[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Porsche 911 Cabriolet (Genewa 2019)

Niedługo po premierze nowej generacji Porsche 911, niemiecka marka prezentuje jego otwartą wersję 911 Cabriolet.

Porsche 911 Cabriolet (Genewa 2019) Porsche 911 Cabriolet (Genewa 2019)

Pierwsze Porsche 911 Cabriolet trafiło do sprzedaży w 1982 roku i od tamtego czasu na dobre zadomowiło się w ofercie marki. Teraz do salonów wchodzi otwarta wersja najnowszej odsłony kultowej „911”, z ulepszonym systemem składania i rozkładania płóciennego dachu.

Pozostając przy tym elemencie samochodu, ten w pełni automatycznie sterowany miękki dach ma wmontowane szklane tylne okno. Co więcej, do jego konstrukcji użyto magnezowych pałąków, które mają chronić przed „pompowaniem” poszycia dachu przy wysokiej prędkości.

Jak informuje producent, dach można składać bądź rozkładać podczas jazdy z prędkością do 50 km/h, co oznacza, że w razie nagłego przelotnego opadu nie trzeba szukać parkingu, a jedynie zwolnić.

Zobacz także: gorące premiery Genewa Motor Show 2019

REKLAMA

Jak długo trwa składanie dachu nowego 911 Cabriolet? Nowa hydraulika, nad którą pracowali inżynierowie z Zuffenhausen, skraca czas jego otwierania do około 12 sekund, a elektrycznie wysuwany deflektor wiatru zapewnia dodatkową ochronę szyi i karku przed wiatrem.

Wraz z nową generacją auta, zwiększono sztywność skrętną nadwozia, co uzyskano m.in. dzięki nowej pozycji zamontowania silnika. Po raz pierwszy model jest dostępny ze sportowym zawieszeniem Porsche Active Suspension Management (PASM). Poza zmniejszonym o 10 mm prześwitem zastosowano w nim krótsze, twardsze sprężyny oraz sztywniejsze stabilizatory.

Do napędu Porsche 911 Cabriolet posłuży 6-cylindrowy silnik typu bokser o pojemności 3,0 litrów. Początkowo auto dostępne jest w dwóch wariantach: jako tylnonapędowa Carrera S oraz czteronapędowa Carrera 4S.

REKLAMA

Oba modele korzystają ze wspomnianego, doładowanego 6-cylindrowego boksera o pojemności dokładnie 2981 cm³ i mocy 450 KM, generowanej przy 6500 obr./min. Maksymalny moment obrotowy równy jest 530 Nm, w zakresie 2300-5000 obr./min.

Za przeniesienie siły napędowej odpowiada nowo opracowana przekładnia dwusprzęgłowa o ośmiu przełożeniach. Porsche 911 Carrera S Cabriolet przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,9 s, a z opcjonalnym pakietem Sport Chrono w 3,7 s. Maksymalna prędkość dochodzi do 306 km/h. Jeśli chodzi o wersję 911 Carrera 4S Cabriolet, to rozpędza się ona maksymalnie do 304 km/h, a „setkę” osiąga w 3,8 s (z opcjonalnym pakietem Sport Chrono: 3,6 s).

Ceny Porsche 911 Carrera S Cabriolet w Polsce zaczynają się od 664 000 złotych, a wersji 911 Carrera 4S Cabriolet – od 702 000 złotych. Nowe warianty kultowego Porsche 911 można już zamawiać.

Zobacz także: gorące premiery Genewa Motor Show 2019

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij