Niedoścignionym liderem wzrostu sprzedaży samochodów marki Seat na całym świecie w 2007 roku była Polska, gdzie wynik zwiększył się aż o 70,6%. W Europie Zachodniej najwyższe wzrosty odnotowano na rynku francuskim (+5,1%) i brytyjskim (+5,8%). Najbardziej pożądanymi przez klientów modelami marki były Leon i Ibiza, która w tym roku doczeka się swojego następcy.
Rok 2007 był bardzo udany dla hiszpańskiej marki. Mimo że sprzedaż na świecie zwiększyła się tylko o 0,4% (do 431 000 egzemplarzy) zysk Seata z działalności operacyjny wzrósł o 136 milionów euro i w końcu zamknął się na plusie - kwotą 44 milionów euro.
"Przywrócenie rentowności z rocznym wyprzedzeniem w stosunku do pierwotnego planu to zasługa wytężonej pracy załogi i zarządu Seata. To doskonały punkt wyjścia do dalszego rozwoju firmy. Strategia Seata na kolejne lata to produkcja doskonale zaprojektowanych i precyzyjnie wykonanych samochodów o sportowym charakterze uwzględniających ciągłe dążenie do najwyższych standardów w zakresie ochrony środowiska " - powiedział dyrektor generalny Seata, Erich Schmidt.
Źródło: Seat
Komentarze
auto motor i sport, 2008-03-28 09:55:11
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?