Zarówno Porsche Cayman GTS 4.0, jak i Porsche Boxster 718 GTS 4.0 do napędu wykorzystują silnik, który montowany jest w rasowych wersjach GT4 obu tych modeli. Obcięto nieznacznie jego moc i moment obrotowy, ale czasy przyspieszenia ucierpiały na tym bardzo nieznacznie.
Tak czy inaczej oznacza to porzucenie 2,5-litrowego turbodoładowanego motoru z czterema cylindrami na rzecz wolnossących sześciu cylindrów o pojemności 4 litrów. Czego chcieć więcej?
Porsche 718 GTS 4.0 – silnik i napęd
Do napędu obu wersji Porsche 718 GTS 4.0 służy ten sam silnik, znany z modeli 718 GT4. Mówimy tu o dużej, bo 6-cylindrowej jednostce, która dysponuje pojemnością 4 litrów i – co ważne – jest konstrukcją wolnossącą.
Moc generowana przez tę maszynerię sięga 400 KM, a moment obrotowy to maksymalnie 418 Nm. Dla przypomnienia, Porsche 718 GT4 ma raptem o 20 KM i 2 Nm więcej. Nie są to zatem wartości, które mogłyby wprawić nowe modele GTS 4.0 w jakiekolwiek kompleksy.
Dla samochodowych purystów sam fakt zamontowania sześciu cylindrów i wybór wolnossącej jednostki w miejsce „uturbionej” może nie wystarczyć. Porsche dokłada zatem manualną skrzynię biegów o sześciu przełożeniach, a na dokładkę sportowy układ wydechowy.
Wszystko to pozwala Porsche 718 GTS 4.0 przyspieszać od 0 do 100 km/h w czasie zaledwie 4,5 sekundy i rozwinąć maksymalną prędkość 293 km/h. Jak ma się to do wspomnianego już wcześniej wariantu GT4? Bardzo podobnie, bowiem GT4 potrzebuje zaledwie o 0,1 sekundę mniej i osiąga o 8 km/h wyższą prędkość maksymalną.
Zobacz także: Volvo XC60 T8 Twin Engine - mocne i prestiżowe
Komentarze
~marekk, 2020-02-13 13:43:12
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?