Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.9

Polska premiera DS 7 Crossback

Najnowszy model marki DS - DS 7  Crossback - został po raz pierwszy pokazany w Polsce. Poznaliśmy cenę luksusowego SUV-a.

DS7 Crossback DS7 Crossback

DS 7 Crossback ma wiele podzespołów wspólnych z Peugeotem 3008 oraz Oplem Grandlandem X, jako że niemiecka marka jest od niedawna częścią koncernu PSA, do którego należy też DS. Nowy SUV ma jednak konkurować z modelami segmentu premium, odbierając klientów Audi, BMW czy Mercedesowi.

Nadwozie nowego DS-a mierzy 4,57 m długości, 1,62 m wysokości i 1,89 m wysokości. Pojemność bagażnika DS 7 Crossbacka to 555 litrów. W jego wnętrzu, do czego francuski producent już nas przyzwyczaił, sporo jest eleganckich elementów wykończeniowych – m.in. obszycia skórzane na drzwiach czy z alcantary oraz drewniane aplikacje na desce rozdzielczej. 

Zacznijmy jednak od wyglądu nadwozia. Nowy sześciokątny grill i reflektory DS ACTIVE LED VISION przypominają nieco stylistykę SUV-ów Audi. Z kolei tylne światła wykorzystujące technologię 3D Full LED, tworzące wzór trójwymiarowej łuski podkreślają charakter auta.

DS7 Crossback DS7 Crossback

Awangardowy design wnętrza i aspiracje do klasy aut z wyższej półki zaznaczają z kolei dwa 12-calowe wyświetlacze LCD – jeden przed oczami kierowcy, drugi na konsoli środkowej. Oba pozwalają w pełni kontrolować systemy wspomagania samochodu, urządzenia audio i aplikacje mobilne.

W DS 7 Crossback La Première zastosowano najbardziej zaawansowane technologie, które następnie będą dostępne dla całej gamy. Należą do nich: system DS CONNECTED PILOT, który otwiera drogę do autonomicznej jazdy, DS NIGHT VISION, oferujący lepszą widoczność podczas jazdy nocą i DS ACTIVE SCAN SUSPENSION, zawieszenie dla modeli DS rodem z XXI wieku, które dzięki wbudowanej kamerze jest w stanie przewidzieć niedoskonałości drogi, aby zapewnić nieprzerwaną przyjemność z jazdy.

DS 7 Crossback będzie dostępny z hybrydowym napędem E-TENSE o łącznej mocy 300 KM przekazywanej na cztery koła. W ofercie są również tradycyjne jednostki: trzy silniki benzynowe oraz dwa wysokoprężne BlueHDi.

DS7 Crossback DS7 Crossback

Na początek hybryda. Oprócz benzynowego, 200-konnego silnika w DS 7 Crossback E-TENSE zamontowano dwa silniki elektryczne (po jednym przy każdej osi). Łączna moc zestawu to 300 KM. Akumulator litowo-jonowy o pojemności 12-13 kW/h umieszczono pod podłogą. Moment obrotowy DS 7 Crossbacka to 450 Nm. Jeden z silników elektrycznych napędza tylną oś, co zapewni mu lepszą trakcję oraz dynamikę podczas ruszania. 

Tradycyjne silniki DS 7 będą mieć moc od 130 (silnik 1.2 PureTech) przez 180 do 225 KM (jednostki THP, łączone tylko i wyłącznie ze skrzynią automatyczną o ośmiu przełożeniach). Wśród diesli w ofercie znajdziemy 130-konnego BlueHDi oraz 180-konnego BlueHDi z 8-stopniowym "automatem". Ten jest zupełnie nową konstrukcją, która w porównaniu do poprzedniej, 6-biegowej ma zmniejszyć zużycie paliwa o 4 proc.

DS7 Crossback DS7 Crossback

Na pokładzie DS 7 znajdzie się sporo luksusowych elementów wyposażenia, jak pięć rodzajów personalizacji wnętrza do wyboru (materiały jak drewno, alcantara, skóra licowa i nappa), dwa ekrany o przekątnej 12" na desce rozdzielczej, elementy oświetlenia nastrojowego, podgrzewane fotele z funkcją masażu i wentylacji czy system audio marki Focal.

Oprócz tego w DS 7 Crossbacku znajdzie się m.in. funkcja jazdy w trybie półautonomicznym oraz wspomniane wyżej zawieszenie, które wykrywa i reaguje z wyprzedzeniem na nierówności nawierzchni, regulując na bieżąco pracę amortyzatorów.

Wreszcie dochodzimy do ceny. Póki co polski importer podał jedynie cenę bazowej wersji modelu. Ta zaczyna się od poziomu 124 900 złotych. Szczegółowy cennik poznamy niebawem.

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij