy się z drugiego zwycięstwa w Le Mans, ale wszystkim jest też przykro z powodu załogi auta z numerem 7, która zasłużyła na zwycięstwo. W najbliższych dniach sprawdzimy dokładnie, co było przyczyną usterki, by uniknąć takich sytuacji w przyszłości. Jestem dumny z zespołu. Gratulację dla Kazukiego, Sébastiena i Fernando z okazji zdobycia tytułów mistrzowskich. To był dramatyczny koniec niesamowitego sezonu dla TOYOTA GAZOO Racing - powiedział Hisatake Murata, prezes zespołu.

- To niesamowite uczucie wygrać Le Mans po raz drugi, ale to zwycięstwo przyszło niespodziewanie. Nie mieliśmy odpowiedniego tempa, by triumfować. Mieliśmy po prostu szczęście. Taki jest motorsport. Rozumiem, co przeżywają moi przyjaciele z drugiego auta. Zasłużyli na wygraną, ale los wybrał nas. Naszym celem było zdobycie mistrzowskich tytułów i cieszymy się, że to osiągnęliśmy - powiedział Fernando Alonso, który jest drugim kierowcą w historii motorsportu z czterema tytułami mistrza świata w dwóch dyscyplinach. Dla Hiszpana był to ostatni wyścig w barwach TOYOTA GAZOO Racing. W przyszłym sezonie zastąpi go Nowozelandczyk Brendon Hartley.

REKLAMA

REKLAMA

Wyścig Le Mans 24h 2019 Wyścig Le Mans 24h 2019

Porsche zdobywa wszystkie tytuły GT

Kierowcy fabryczni Porsche – Michael Christensen (Dania) i Kévin Estre (Francja) – wywalczyli mistrzostwo świata kierowców w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA (WEC).

Zawodnicy, którzy w finale sezonu w Le Mans podzielili kokpit Porsche 911 RSR nr 92 z Belgiem Laurensem Vanthoorem, w 24 godzinnym wyścigu we Francji zgromadzili wystarczającą liczbę punktów, aby zdobyć tytuł w klasyfikacji kierowców. Mistrzostwo świata producentów Porsche uzyskało jeszcze przed długodystansowym klasykiem.

W klasie GTE-Am serii FIA WEC tytuły mistrzowskie w tabelach kierowców i zespołów zgarnął zespół klientów Project 1.

Podczas 87. edycji 24-godzinnego wyścigu Le Mans, śledzonego przez 252 500 widzów, wszystkie cztery egzemplarze Porsche 911 RSR – każdy o mocy około 510 KM – imponowały swoim tempem. Najlepszy wynik osiągnęli Gianmaria Bruni (Włochy), Richard Lietz (Austria) i Frédéric Makowiecki, którzy zajęli drugą lokatę w 911 nr 91.

Earl Bamber (Nowa Zelandia), Patrick Pilet (Francja) i Nick Tandy z Wielkiej Brytanii zapewnili ekipie GT Porsche podwójne miejsce na podium i samochodem numer 93 finiszowali na trzeciej pozycji. Oba Porsche 911 RSR przekroczyły linię mety mniej niż 70 sekund za klasowym zwycięzcą. Margines ten wynikał z utrudnień, do jakich doprowadził pech w fazach samochodu bezpieczeństwa.

Wyniki w klasyfikacji generalnej

  1. Sebastien Buemi, Kazuki Nakajima, Fernando Alonso (Szwajcaria, Japonia, Hiszpania/Toyota TS050 - Hybrid) LMP1 - 385 okrążeń
  2. Mike Conway, Kamui Kobayashi, Jose Maria Lopez (W.Brytania, Japonia, Argentyna/Toyota TS050-Hybrid) - strata 16,972 s
  3. Witalij Pietrow, Michaił Alieszyn, Stoffel Vandoorne (Rosja, Rosja, Belgia/SMP Racing - BR Engineering BR1-AER) - 379 okrążeń
  4. Neel Jani, Andre Lotterer, Bruno Senna (Szawajcaria, Niemcy, Brazylia/Rebellion R13-Gibson) - 376 okrążeń
  5. Thomas Laurent, Nathanael Berthon, Gustavo Menezes (Francja, Francja, USA/Rebellion R13-Gibson) - 370 okrążeń
  6. Nicolas Lapierre, Andre Negrao, Pierre Thiriet (Francja, Brazylia, Francja/Signatech Alpine A470) - pierwsze miejsce w kategorii LMP2 - 368 okrążeń

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij