Zaledwie kilka tygodni po premierze roadstera 718 Boxster przyszedł czas na wersję coupe. Cayman bazuje technologicznie na kabriolecie, więc mamy do czynienia z nowym, 4-cylindrowym silnikiem turbo w dwóch odmianach. Bazowy motor o pojemności 2 litrów osiąga 300 KM, a „S” przy pojemności 2,5 litra generuje 350 KM. W porównaniu z poprzednikami w obu przypadkach oznacza to przyrost mocy o 25 KM. Producent deklaruje, że średnie zużycie paliwa w cyklu NEDC spadło z 8,1 do 5,7 l/100 km.
Imponujący moment obrotowy nowych silników 718 Cayman zapewnia przyjemność z jazdy i zwinność nawet przy niskich obrotach. 2-litrowy silnik Porsche 718 Cayman osiąga 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego w przedziale 1950-4500 obr./min. 2,5-litrowa jednostka 718 Cayman S wyróżnia się turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek (VTG), dotychczas zarezerwowaną wyłącznie dla Porsche 911 Turbo. Silnik nowego modelu wytwarza 420 Nm maksymalnego momentu obrotowego od 1900 do 4500 obr./min.
Porsche 718 Cayman z przekładnią PDK i opcjonalnym pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,7 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 275 km/h. 718 Cayman S na sprint od zera do „setki” potrzebuje 4,2 s i osiąga prędkość maksymalną 285 km/h.
Model | Porsche 718 Cayman | Porsche 718 Cayman S |
Silnik | 2.0 R4 turbo | 2.5 R4 turbo VTG |
Moc | 300 KM | 350 KM |
Maks. moment obr. | 380 Nm (1950-4500 obr./min.) | 420 Nm (1900-4500 obr./min.) |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 4,7 s (PDK+Sport Chrono) | 4,2 s (PDK+Sport Chrono) |
Pręd. maks. | 275 km/h | 285 km/h |
Inżynierowie z Zuffenhausen poprawili zawieszenie i układ kierowniczy. Teraz kierowca ma mieć większą wiedzę o tym, co dzieje się z kołami. Tylne obręcze, o pół cala szersze, w połączeniu z przeprojektowanymi oponami zapewniają większą przyczepność, a tym samym – większą stabilność w zakrętach.
Cayman teraz lepiej przyspiesza, a więc musi też dobrze hamować. Zastosowano tutaj wydajniejszy układ hamulcowy z tarczami o średnicy 330 mm z przodu i 299 mm z tyłu. Nowe coupe otrzymało hamulce stosowane wcześniej w modelu Cayman S, a 718 Cayman S korzysta z 4-tłoczkowych zacisków z Porsche 911 Carrera oraz z grubszymi o 6 mm tarcz.
Kabina mocno upodobniła się do tej z modelu 718 Boxster. Nowa jest górna część deski rozdzielczej oraz sportowa kierownica wzorowana na tej z 918 Spyder. Lista wyposażenia wzbogaciła się o montowany seryjnie system multimedialny Porsche Communication Management (PCM). Standardem są tu również: przygotowanie do podłączenia telefonu komórkowego, interfejsy audio oraz 150-watowe nagłośnienie Sound Package Plus.
Po raz pierwszy Cayman jest tańszy od Boxstera, jego ceny zaczynają się od od 224 510 złotych za 2-litrową odmianę i od 318 620 złotych za mocniejszą 718 Cayman S.