REKLAMA

Porsche 911 Carrera pozostanie turbodoładowane

Porsche już nigdy nie będzie montowało w modelu 911 Carrera silników wolnossących, powiedział w wywiadzie dla magazynu EVO Frank-Steffen Walliser, człowiek odpowiedzialny za przyszłość 911 i 718. Ten przywilej został zarezerwowany dla modeli GT3 i GT3 RS.

Fot. Daniel Wollstein
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 528 000 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Ostatni powrót znakomitego silnika wolnossącego w modelach 718 Boxster i Cayman GTS rozbudził apetyt motoryzacyjnych purystów, którzy spodziewali się, że ten motor trafi również do 911.

REKLAMA

Porsche 718 Boxster GTS 4.0Materiały prasowe
Umieszczone dalej od siebie, a nie jak w 4-cylindrowych odmianach przy sobie, końcówki układu wydechowego to wyróżnik wersji 4.0

Walliser, dziś jeden z najbardziej cenionych dziś ludzi ze świata samochodów sportowych, z przykrością przyznaje jest to niewykonalne, by umieścić silnik 4.0 z 718 GTS w modelu 911 Carrera, ponieważ nie można go obrócić o 180 st. Adaptacja tego silnika do 911 wiąże się ze zbyt dużymi kosztami. „Carrera w przyszłości zostanie turbodoładowana” - tym samym Walliser ucina spekulacje na ten temat. Na pocieszenie dowiadujemy się, że Porsche zostanie przy ręcznej skrzyni biegów tak długo jak to tylko będzie możliwe. Dziś 7-biegowa ręczna przekładnia jest oferowana w 911 bez dopłaty jako alternatywa 8-biegowej skrzyni dwusprzęgłowej.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Puryści motoryzacyjni będą mieli kwaśne miny tym bardziej, że nowy wolnossący silnik 4.0 z modelu 718 GTS o mocy 400 KM mimo zamontowania filtra cząstek stałych pozostawia znakomite wrażenia i byłby idealnym napędem np. dla 911 GTS i to nawet pomimo faktu, że nie oferuje lawiny niutonometrów jak wersje turbo.

Fot. Daniel Wollstein
Opcjonalny układ skrętnych kół tylnej osi był dotąd stosowany tylko w modelach Turbo i GT

REKLAMA

REKLAMA

Niemniej jednak trzeba docenić fakt, że Porsche w 911 w znakomitym stylu dokonało transformacji z silnika wolnossącego na turbo. Szczególnie na tle nieudanej konwersji w wydaniu BMW M3. Doładowany motor Porsche oferuje imponujące przyspieszenia, rasowy dźwięk, szybką reakcję i znakomicie sprawdza się w codziennej jeździe więc bardzo dobrze pasuje do Carrery. W tym wypadku trudno znaleźć powody do narzekania.

Dziś już nie możemy kupić sportowego BMW z silnikiem wolnossącym, a w ofercie Porsche pozostaje GT3 i GT3 RS, które stymulują zmysły w niezwykle wysublimowany i intensywny sposób. Jak powiedział naszej redakcji Frank-Steffen Walliser podczas spotkania na torze Laguna Seca nowe generacje GT3 i GT3 RS, które pojawią się na rynku w najbliższych miesiącach produkowane z silnikami wolnossącymi przynajmniej do roku 2024.

Porsche 911 GT3 RSmateriały prasowe
Porsche 911 GT3 RS

Porsche wiele razy nas zaskakiwało bardzo pozytywnie więc może pojawi się jakaś nowa nawiązująca do historii, wersja 911, tańsza i bardziej komfortowa od GT3 i GT3 RS przeznaczona dla ludzi, którzy nie mogą żyć bez emocji jakie serwuje prowadzenie sportowego samochodu.

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA