[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Polestar 2 (Genewa 2019)

Polestar 2 został oficjalnie zaprezentowany na salonie samochodowym w Genewie.

Polestar 2 (Genewa 2019) Polestar 2 (Genewa 2019)

Wydzielona ze struktur Volvo marka Polestar pokazała kilka miesięcy temu pierwszy model – Polestar 1. Tamten jest pojazdem hybrydowym, choć producent woli nazywać go "napędem elektrycznym, ze spalinowym wspomaganiem".

W rzeczywistości jest to konstrukcja opierająca się na współpracy 2-litrowego silnika benzynowego, który przekazuje 380 KM na koła przedniej osi, z dwoma motorami elektrycznymi, napędzającymi po jednym z kół tylnej osi. Łączna moc systemowa takiego układu to imponujące 600 KM i powalające 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Teraz do gry wchodzi drugi model, nazwany Polestar 2. Ten jest już w pełni elektrycznym samochodem, który oficjalnie rzuca rękawicę Tesli Model 3. Być może będzie póki co jedynym „sensownym” konkurentem Modelu 3. Lepiej późno, niż wcale.

Zobacz także: gorące premiery Genewa Motor Show 2019

REKLAMA

Polestar 2 (Genewa 2019) Polestar 2 (Genewa 2019)

Polestar 2 – silnik i napęd

Elektryczny Polestar 2 w chwili debiutu prezentowany będzie z napędem składającym się z dwóch motorów elektrycznych o łącznej mocy ponad 400 koni mechanicznych, dokładnie 408 KM. Maksymalny moment obrotowy sięgający 660 Nm zwiastuje imponujące osiągi – pierwsza „setka” poniżej 5 sekund.

Akumulator może zgromadzić maksymalnie 78 kWh energii, która wystarczy do pokonania w trybie bezemisyjnym do 500 kilometrów, mierzonych według normy WLTP.

Polestar 2 wykorzystuje płytę podłogową Volvo CMA, używaną dla chociażby Volvo XC40 czy nieznanego u nas modelu Lynk&Co 01. Zamontowanie paneli baterii w podłodze pozwoliło przy okazji zwiększyć sztywność podwozia i zredukować hałas o 3,7 dB w stosunku do auta z napędem spalinowym.

REKLAMA

Polestar 2 (Genewa 2019) Polestar 2 (Genewa 2019)

Polestar 2 – ceny

Szwedzki producent podaje od razu ceny swojego nowego modelu. Bazowa wersja wyceniona została na 40 tys. euro na rynku niemieckim. Przez pierwszy rok Polestar 2 będzie jednak oferowany w specjalnej edycji Launch, która kosztować będzie od 60 tys. euro.

Jeśli chodzi o Teslę Model 3, obecnie jej ceny zaczynają się w Europie od 58 tys. euro za model „Long range” lub od 68,6 tys. euro za model Performance.

Polestar doda do oferty opcjonalny pakiet Performance, który poprawi prowadzenie samochodu. Amortyzatory Öhlins, hamulce Brembo i 20-calowe kute felgi to tylko niektóre cechy wspomnianego pakietu. Rozpoznać go będzie można po pasach bezpieczeństwa, zaciskach hamulców i elementach silnika w kolorze złotym.

REKLAMA

Polestar 2 Polestar 2

Polestar 2 – wnętrze

Jedną z ciekawostek dotyczących Polestara 2 jest to, że system informacyjno-rozrywkowy oparty będzie o system Android. Do tego oferowany będzie system Google Android HMI – Human Machine Interface, który dostarcza między innymi usługi Google Assistant, czyli konkurenta Alexy od Amazona. Sterowanie systemem infotainment odbywać się będzie za pomocą ekranu dotykowego o średnicy 11 cali.

Podobnie jak w przypadku hybrydowego Polestara 1, tak i elektryczny model Polestar 2 dostępny będzie wyłącznie online. Produkcja „dwójki” rozpocznie się na początku 2020 roku w chińskiej fabryce marki.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 60 400 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij