[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


Porsche 911 GT2 (993) – wygląda jak milion dolarów i tyle kosztuje

Na internetową aukcję RM Sotheby’s The Palm Beach trafiło spektakularnie wyglądające Porsche 911 GT2 generacji 933. Jeśli jesteś zainteresowany licytacja trwa do 28 marca.

Porsche 911 GT2 993 Porsche 911 GT2 993
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 680 597 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Eksperci spodziewają ceny od 950 tys. - 1 mln dolarów. Tymczasem jako nowe kosztowało w salonie 270 tys. marek niemieckich. Dla porównania w latach 90. za Mercedesa 190E 2.5-16 Evolution II trzeba było zapłacić 115 tys. DM. Do dziś GT2 pozostaje najdroższą i najbardziej ekskluzywną odmianą 911. 993 była pierwszą generacją Porsche 911, na której umieszczono znaczek GT2 i trzeba przyznać, że nawet teraz po latach wygląda spektakularnie. Nie brakuje jej też unikalności ponieważ zbudowano zaledwie 194 sztuki Porsche 911 GT2 (993). Egzemplarz, który pojawił się na aukcji fabrycznie wyposażony jest w klimatyzację, przednie poduszki powietrzne i został kilka lat temu sprowadzony do USA z Japonii. Na liczniku ma 30 tys. km.

Promocja! Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Porsche 911 GT2 993

Porsche GT2 – na bazie Turbo

GT2 powstało na bazie modelu Turbo, ale inżynierowie Porsche przyłożyli się do modyfikacji. Wyrzucili napęd na przednie koła, tylne fotele, elektrycznie sterowane przednie siedzenia obniżając masę o ponad 200 kg i schodząc do 1200 kg. Porsche GT2 wyposażono w aluminiowe drzwi i maskę, agresywny pakiet stylizacyjny, 18-calowe aluminiowo-magnezowe felgi „Speedline for Porsche” w dwóch rozmiarach oraz błotniki z włókna szklanego i wielki spoiler z tyłu. W wyścigowej odmianie silnik M64/60R ze sprężarką KKK produkował 480 KM.    

Zobacz także: Koronawirus a badanie techniczne  

REKLAMA

REKLAMA

Porsche GT2 – drogowa odmiana

W drogowej wersji bokser o pojemności 3.6 litra generuje 430 KM i imponujący moment - 619 Nm. Moc przekazywana jest na tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni ręcznej i układu różnicowego o ograniczonym poślizgu. Dzięki takiemu napędowi, który skutecznie dociska tylną oś do asfaltu Porsche GT2 zdolne jest rozpędzić się do setki w 4 sekundy i maksymalnie osiągnąć 305 km/h. Nie jest tajemnicą, że GT2 było w swoim czasie jednym z trudniejszych w prowadzeniu samochodów sportowych. Zyskało nawet groźny przydomek „Widowmaker”.

Porsche 911 GT2 993

Bardzo lekki przód samochodu straszył nieumiejętnych kierowców podsterownością. By skutecznie i szybko jeździć GT2, trzeba opierać przyczepność na tylnych kołach. Nietypowe rozłożenie masy powodowało, że Porsche GT2 na torze znakomicie przyspieszało i hamowało, ale niechętnie skręcało. Więc sportowcy pokonywali zakręty „na kwadratowo”. Profesjonalni kierowcy, którzy potrafią zareagować w 220 ms, twierdzą, że trzeba być wypoczętym, by wsiadać za kierownicę 911 GT2, bo w przeciwnym razie czas reakcji może okazać się za krótki.   

Foto: Jeremy Cliff for RM Sotheby’s

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA