Porsche 718 Boxster składa hołd sportowemu Porsche 718 z 4-cylindrowymi jednostkami umieszczonymi centralnie, które w latach 60. odniosło szereg sukcesów na torach wyścigowych.
Sercem nowego auta jest nowo opracowany, 4-cylindrowy silnik typu bokser z turbodoładowaniem. Porsche 718 Boxster dysponuje 2-litrową jednostką o mocy 220 kW (300 KM), a 718 Boxster S – 2,5-litrową, o mocy 257 kW (350 KM). Ta druga wyróżnia się turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Względem poprzedniego Boxstera przyrost mocy w obu modelach wynosi 35 KM). Zużycie paliwa spadło tu nawet o 13%.
Standardowo obie „718” wyposażone są w 6-biegową przekładnię manualną. Na życzenie dostępna jest dwusprzęgłowa przekładnia Porsche Doppelkupplung (PDK), teraz wyposażona w funkcję oszczędzającą paliwo.
Jak to jest z osiągami? Po raz pierwszy zawitało tutaj turbo, podobnie jak w odświeżonej "911", ale większą ciekawostką jest silnik, z którego zniknęły dwa cylindry i teraz jest ich cztery.
Porsche 718 Boxster
- 300 KM,
- 380 Nm (1950-4500 obr./min),
- 0-100 km/h 4,7 s (PDK + Spor Chrono),
- prędkość maks. 275 km/h,
- zużycie paliwa 6,9 l/100 km.
Porsche 718 Boxster S
- 350 KM,
- 420 Nm (1900-4500 obr./min.),
- 0-100 km/h 4,2 s (PDK + Spor Chrono),
- prędkość maks. 285 km/h,
- zużycie paliwa 7,3 l/100 km.
Pomijając pokrywy bagażników, przednią szybą i dach, karoseria jest całkiem nowa. Przód ma bardziej muskularny design, nowe są także bi-ksenonowe reflektory ze światłami LED do jazdy dziennej. Pozostałymi elementami są zmienione lusterka, czy progi. W standardzie otrzymujemy 19-calowe obręcze, za dopłatą mogą stać się większe - 20 cali.
Jak obiecuje Porsche, przeprojektowane podwozie ma sprawiać, że 718 Boxster ma prowadzić się jeszcze lepiej niż poprzednik. To dzięki elektromechanicznemu wspomaganiu, które ma o 10% bardziej bezpośrednie przełożenie.
Za dopłatą oferowane jest obniżone o 10 mm zawieszenie Porsche Active Suspension Management (PASM). Po raz pierwszy 718 Boxster S dostępny jest też ze sportowym zawieszeniem PASM z prześwitem obniżonym o 20 mm.
Tak jak w przypadku 911, opcjonalny pakiet Sport Chrono, poza ustawieniami Normal, Sport i Sport Plus, dodatkowo obejmuje teraz program Individual. W modelach z przekładnią PDK pojawił się też przycisk Sport Response, zlokalizowany pośrodku przełącznika trybów jazdy. Podobnie jak w wyścigach, umożliwia on załączenie wyjątkowo spontanicznej charakterystyki silnika i skrzyni.
Porsche 718 Boxster w polskich salonach pojawią się 30 kwietnia 2016 roku. Ceny startują od 230 510 zł. Auto będzie można oglądać na targach motoryzacyjnych w Genewie.