REKLAMA

Polestar 1 - rasowe szwedzkie coupe

Marka Polestar, do niedawna oferująca mocne odmiany Volvo, zaprezentowała swój pierwszy w historii model. Nazywa się po prostu "1".

Polestar 1 Materiały prasowe
Polestar 1

Podczas specjalnej konferencji, która ma miejsce w Szanghaju, Polestar zaprezentował światu zapowiadaną od dawna premierę modelu Polestar 1. Auto jest rasowym, dwudrzwiowym coupe z układem foteli 2+2.

Trzeba przyznać, że styliści wykonali kawał dobrej roboty, bo samochód wygląda naprawdę dobrze, nawiązując do koncepcyjnego coupe z 2012 roku. Linia boczna jest elegancka i wyważona, potężne koła dodają rasowego charakteru, a tylne, szeroko rozstawione światła, potęgują wrażenie superniskiego i szerokiego sportowego samochodu.

REKLAMA

REKLAMA

Polestar 1 Materiały prasowe
Polestar 1

Do napędu wykorzystany został układ hybrydowy, choć Polestar woli nazywać go "napędem elektrycznym, ze spalinowym wspomaganiem". W rzeczywistości jest to konstrukcja opierająca się na współpracy 2-litrowego silnika benzynowego, który przekazuje 380 KM na koła przedniej osi, z dwoma motorami elektrycznymi, napędzającymi po jednym z kół tylnej osi.

Łączna moc systemowa takiego układu to imponujące 600 koni mechanicznych i powalające 1000 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego. Zapewni to kapitalne osiągi, choć dokładnych danych jeszcze nie udostępniono. Wiemy za to, że w trybie elektrycznym, nie zużywając ani kropli benzyny, Polestar 1 przejedzie do 150 kilometrów.

REKLAMA

Polestar 1 Materiały prasowe
Polestar 1

Auto oparte jest na platformie SPA Volvo, ale Polestar podaje, że około 50 proc. konstrukcji to dzieło ich własnych inżynierów. Długość Polestara 1 sięga 4,5 metra, a więc o około pół metra mniej, niż Volvo S90. Nadwozie wykonane zostało w całości z włókna węglowego, co obniżyło masę o 230 kg, ale też poprawiło sztywność - o całe 45 proc.

A ponieważ Polestar kojarzy się ze sportowymi maszynami, nie mogło tu zabraknąć zawieszenia Öhlins o nazwie CESi (Continuously Controlled Electronic Suspension), gdzie każdy amortyzator z osobna monitoruje sytuację i dostosowuje siłę tłumienia oraz skok do danych warunków. Układ hamulcowy z kolei zapewnia marka Akebono, dostarczając do modeli Polestar 1 40-centrymetrowe tarcze i sześciotłoczkowe zaciski.

REKLAMA

REKLAMA

Polestar 1 Materiały prasowe
Polestar 1

Polestar 1 powstanie w liczbie zaledwie 500 egzemplarzy rocznie, a wszystkie będą miały kierownicę po lewej stronie. Zakupu będzie można dokonać poprzez internetową sieć dystrybucji.

Zamówienia składać można od dziś, 17 października, ale pierwsze dostawy trafią do klientów za około dwa lata, bo wtedy auto ma wejść do produkcji. Na razie trwa budowa samej fabryki w chińskim Chengdu, która zostanie ukończona za około rok.

REKLAMA

Polestar 1 Materiały prasowe
Polestar 1

Kolejne zapowiadane modele - Polestar 2 oraz Polestar 3 - będą już w pełni elektrycznymi samochodami, mającymi rywalizować z mocno osadzoną na rynku Teslą.

Póki co, system użyty w modelu "1" jest etapem przejściowym, między autami spalinowymi, a pojazdami elektrycznymi. Polestar 2 będzie średniej wielkości sedanem, rywalem Tesli Model 3, a Polestar 3 powstanie jako SUV, wyceniony pomiędzy modelami 1 i 2. 

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA