Polska firma zbudowała elektrycznego SmartVana

Mercedes eSprinter stał się bazą dla innowacyjnego pojazdu demonstracyjnego SmartVan IoT, zbudowanego przez polską firmę technologiczną EV Fleet z Lublina.

Mercedes eSprinter jako SmartVan IoT fot. materiały prasowe
Mercedes eSprinter jako SmartVan IoT

Zbudowany przez polską spółkę technologiczną EV Fleet z Lublina SmartVan IoT to pojazd demonstracyjny – inteligentny samochód z własnym systemem operacyjnym. Oparty na Mercedesie eSprinterze SmartVan IoT ma za zadanie pokazać, w jaki sposób innowacyjne rozwiązania logistyczne i transportowe umożliwią przewożenie większej ilości towarów, przy użyciu mniejszej liczby środków transportu, wykonujących mniej operacji transportowych – co ostatecznie przyczyni się do zmniejszenia natężenia ruchu miejskiego i korzystnie wpłynie na środowisko.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Mercedes eSprinter jako baza

– Zdecydowaliśmy się zbudować naszego demonstratora na bazie właśnie eSprintera między innymi dlatego, że model ten umożliwia szybkie ładowanie, co w przypadku dostaw jest bardzo ważne – mówi Daniel Węgrzynek, właściciel EV Fleet oraz twórca innowacyjnego oprogramowania, które znalazło się na pokładzie SmartVan IoT. – Korzystne jest też to, że eSprinter oferuje różne warianty „baterii” – na potrzeby naszego projektu wybraliśmy wersję 4-modułową, o pojemności 47 kWh, która zapewnia większy zasięg. Bardzo istotne znaczenie ma także możliwość sterowania poziomem rekuperacji – to daje kierowcy duże pole manewru, jeśli chodzi o efektywność wykorzystanie napędu elektrycznego.

Mercedes-Benz eSprinter – będący konstrukcją bazową projektu SmartVan IoT – to elektryczny samochód dostawczy z zabudową furgonową. Wyposażony w silnik o mocy 85 kW i cztery baterie trakcyjne o łącznej pojemności 47 kWh gwarantuje zasięg na poziomie 156 km. Niewątpliwym plusem eSprintera jest fakt, że przy ładowaniu z ładowarki o mocy 80 kW – naładowanie akumulatorów do 80 proc. zajmuje ok. 30 min.

Stanowiący bazę innowacyjnego pojazdu Mercedes-Benz eSprinter został wyposażony we wszystkie możliwe systemy bezpieczeństwa, a dodatkowym elementem jest kamera firmy Surfsight pozwalająca na obserwację zarówno obrazu przed pojazdem, jak i w kabinie, informująca tym samym o zachowaniu kierowcy i o tym, co dzieje się na zewnątrz poruszającego się pojazdu.
Innowacyjne rozwiązania na pokładzie

– Najbardziej innowacyjnym rozwiązaniem wdrożonym w SmartVan IoT jest system MATRIX-3D RFID Identification System, zaprojektowany i wykonany przez nas we współpracy z kluczowymi partnerami projektu – mówi Daniel Węgrzynek. W zbudowanym na bazie eSprintera pojeździe SmartVan IoT znalazło się również kompatybilne z tym systemem rozwiązanie SmartPackaging IoT, działające na bazie technologii RFID. Umożliwia ono optymalizację przestrzeni ładunkowej, identyfikację zleceń, skrócenie czasu dostawy.

Dzięki zabudowie izotermicznej SmartVan IoT może przewozić produkty w temperaturze kontrolowanej – ładownia została podzielona na dwie sekcje – aktywną i pasywną. Sekcja aktywna wyposażona jest w agregat chłodniczy firmy Dometic zasilany przez zestaw dodatkowych akumulatorów. Działanie systemu chłodzenia wspiera pięć paneli fotowoltaicznych ActiveSol generujących maksymalną moc 605 W. Zasilanie agregatu zaprojektowano tak, aby pracował on w sposób ciągły przez minimum 8 godzin.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA