Porsche 911 GT2 RS Clubsport 25: z genami 911 GT3 R

Porsche 911 GT2 RS Clubsport 25 to wyjątkowy model, który powstanie w zaledwie 30 egzemplarzach, jako sposób uczczenia 25-lecia Manthey-Racing GmbH.

Porsche 911 GT2 RS Clubsport 25 fot. materiały prasowe
Porsche 911 GT2 RS Clubsport 25
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 537 000 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Model 911 GT2 RS Clubsport 25 został opracowany przez Porsche i Manthey z myślą o imprezach typu track days oraz wyścigach na torze. Podobnie jak Porsche 935 zaprezentowane w 2018 r., pojazd ten bazuje na modelu 911 GT2 RS Clubsport, napędzanym 6-cylindrowym bokserem biturbo o pojemności 3,8 litra i mocy 700 KM. Moc trafia tutaj na tylne koła, za pośrednictwem 7-biegowej dwusprzęgłowej przekładni Porsche (PDK).

REKLAMA

Pod względem stylistyki, wyrazisty design 911 GT2 RS Clubsport 25 czerpie z wielu elementów, które pochodzą z już znanych, ale także z przyszłych samochodów wyścigowych Porsche. Pod względem techniki i aerodynamiki specjalna edycja wypełnia lukę pomiędzy dwiema generacjami 911.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

911 GT3 R jako inspiracja

Inspiracją dla 911 GT2 RS Clubsport 25 było 911 GT3 R w barwach Manthey, które fani toru Nürburgring z czułością nazywają „Grello” – ze względu na jego charakterystyczne zielono-żółte malowanie. Nawiązują do niego akcenty nadwozia specjalnej edycji. Całość wieńczy ostateczny optyczny „szlif” Granta Larsona z oddziału Style Porsche. Larson zaprojektował szereg legendarnych aut wyścigowych, w tym 911 RSR, 911 GT3 R oraz współczesne 935.

Porsche 911 GT2 RS Clubsport 25fot. materiały prasowe
Porsche 911 GT2 RS Clubsport 25

Podobnie jak w przypadku współczesnego Porsche 935 bazą dla limitowanej specjalnej edycji było 911 GT2 RS Clubsport (generacja 991). Jedną z definiujących cech pojazdu jest koncepcja centralnie umieszczonej chłodnicy, która nawiązuje do rozwiązania w 911 GT3 R i przynosi szereg zalet. Po pierwsze: zapewnia stały, optymalny dopływ powietrza, który pozwala utrzymywać stałą temperaturę silnika w szerokim zakresie prędkości.

REKLAMA

REKLAMA

Po drugie: zmiana lokalizacji chłodnicy owocuje lepszą ochroną przed uszkodzeniem w razie kolizji. Całkowicie przeprojektowany przedni pas ma teraz centralny wlot, zapewniający optymalny przepływ powietrza. Podobnie jak w przypadku „Grello” podwójne „skrzydełka” po bokach zwiększają siłę docisku przedniej osi. Ponadto samochód otrzymał zamknięte podwozie. Zupełnie przeprojektowano także przednią pokrywę, wykonaną z włókna węglowego. Dwa duże otwory wentylacyjne rozdzielone centralną przegrodą kierują gorące powietrze ponad dachem aż do tylnego spojlera, tak jak w 911 GT3 R. Za dostarczanie świeżego powietrza do kokpitu odpowiada kanał NACA, połączony z emblematem Porsche.

Porsche 911 GT2 RS Clubsport 25fot. materiały prasowe
Porsche 911 GT2 RS Clubsport 25

Dzięki nowej koncepcji chłodzenia można było zrezygnować z chłodnic w nadkolach. Pozwoliło to poprawić bezpośredni dopływ powietrza do przednich hamulców, które dłużej utrzymują teraz stabilną temperaturę. Podobnie jak we współczesnym 935 poszerzone nadkola otrzymały pionowe otwory wentylacyjne, przez które ucieka gorące powietrze, a rozdzielająca je pozioma listwa ma odcień typowy dla 911 GT3 R „Grello” ekipy Manthey. Ten subtelny akcent wykorzystano również na poszerzonych tylnych błotnikach z dużymi, dwuczęściowymi wlotami powietrza.

REKLAMA

Łabędzia szyja i reflektory z 911 RSR

Tył 911 GT2 RS Clubsport 25 przeszedł obszerne modyfikacje. Tylne skrzydło ma nowe boczne płaty i wsporniki typu łabędzia szyja, zapewniające niezakłócony przepływ powietrza. Cyrkulację powietrza w komorze silnika specjalnej edycji usprawniają nowe otwory wentylacyjne w tylnej pokrywie, zlokalizowane tuż pod szybą. Tylne lampy przeciwdeszczowe pochodzą z nowego 911 GT3 Cup (generacja 992).

Porsche 911 GT2 RS Clubsport 25fot. materiały prasowe
Porsche 911 GT2 RS Clubsport 25

Jedną z charakterystycznych cech 911 GT2 RS Clubsport 25 są wyścigowe reflektory z czterema „paskami”. Choć zasadniczo wywodzą się one z 911 RSR, które triumfowało w Le Mans, na potrzeby nowej specjalnej edycji przeszły dalszy rozwój i skuteczniej oświetlają tor. Aby zaoszczędzić miejsce, kierunkowskazy zostały zintegrowane. Wnętrze, w tym wspawana klatka bezpieczeństwa, pochodzi z 911 GT2 RS Clubsport i jest zgodne ze standardami FIA. Status limitowanej edycji podkreśla stosowna plakietka.

Porsche oferuje 30 egzemplarzy limitowanej edycji 911 GT2 RS Clubsport 25 – każdy w cenie 525 000 euro plus krajowe podatki. Zamówienia można składać wyłącznie drogą mailową, pod adresem [email protected] Dostawy mają ruszyć w styczniu 2022 r.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA