[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Porsche 718 GTS 4.0 – premiera

Porsche wprowadza do oferty model 718 GTS 4.0, napędzany wolnossącym silnikiem sześciocylindrowym, znanym z wersji GT4.

Porsche 718 Boxster GTS 4.0 Porsche 718 Boxster GTS 4.0

Zarówno Porsche Cayman GTS 4.0, jak i Porsche Boxster 718 GTS 4.0 do napędu wykorzystują silnik, który montowany jest w rasowych wersjach GT4 obu tych modeli. Obcięto nieznacznie jego moc i moment obrotowy, ale czasy przyspieszenia ucierpiały na tym bardzo nieznacznie.

Tak czy inaczej oznacza to porzucenie 2,5-litrowego turbodoładowanego motoru z czterema cylindrami na rzecz wolnossących sześciu cylindrów o pojemności 4 litrów. Czego chcieć więcej?

Porsche 718 GTS 4.0 – silnik i napęd

Do napędu obu wersji Porsche 718 GTS 4.0 służy ten sam silnik, znany z modeli 718 GT4. Mówimy tu o dużej, bo 6-cylindrowej jednostce, która dysponuje pojemnością 4 litrów i – co ważne – jest konstrukcją wolnossącą.

Moc generowana przez tę maszynerię sięga 400 KM, a moment obrotowy to maksymalnie 418 Nm. Dla przypomnienia, Porsche 718 GT4 ma raptem o 20 KM i 2 Nm więcej. Nie są to zatem wartości, które mogłyby wprawić nowe modele GTS 4.0 w jakiekolwiek kompleksy.

Dla samochodowych purystów sam fakt zamontowania sześciu cylindrów i wybór wolnossącej jednostki w miejsce „uturbionej” może nie wystarczyć. Porsche dokłada zatem manualną skrzynię biegów o sześciu przełożeniach, a na dokładkę sportowy układ wydechowy.

Wszystko to pozwala Porsche 718 GTS 4.0 przyspieszać od 0 do 100 km/h w czasie zaledwie 4,5 sekundy i rozwinąć maksymalną prędkość 293 km/h. Jak ma się to do wspomnianego już wcześniej wariantu GT4? Bardzo podobnie, bowiem GT4 potrzebuje zaledwie o 0,1 sekundę mniej i osiąga o 8 km/h wyższą prędkość maksymalną.

Zobacz także: Volvo XC60 T8 Twin Engine - mocne i prestiżowe

REKLAMA

Porsche 718 Cayman GTS 4.0 Porsche 718 Cayman GTS 4.0

Porsche 718 GTS 4.0 - układ jezdny i ceny

Czym jeszcze dysponują modele 718 GTS 4.0? Za sprawą standardowego sportowego zawieszenia Porsche Active Suspension Management (PASM), a także zmniejszonego o 20 mm prześwitu i Porsche Torque Vectoring (PTV) z mechaniczną blokadą tylnego dyferencjału, nowa generacja GTS-ów charakteryzować się ma wyważonym połączeniem dynamicznego prowadzenia i komfortu na co dzień.

Wyczynowy charakter samochodów sportowych z centralnie umieszczonym silnikiem podkreśla również standardowy pakiet Sport Chrono z udoskonaloną aplikacją Porsche Track Precision. Czarne, kontrastujące elementy karoserii i ciemne wnętrze z elementami z Alcantary tworzą natomiast wizerunek typowy dla rodziny modeli GTS.

Porsche 718 Cayman GTS 4.0 będzie oferowane w cenie 407 tys. zł (Cayman GT4 kosztuje od 478 tys. zł), a 718 Boxster GTS 4.0 – 410 tys. zł. Oba modele będą dostępne w Porsche Centrach od końca marca 2020 r. GT4

Zobacz także: szukasz samochodu? Tu znajdziesz najlepsze oferty

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij