Do napędu Porsche 911 GT2 RS służy silnik bokser biturbo o mocy 700 KM i maksymalnym momencie obrotowym sięgającym 750 Nm. Z pełnym zbiornikiem paliwa auto waży zaledwie 1470 kg, co pozwala przyspieszyć to dwumiejscowe coupé od 0 do 100 km/h w ciągu 2,8 s. Mimo napędu wyłącznie na tylne koła.
Prędkość maksymalna wynosi 340 km/h. Dysponując układem napędowym blisko spokrewnionym z samochodami wyścigowymi, nowe 911 GT2 RS jest o 80 KM mocniejsze i generuje o 50 Nm wyższy maksymalny moment obrotowy od zasilanego 3,6-litrowym silnikiem poprzednika.
Jednostka najnowszej "911" bazuje na 3,8-litrowym silniku z modelu 911 Turbo S, rozwijającym 580 KM. Aby dodatkowo podnieść moc, duże turbosprężarki tłoczą do komór spalania większą ilość powietrza.
Przystosowana do wymogów nowego modelu GT siedmiostopniowa przekładnia dwusprzęgłowa PDK pozwala przenosić moment obrotowy bez strat przyczepności. Specjalnie opracowany układ wydechowy, wykonany z ultralekkiego tytanu, waży o około 7 kg mniej niż ten w 911 Turbo, a jednocześnie zapewnia niepowtarzalne brzmienie.
Porsche zastosowało w nowym 911 GT2 RS wyścigowe podwozie ze skrętną tylną osią i opony Ultra High Performance (UHP). Podobnie jak wszystkie maszyny GT firmy Porsche, nowy topowy model otrzymał specjalnie skalibrowany system PSM z trybem Sport, zestrojonym pod kątem zapewnienia optymalnej dynamiki jazdy.
Komentarze