[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport jest w prostej linii następcą Caymana GT4 Clubsport pokazanego trzy lata temu.

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport

Nowe Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport jest rozwinięciem bardzo udanego modelu z Weissach - Porsche Caymana GT4 Clubsport. Teraz, po raz pierwszy, ten wyścigowy samochód z centralnie umieszczonym silnikiem występuje w dwóch fabrycznych wersjach:

  • wariant Trackday dla ambitnych amatorów wyścigowej jazdy,
  • odmiana Competition do udziału w zawodach motorsportowych.

Konstruując nowego 718 Caymana GT4 Clubsport inżynierowie Porsche mieli za zadanie nie tylko ulepszyć prowadzenie dla uzyskiwania lepszych czasów okrążeń, ale skupić się na zrównoważonym wykorzystaniu surowców.

W ten sposób 718 Cayman GT4 Clubsport jest pierwszym produkcyjnym samochodem wyścigowym z elementami karoserii z kompozytowego materiału zawierającego naturalne włókna. Przykładowo, drzwi oraz tylne skrzydło wykonano z mieszanki organicznych włókien, które stanowią produkty uboczne pochodzenia rolniczego, takie jak włókna lnu czy konopi. Co ciekawe, pod względem masy i sztywności ich właściwości są zbliżone do włókien węglowych.

REKLAMA

REKLAMA

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport - silnik i napęd

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport napędza 6-cylindrowy silnik typu bokser o pojemności 3,8 litra, generujący moc 425 KM. To o 40 KM więcej, niż u poprzednika. Siła napędowa trafia na tylne koła za pośrednictwem 6-stopniowej, dwusprzęgłowej skrzyni i tylnego dyferencjału z mechaniczną blokadą.

Lekkie, oparte na kolumnach resorujących przednie zawieszenie pochodzi z większego brata – 911 GT3 Cup. Wyścigowy układ hamulcowy zaopatrzono w komplet czterech stalowych tarcz o średnicy 380 mm każda.

Dzięki zabiegom odchudzającym, 718 Cayman GT4 Clubsport jest lekkie, bo fabrycznie dostarczane ze wspawaną klatką bezpieczeństwa i kubełkowym wyścigowym fotelem z 6-punktowymi szelkami waży jedynie 1320 kg.

Zobacz także: Porsche 911 GT2 RS Clubsport

REKLAMA

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport Trackday

Wspomnieliśmy o dwóch dostępnych wersjach. I tak, podstawowa odmiana Trackday powstała z myślą o kierowcach, którzy bez większych wysiłków i nakładów chcą brać udział w amatorskich zawodach sportowych.

Samochód wyposażono w pozbawione regulacji amortyzatory. Systemy wspomagające – ABS, ESC i kontrola trakcji utrzymują samochód na granicy przyczepności, ale w razie potrzeby można je całkiem wyłączyć.

Fabrycznie montowane są także: klimatyzacja, klapa ratunkowa w dachu, podręczna gaśnica i 80-litrowy bezpieczny zbiornik paliwa FT3. Pozbawiony homologacji drogowej model może być serwisowany we wszystkich Porsche Centrach.

718 Cayman GT4 Clubsport Trackday kosztuje 134 000 euro plus lokalny podatek VAT.

REKLAMA

REKLAMA

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport Competition

Wariant o nazwie Competition wyposażono natomiast w elementy istotne z punktu widzenia rywalizacji w wyścigach, w tym trzystopniową regulację amortyzatorów. Zbiornik paliwa o pojemności 115 l pozwala na udział w zawodach rozgrywanych na dalekim dystansie.

Regulacja balansu hamulców pozwala płynnie ustawiać ten parametr pomiędzy przednią a tylną osią. Zintegrowany układ podnośnika pneumatycznego gwarantuje szybkie pit stopy, a wyścigowa kierownica z szybkozłączką (tzw. rozpinką) z modelu 911 GT3 R daje wiele możliwości regulacji.

Kolejnym elementem wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa na torze jest automatyczna instalacja gaśnicza. 718 Cayman GT4 Clubsport Competition kosztuje 157 000 euro plus lokalny podatek VAT.

Obie wersje modelu można już zamawiać. Dostawy samochodów dla kierowców i zespołów z całego świata rozpoczną się w lutym 2019 r.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 242 734 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij