[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Porsche 911 Carrera S z siedmiobiegową skrzynią manualną

Porsche wprowadza do nowej generacji modelu 911 Carrera S i 4S możliwość wyboru 7-biegowej ręcznej skrzyni biegów. To gratka dla samochodowych purystów.

Porsche z 7-biegową skrzynią manualną Porsche z 7-biegową skrzynią manualną
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 680 597 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

W Porsche 911 Carrera S i 4S pojawia się ciekawa alternatywa dla standardowej 8-stopniowej przekładni automatycznej PDK. Jest nią 7-biegowa skrzynia manualna, co ważne, dostępna bez żadnej dopłaty.

Są przecież tacy, którzy nad osiągi (przy szybkiej dwusprzęgłowej skrzyni PDK) przedkładają przyjemność z samodzielnej zmiany biegów w klasyczny sposób. A jest czym „wachlować”, bo przełożeń jest aż siedem, plus wsteczny.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Przy okazji zmiany roku modelowego w 911 Carrera debiutuje poza tym kilka kilka nowych opcji wyposażenia, które wcześniej nie były dostępne w tej serii. Należą do nich system Porsche InnoDrive, znany już z modeli Panamera i Cayenne, a także nowa funkcja inteligentnego podnoszenia przedniej osi Smartlift.

Porsche 911 Carrera S i 4S - 7-biegowa skrzynia manualna

Ręczna skrzynia o siedmiu przełożeniach w 911 Carrera S i 4S zawsze występuje w połączeniu z pakietem Sport Chrono. Obejmuje również system wektorowania momentu obrotowego Porsche Torque Vectoring (PTV) współgrający z mechaniczną blokadą tylnego mechanizmu różnicowego. Taki zestaw przypadnie do gustu wszystkim przede wszystkim kierowcom o sportowych ambicjach.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

W ramach pakietu Sport Chrono pojawia się także nowy wskaźnik temperatury opon, funkcja wprowadzona niedawno w modelu 911 Turbo S. Wskaźnik temperatury opon jest połączony z kontrolą ciśnienia w ogumieniu i za pomocą koloru wskazuje na stan nagrzania opon – od niebieskiego dla opon zimnych, przez niebiesko-biały aż po biały dla opon w optymalnej temperaturze. Po zamontowaniu opon zimowych system zostaje zdezaktywowany, a paski są ukryte.

Dla manualnej skrzynii biegów pakiet Sport Chrono wyposażony jest jeszcze w funkcję „rev match”, czyli automatycznego dopasowania obrotów. Chodzi o to, że podczas zmiany biegu na niższy, automatycznie otwiera się na chwilę przepustnica, zwiększając prędkość obrotową silnika, w efekcie umożliwiając płynniejszą redukcję przełożeń.

No dobrze, ale jak Porsche 911 Carrera S z manualną skrzynią biegów przyspiesza od 0 do 100 km/h? Otóż zajmuje to zaledwie 4,2 sekundy, zakładając dużą wprawę kierowcy. Auto osiąga maksymalną prędkość 308 km/h. Co istotne, masa własna 911 Carrera S Coupé z manualną skrzynią biegów wynosi 1480 kilogramów – czyli o 45 kilogramów mniej niż wersji z PDK.

REKLAMA

REKLAMA

Porsche z 7-biegową skrzynią manualną Porsche z 7-biegową skrzynią manualną

Porsche InnoDrive oraz Smartlift – pierwszy raz w 911 Carrera

To nie koniec nowości, bowiem na liście opcji modelu 911 znalazł się system wspomagający Porsche InnoDrive. W wariantach z przekładnią PDK pomaga optymalizować prędkość jazdy przy korzystaniu z adaptacyjnego tempomatu.

Bazując na danych nawigacyjnych, system ten oblicza optymalne wartości przyspieszenia i opóźnienia dla najbliższych 3 km trasy i realizuje je, korzystając ze sterowania silnikiem, skrzynią biegów oraz układem hamulcowym. Porsche InnoDrive automatycznie uwzględnia zakręty i wzniesienia, a nawet ronda, oraz – na życzenie – ograniczenia prędkości.

Nowa jest także opcjonalna funkcja inteligentnego podnoszenia przedniej osi Smartlift, dostępna dla wszystkich wersji 911, pozwalająca na automatyczne podnoszenie przedniej części samochodu o około 40 mm w regularnie przejeżdżanych miejscach.

Po naciśnięciu przycisku system zapisuje dane GPS aktualnej pozycji pojazdu. Gdy kierowca ponownie zbliży się do tego miejsca, przód samochodu podniesie się automatycznie – niezależnie od kierunku, z którego nadjedzie.

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA