[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Porsche 911 Carrera pozostanie turbodoładowane

Porsche już nigdy nie będzie montowało w modelu 911 Carrera silników wolnossących, powiedział w wywiadzie dla magazynu EVO Frank-Steffen Walliser, człowiek odpowiedzialny za przyszłość 911 i 718. Ten przywilej został zarezerwowany dla modeli GT3 i GT3 RS.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 680 597 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Ostatni powrót znakomitego silnika wolnossącego w modelach 718 Boxster i Cayman GTS rozbudził apetyt motoryzacyjnych purystów, którzy spodziewali się, że ten motor trafi również do 911.

Umieszczone dalej od siebie, a nie jak w 4-cylindrowych odmianach przy sobie, końcówki układu wydechowego to wyróżnik wersji 4.0

Walliser, dziś jeden z najbardziej cenionych dziś ludzi ze świata samochodów sportowych, z przykrością przyznaje jest to niewykonalne, by umieścić silnik 4.0 z 718 GTS w modelu 911 Carrera, ponieważ nie można go obrócić o 180 st. Adaptacja tego silnika do 911 wiąże się ze zbyt dużymi kosztami. „Carrera w przyszłości zostanie turbodoładowana” - tym samym Walliser ucina spekulacje na ten temat. Na pocieszenie dowiadujemy się, że Porsche zostanie przy ręcznej skrzyni biegów tak długo jak to tylko będzie możliwe. Dziś 7-biegowa ręczna przekładnia jest oferowana w 911 bez dopłaty jako alternatywa 8-biegowej skrzyni dwusprzęgłowej.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Puryści motoryzacyjni będą mieli kwaśne miny tym bardziej, że nowy wolnossący silnik 4.0 z modelu 718 GTS o mocy 400 KM mimo zamontowania filtra cząstek stałych pozostawia znakomite wrażenia i byłby idealnym napędem np. dla 911 GTS i to nawet pomimo faktu, że nie oferuje lawiny niutonometrów jak wersje turbo.

Opcjonalny układ skrętnych kół tylnej osi był dotąd stosowany tylko w modelach Turbo i GT

REKLAMA

REKLAMA

Niemniej jednak trzeba docenić fakt, że Porsche w 911 w znakomitym stylu dokonało transformacji z silnika wolnossącego na turbo. Szczególnie na tle nieudanej konwersji w wydaniu BMW M3. Doładowany motor Porsche oferuje imponujące przyspieszenia, rasowy dźwięk, szybką reakcję i znakomicie sprawdza się w codziennej jeździe więc bardzo dobrze pasuje do Carrery. W tym wypadku trudno znaleźć powody do narzekania.

Dziś już nie możemy kupić sportowego BMW z silnikiem wolnossącym, a w ofercie Porsche pozostaje GT3 i GT3 RS, które stymulują zmysły w niezwykle wysublimowany i intensywny sposób. Jak powiedział naszej redakcji Frank-Steffen Walliser podczas spotkania na torze Laguna Seca nowe generacje GT3 i GT3 RS, które pojawią się na rynku w najbliższych miesiącach produkowane z silnikami wolnossącymi przynajmniej do roku 2024.

Porsche 911 GT3 RS

Porsche wiele razy nas zaskakiwało bardzo pozytywnie więc może pojawi się jakaś nowa nawiązująca do historii, wersja 911, tańsza i bardziej komfortowa od GT3 i GT3 RS przeznaczona dla ludzi, którzy nie mogą żyć bez emocji jakie serwuje prowadzenie sportowego samochodu.

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA