Zwycięski model pokonał 13 konkurentów z Niemiec, innych krajów europejskich oraz Japonii. Badanie J.D. Power and Associates przedstawia stopień satysfakcji kierowców w oparciu o cztery kryteria: jakości samochodu, wygląd oraz zadowolenia z serwisu i kosztów użytkowania auta.
Wynik Laguny potwierdza skuteczność programu zabezpieczenia jakości, wdrażanego od 2003 roku przez koncern Renault. Program ten, realizowany jest pod nazwą Plan Excellence Renault (PER) i obejmuje całość działań podejmowanych na rzecz poprawy jakości produktów i serwisu.
W sumie ankieterzy badający rynek niemiecki z ramienia J.D. Power przeanalizowali do celów raportu za 2009 rok ponad 16 tysięcy kwestionariuszy, w których kierowcy przedstawili szczegółowe informacje na temat posiadanych pojazdów. Ankieta objęła ogółem 113 pojazdów i 27 marek. Stan licznika pojazdów wyniósł średnio 30 tysięcy kilometrów. W przypadku faceliftingu lub zmiany modelu uwzględniane były obie wersje.
Działający globalnie instytut badania rynku ─ J.D. Power and Associates określa na podstawie uzyskanych odpowiedzi we wszystkich czterech kategoriach porównywalną wartość satysfakcji VOSS (Vehicle Ownership Satisfaction Study), która wyrażana jest w procentach.
W ogólnej ocenie tym czterem kryteriom przypisuje się różną wagę: największe znaczenie ma atrakcyjność auta (32%), następnie jakość (26%), koszty użytkowania (22%) i zadowolenie z serwisu (20%).
Źródło: Moto Target
Komentarze
~heh, 2009-07-08 21:29:17
auto motor i sport, 2009-07-02 11:20:32
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?