REKLAMA

Porsche 911 Carrera T - znamy cenę

Porsche wprowadza do oferty model 911 Carrera T, który jest odchudzonym i bardziej surowym wariantem standardowej Carrery.

Porsche 911 Carrera T
Porsche 911 Carrera T

Prezentacja modelu Porsche 911 Carrera T jest powrotem do pierwotnej koncepcji, stojącej za modelem 911 T z rocznika 1968. Niższa masa własna, krótsze przełożenia manualnej skrzyni biegów oraz tylny napęd z mechaniczną blokadą dyferencjału służą poprawie osiągów i zwiększeniu doznań podczas jazdy.

Sześciocylindrowy, podwójnie turbodoładowany silnik typu bokser o pojemności 3 litrów generuje moc 370 KM oraz maksymalny moment obrotowy 450 Nm, dostępny w zakresie 1750-5000 obr./min. Poprawiony stosunek masy do mocy wynosi teraz 3,85 kg/KM, co przekłada się na lepsze osiągi i zwinniejsze prowadzenie.

REKLAMA

REKLAMA

Porsche 911 Carrera T
Porsche 911 Carrera T

Z manualną przekładnią o skróconych przełożeniach i mechaniczną blokadą dyferencjału 911 Carrera T przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,5 s – o 0,1 s szybciej niż 911 Carrera Coupé. Sprint do 200 km/h zajmuje zaledwie 15,1 s.

Na życzenie nowy model dostępny jest również z przekładnią Porsche Doppelkupplung (PDK). Tak wyposażony, osiąga 100 km/h w 4,2 s, a 200 km/h – w 14,5 s. Warianty z obiema skrzyniami rozwijają prędkość maksymalną przekraczającą 290 km/h.

REKLAMA

Porsche 911 Carrera T
Porsche 911 Carrera T

Z wyglądu nowy model bazuje na seryjnym 911 Carrera, a jego silnik generuje moc na tym samym poziomie. Samochód wyróżnia się jednak szeregiem innych elementów wyposażenia, niedostępnych dla bazowej Carrery.

Wśród nich wymienić trzeba m.in.:

  • obniżone o 20 mm zawieszenie sportowe PASM,
  • zoptymalizowany pod względem masy pakiet Sport Chrono,
  • krótszą dźwignię zmiany biegów z czerwonym schematem przełożeń,
  • środkowymi panelami foteli pokrytymi materiałem Sport-Tex.

Dla 911 Carrera T zarezerwowano również opcjonalną tylną oś skrętną, niedostępną dla 911 Carrera.

REKLAMA

REKLAMA

Porsche 911 Carrera T
Porsche 911 Carrera T

W modelu Carrera T duży nacisk postawiono na redukcję masy. Chodzi tu bowiem o wzmocnienie sportowego charakteru i osiągnięcie lekkiej konstrukcji.

W tym celu tylną szybę oraz tylne szyby boczne wykonano z lekkiego włókna szklanego, a panele drzwi zaopatrzono w pętle do otwierania. W znacznym stopniu ograniczono wygłuszenie i zrezygnowano z tylnych siedzeń (opcjonalnie zostaną zamontowane bez dodatkowej dopłaty). Również na życzenie można zrezygnować z systemu Porsche Communication Management (PCM).

REKLAMA

Porsche 911 Carrera T
Porsche 911 Carrera T

Rezultatem tych zabiegów jest odchudzenie auta o 20 kilogramów w stosunku do Carrery. Dwuosobowa Carrera T waży 1425 kilogramów.

Nowe Porsche 911 Carrera T można już zamawiać w polskiej sieci dilerskiej. Samochód będzie dostępny od stycznia 2018 r. Jego ceny w Polsce startują od poziomu 536 115 zł. Dla porównania, bazowe 911 Carrera to wydatek rzędu 488 500 zł.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA