[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Polacy o oponach: jakie wyniki badania PZPO?

Ogólny wniosek? Polacy nie doceniają codziennego znaczenia opon i mają małą świadomość prawidłowego ich użytkowania oraz ich wpływu na bezpieczeństwo jazdy i koszty.

Opony
  • 32% respondentów wymienia opony na trzecim miejscu jako element pojazdu wpływający na bezpieczeństwo jazdy. Znaczenie opon jest jeszcze wyższe wśród kierowców (39% wskazań), którzy wymieniają opony już na drugim miejscu w kolejności.

  • Kierowcy mają świadomość użytkowania opon letnich w lecie i zimowych w zimie – 92% zmienia opony sezonowo, kolejne 6% używa opon całorocznych. Niezmienianie opon motywowano najczęściej rzadkim użytkowaniem samochodu zimą.

  • Jedynie co czwarty badany ma świadomość, że opony trzeba zmieniać na zimowe, gdy temperatura spadnie poniżej 7 stopni. Wśród kierowców opinię tę podziela 33%.

  • Tylko 39% sprawdza ciśnienie przy okazji tankowania, ewentualnie wizyt w serwisie lub przy wymianie opon. Informacji o prawidłowym ciśnieniu w oponach respondenci szukają przede wszystkim w miejscu wymiany opon, serwisie, punkcie wulkanizacyjnym, ale aż co czwarty badany ma z tym kłopot.

  • 41% wie, że zbyt niskie ciśnienie w oponach skutkuje gorszą kontrolą kierowcy nad pojazdem, 21% szybszym zużyciem opon, a 17% większym zużyciem paliwa. Ponadto 72% badanych zdaje sobie sprawę, że opona nie nadaje się do dalszego użytkowania kiedy ma zbyt płytki bieżnik.

  • Zużyte opony kierowcy zostawiają najczęściej w serwisie, rzadziej oddają do utylizacji lub zostawiają w sklepie, w którym kupili nowe. Jednocześnie badani uważają, że zużyte opony powinny być oddawane do utylizacji w specjalnym punkcie. Tylko 3% wyrzuca opony do zwykłego śmietnika – świadczy to o dość wysokiej świadomości ekologicznej.

  • Jedynie co dziesiąty badany słyszał o nowym obowiązku umieszczania dodatkowych informacji na oponach (etykietach), większość jednak nie potrafiła powiedzieć, jakie to muszą być informacje.

Źródło: PZPO

REKLAMA

amis

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij