Porsche 718 Cayman GT4 RS – większy brat GT4

Porsche szykuje nie lada maszynę, która znajdzie się w gamie powyżej modelu 718 Cayman GT4. Mowa o wersji GT4 RS, która na dobry początek wykręciła świetny czas na Nordschleife.

Porsche 718 Cayman GT4 RS przed premierą fot. materiały prasowe
Porsche 718 Cayman GT4 RS przed premierą
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 239 470 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Porsche 718 Cayman GT4 RS to nowy, topowy wariant w rodzinie 718, który jest znacząco szybszy od i tak już mocno podrasowanego Caymana GT4. Nowy model z potężnym tylnym skrzydłem jest już dobrze przygotowane do swojej światowej premiery, która to zaplanowana jest na listopad 2021 r. Obecnie trwają końcowe testy i jazdy próbne pierwszych 718 z oznaczeniem RS. Jak zapewnia producent, samochód ten w imponującym stylu zademonstrował swój potencjał, zarówno na krętych górskich drogach, jak i na torze wyścigowym.

REKLAMA

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Porsche 718 Cayman GT4 RS na Północnej Pętli

Porsche nie mogło nie zabrać nowego, wciąż jeszcze pokrytego maskującym kamuflażem, modelu na Północną Pętlę toru Nurburgring. Tam ambasador marki i kierowca rozwojowy Jörg Bergmeister pokonał produkcyjnym egzemplarzem 718 Caymana GT4 RS nitkę toru Nürburgring o długości 20 832 m w ciągu 7.09,300 min. Z kolei na krótszym, liczącym 20,6 km okrążeniu, które wcześniej służyło za punkt odniesienia, zanotował czas 7.04,511 min – to aż o 23,6 s szybciej niż w przypadku 718 Caymana GT4.

Porsche 718 Cayman GT4 RS przed premierąfot. materiały prasowe
Porsche 718 Cayman GT4 RS przed premierą

Aby chronić kierowcę, testowy samochód sportowy z centralnie umieszczonym silnikiem został wyposażony w wyścigowy fotel oraz opony Michelin Pilot Sport Cup 2 R, które będą opcjonalnie dostępne dla klientów. Stan i masę pojazdu potwierdził notariusz.

– Podczas prac rozwojowych zapewniliśmy 718 Cayman GT4 RS wszystko, co charakteryzuje prawdziwe Porsche z rodziny RS: lekką konstrukcję, większą siłę docisku, wyższą moc oraz, rzecz jasna, jeszcze wyższy poziom responsywności i informacji zwrotnych w odpowiedzi na komendy kierowcy. Poszczególne udoskonalenia w zakresie dynamiki jazdy są zdecydowanie odczuwalne – czego imponujący dowód stanowi fantastyczny czas okrążenia Północnej Pętli – powiedział szef linii modelowej GT, Andreas Preuninger. – Nasi klienci mogą oczekiwać rasowego samochodu stworzonego z myślą o kierowcy – samochodu, w którym ekscytująca jazda staje się absolutnym priorytetem.

Porsche 718 Cayman GT4 RS przed premierąfot. materiały prasowe
Porsche 718 Cayman GT4 RS przed premierą

– 718 Cayman GT4 RS to maszyna bez kompromisów. Na górskich drogach jest zwinne niczym gokart, a na torze okazuje się imponująco stabilne i dobrze wyważone. W przeciwnym razie taki czas okrążenia nie byłby nawet w zasięgu – skomentował Jörg Bergmeister. – GT4 RS to jeden z najostrzejszych samochodów, jakie Porsche kiedykolwiek stworzyło. A zapierający dech w piersiach dźwięk, który wytwarza jego silnik, po prostu trzeba usłyszeć! – dodał światowej klasy kierowca, który na rozwój 718 Cayman GT4 RS, a ściślej – na jazdy testowe i dostrajanie konfiguracji, poświęcił ponad 500 roboczogodzin.

Do napędu Porsche 718 Cayman GT4 RS wykorzystano podrasowaną wersję wolnossącego 4-litrowego silnika typu bokser, który w Caymanie GT4 wyciska 420 KM, zaś w większym 911 GT3 aż 510 KM. Dokładne wartości mocy Caymana GT4 RS zostaną podane w listopadzie, ale interesująca nas liczba zmieści się gdzieś pomiędzy dwiema powyższymi wartościami.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA