Auto widoczne na zdjęciach to samochód koncepcyjny, jeden z tzw. "mułów", które są używane do testów nowych rozwiązań. Trans Am ma wolnossący silnik V8 o pojemności 5 litrów i 5-biegową mechaniczną skrzynię.
Pontiac Firebird Trans Am Kammback - tak brzmi pełna nazwa tego studyjnego modelu. To nawiązanie do nazwiska niemieckiego inżyniera, Wunibalda Kamm. Człowiek ten był jednym z pionierów w dziedzinie aerodynamik samochodów, która raczkowała w okresie międzywojennym. Wtedy to stworzył BMW 328 Kamm Coupe, którego współczynnik oporu powietrza imponuje do dziś - 0.25.
Koncepcyjny model ma dość specyficzny projekt nadwozia, który dziś część nazwałaby pewnie "shooting brake". Dzięki temu w kabinie jest większa przestrzeń na bagaże. Samochód jest wyposażony w takie udogodnienia jak klimatyzację, elektrycznie otwierane szyby, centralny zamek, tempomat.