Odmiana „pucharowa” wyróżnia się pełnym ospojlerowaniem i wygląda jakby dopiero co zjechała z toru wyścigowego. Z tyłu znajdziemy centralnie umieszczony układ wydechowy i spore „skrzydło”. Na felgi nałożono wyczynowe opony Michelina typu slick.
W środku kierowca otoczony jest klatką bezpieczeństwa, siedzi na nowym sportowym fotelu a wszelkie informacje pojawiają się na cyfrowym wyświetlaczu W razie wypadku poszkodowanego można łatwo wyciągnąć dzięki specjalnemu otworowi w dachu.
Moc pochodzi z 3,8-litrowego boksera, który osiąga o 10 KM więcej niż poprzednik, teraz do dyspozycji jest 460 KM. Skrzynia biegów ma 6 przełożeń, które zmienia się za pomocą łopatek przy kierownicy. Wg kierowcy testowego Porsche 911 GT3 Cup jest łatwiejsze w prowadzeniu przy wysokich prędkościach. Samochód będzie dostępny w cenie 181 200 euro a seria Porsche Mobil 1 Supercup ruszy w przyszłym roku.