[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Polestar 1 (Genewa 2018)

Na Salonie Samochodowym w Genewie marka Polestar prezentuje swój pierwszy model Polestar 1 – coupe z hybrydowym zespołem napędowym typu plug-in uzyskujące moc 600 KM. Do produkcji ma wejść w przyszłym roku.

Polestar 1 (Genewa 2018) Polestar 1 (Genewa 2018)

To nie jest jeszcze samochód w pełni elektryczny, jednak szef marki (i główny stylista Volvo) Thomas Ingenlath zapewnia, że wszystkie przyszłe modele Polestara będą całkowicie elektrycznymi pojazdami o dużych osiągach. Polestar 1 jest jednak wyposażony także w silnik spalinowy. Ingenlath zapewnia: „Jest to hybryda plug-in o największym zasięgu elektrycznym (150 km) spośród wszystkich tego rodzaju hybryd, dlatego traktujemy Polestara 1 raczej jako samochód elektryczny, który jest wspierany pracą silnika spalinowego”.

Polestar 1 (Genewa 2018) Polestar 1 (Genewa 2018)

Dwa elektryczne silniki umieszczone przy tylnej osi Polestara 1 dają łączną moc 218 KM. Wraz z czterocylindrową jednostką napędową Volvo z rodziny Drive-E moc systemowa auta wynosi 600 KM (441 kW), a moment obrotowy 1000 Nm.

Polestar 1 (Genewa 2018) Polestar 1 (Genewa 2018)

Dwudrzwiowy model został skonstruowany na płycie podłogowej SPA Volvo, na której powstają modele różnych klas i różnej wielkości. Jednak połowa podzespołów Polestara jest zupełnie nowa i powstała specjalnie dla tego modelu. Długość auta wynosi 4,5 metra, gdy tymczasem Volvo S90 L skonstruowane na tej samej płycie podłogowej ma 5,15-metrowe nadwozie. Polestar 1 ma o 32 cm mniejszy rozstaw osi i o 20 cm krótszy tylny zwis nadwozia.

Polestar 1 (Genewa 2018) Polestar 1 (Genewa 2018)

Nowością i rozwiązaniem specyficznym dla Polestara jest układ dwóch silników elektrycznych przy tylnych kołach, które są ze sobą połączone przekładnią planetarną. W trybie „Pure” Polestar 1 porusza się jedynie dzięki energii elektrycznej i korzystając z tylnego napędu. Akumulatory mają pojemność 34 kWh. Zasięg 150 km większości kierowców powinien wystarczyć na co dzień, jest więc prawdopodobne, że będą korzystać najczęściej właśnie z napędu elektrycznego. Podczas dalszych podróży, albo gdy jest wymagane solidne przyspieszenie do pracy włącza się (obok silników elektrycznych) także 2-lirowy czterocylindrowy silnik zasilany benzyną, który napędza przednie koła. W trybie „Power” do dyspozycji jest wtedy wspominane 600 KM i moment obrotowy o wartości 1000 Nm.

Polestar 1 (Genewa 2018) Polestar 1 (Genewa 2018)

Nadwozie Polestara 1 w dużym stopniu jest wykonane z włókna węglowego, co zdaniem konstruktorów pozwoliło zmniejszyć masę auta o około 230 kg i zwiększyć sztywność nadwozia o 45%. Poza tym to, że elementy górnej części karoserii są lżejsze spowodowało obniżenie środka ciężkości, a to z kolei sprawia, że auto ma lepsze właściwości jezdne i osiągi. W zawieszeniu firmy Öhlins wykorzystano nowo opracowany system aktywnego sterowania amortyzatorami - CESi (Continuosly Controlled Electronic Suspension). Każdy amortyzator został wyposażony w elektroniczny zawór-czujnik, który stale odbiera polecenia kierowcy oraz monitoruje nawierzchnię i w ciągu dwóch milisekund dopasowuje parametry zawieszenia do zmieniających się warunków.

Polestar 1 (Genewa 2018) Polestar 1 (Genewa 2018)

Przekładnia planetarna łącząca silniki elektryczne umożliwia też przekazywanie różnej ilości momentu napędowego do kół tylnej osi, bez przyhamowywania koła znajdującego się po wewnętrznej stronie zakrętu, co z kolei powodowałoby zmniejszenie prędkości auta.

Polestar 1 (Genewa 2018) Polestar 1 (Genewa 2018)

W wypadku hamulców też nie ma taryfy ulgowej – 6-tłoczkowe zaciski firmy Akebono i 400-milimetrowe tarcze zapewniają solidne opóźnienie. Rozkład mas auta jest korzystny z punktu widzenia właściwości jezdnych i wynosi 48:52.

Polestar 1 (Genewa 2018) Polestar 1 (Genewa 2018)

We wnętrzu dwudrzwiowego coupe widać wiele podobieństw do Volvo S90. Wielki dotykowy ekran dominujący nad konsolą środkową, wskaźniki, ascetyczny skandynawski styl i mała liczba widocznych elementów do obsługi auta – wszystko to przypomina współczesne duże modele Volvo.

Polestar 1 (Genewa 2018) Polestar 1 (Genewa 2018)

Za kierownicą siedzi się nisko, a mimo to wszystko doskonale widać. Fotele są głębokie i wygodne, a środkowa konsola wysoka, więc pasażerowie siedzący z przodu czują się dobrze chronieni i jakby zespoleni z autem. Z kolei miejsca z tyłu nadają się tylko dla dzieci, ale przy długości nadwozia wynoszącej 4,5 metra trudno spodziewać się tam dużej ilości miejsca. Tylne siedzenia można złożyć i w ten sposób powiększyć bagażnik.

Sprzedaż Polestara 1 ma się rozpocząć w połowie 2019 roku - najpierw w Chinach, USA i w wybranych krajach Europy, w tym w Polsce. Zamówienia na auto będą jednak przyjmowane już od 13 marca bieżącego roku; zwrotny depozyt wynosi 2500 euro. Cena auta: od około 130 000 do 150 000 euro.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 124 400 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij