REKLAMA

Porsche 911 GT2 RS - najmocniejsze 911 w historii

Porsche 911 GT2 RS debiutuje podczas trwającego właśnie Festiwalu Prędkości w brytyjskim Goodwood. Jest to najmocniejsza z "911", jakie dotychczas powstały.

Porsche 911 GT2 RS
Porsche 911 GT2 RS
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 528 000 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Do napędu Porsche 911 GT2 RS służy silnik bokser biturbo o mocy 700 KM i maksymalnym momencie obrotowym sięgającym 750 Nm. Z pełnym zbiornikiem paliwa auto waży zaledwie 1470 kg, co pozwala przyspieszyć to dwumiejscowe coupé od 0 do 100 km/h w ciągu 2,8 s. Mimo napędu wyłącznie na tylne koła.

Prędkość maksymalna wynosi 340 km/h. Dysponując układem napędowym blisko spokrewnionym z samochodami wyścigowymi, nowe 911 GT2 RS jest o 80 KM mocniejsze i generuje o 50 Nm wyższy maksymalny moment obrotowy od zasilanego 3,6-litrowym silnikiem poprzednika.

Jednostka najnowszej "911" bazuje na 3,8-litrowym silniku z modelu 911 Turbo S, rozwijającym 580 KM. Aby dodatkowo podnieść moc, duże turbosprężarki tłoczą do komór spalania większą ilość powietrza.

Przystosowana do wymogów nowego modelu GT siedmiostopniowa przekładnia dwusprzęgłowa PDK pozwala przenosić moment obrotowy bez strat przyczepności. Specjalnie opracowany układ wydechowy, wykonany z ultralekkiego tytanu, waży o około 7 kg mniej niż ten w 911 Turbo, a jednocześnie zapewnia niepowtarzalne brzmienie.

Porsche zastosowało w nowym 911 GT2 RS wyścigowe podwozie ze skrętną tylną osią i opony Ultra High Performance (UHP). Podobnie jak wszystkie maszyny GT firmy Porsche, nowy topowy model otrzymał specjalnie skalibrowany system PSM z trybem Sport, zestrojonym pod kątem zapewnienia optymalnej dynamiki jazdy.

REKLAMA

REKLAMA

Porsche 911 GT2 RS
Porsche 911 GT2 RS

Pokaźne wloty i wyloty powietrza oraz imponujące tylne skrzydło dowodzą temu, że wszystko podporządkowano tutaj aerodynamice. Duże, szerokie koła (z ogumieniem w rozmiarze 265/35 ZR 20 z przodu oraz 325/30 ZR 21 z tyłu) pomagają w zapewnieniu skuteczności hamowania i ekstremalnych przeciążeń w zakrętach. 911 GT2 RS w standardzie dysponuje hamulcami Porsche Ceramic Composite Brakes (PCCB). 

REKLAMA

Porsche 911 GT2 RS
Porsche 911 GT2 RS

W celu jeszcze większego podkręcenia osiągów, inżynierowie Porsche opracowali opcjonalny pakiet Weissach, pozwalający zredukować masę własną samochodu o około 30 kg. Pakiet zawiera dodatkowe elementy z tworzyw wzmacnianych włóknami węglowymi oraz z tytanu.

REKLAMA

REKLAMA

Porsche 911 GT2 RS
Porsche 911 GT2 RS

W kabinie 911 GT2 RS dominuje czerwona Alcantara, czarna skóra i elementy wnętrza z wykończeniem włóknem węglowym – wszystkie te elementy należą do wyposażenia seryjnego.

REKLAMA

Porsche 911 GT2 RS
Porsche 911 GT2 RS

Sportowa kierownica GT2 RS z manetkami zmiany biegów pozwala na błyskawiczny dobór przełożeń. Kierowca i pasażer siedzą w kubełkowych fotelach z karbonowym wykończeniem. Podobnie jak w każdej 911, za sterowanie funkcjami audio, nawigacji i komunikacji odpowiada system multimedialny Porsche Communication Management (PCM).

REKLAMA

REKLAMA

Porsche 911 GT2 RS
Porsche 911 GT2 RS

Standardowe wyposażenie obejmuje również moduł Connect Plus oraz aplikację Porsche Track Precision, umożliwiającą szczegółową rejestrację, wyświetlanie i analizę danych z jazdy na ekranie smartfona.

REKLAMA

Porsche 911 GT2 RS
Porsche 911 GT2 RS

Opcjonalny pakiet Chrono poszerza funkcje PCM o ekran osiągów, który można wykorzystać do prezentacji, zapisywania i oceny czasów przejazdów na torze. Pakiet obejmuje także stoper na panelu przełączników, zarówno analogowy, jak i cyfrowy. Co więcej, pakiet Chrono w 911 GT2 RS zawiera zewnętrzną fotokomórkę. W połączeniu z aplikacją Porsche Track Precision i zewnętrznymi znacznikami linii start/meta pozwala ona na jeszcze precyzyjniejsze rejestrowanie czasów przejazdu. 

REKLAMA

REKLAMA

Porsche 911 GT2 RS
Porsche 911 GT2 RS

To nie koniec premier. Po raz pierwszy w historii, z okazji debiutu samochodu sportowego o najwyższych osiągach, Porsche Design prezentuje specjalny model zegarka 911 GT2 RS. Jego design nawiązuje do świata wyścigów. Czasomierz będzie dostępny wyłącznie dla nabywców pojazdu i trafi do sprzedaży 30 czerwca 2017 roku.

REKLAMA

Porsche 911 GT2 RS
Porsche 911 GT2 RS

Sercem zegarka jest pierwszy mechanizm zegarowy opracowany przez Porsche Design, efekt trzyletnich prac projektowych (kaliber 01.200). Zegarek ma funkcję flyback i mostek o zoptymalizowanym rozkładzie obciążenia oraz certyfikat zgodności COSC. Jego obudowę wykonano z lekkiego tytanu.

REKLAMA

REKLAMA

Porsche 911 GT2 RS
Porsche 911 GT2 RS

911 GT2 RS jest dostępne w Polsce w cenie od 1 431 090 PLN  z podatkiem VAT i w lokalnej specyfikacji wyposażenia. Zegarek Porsche Design 911 GT2 RS Chronograph kosztuje 9450 euro.

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA