Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Porsche 911 GT3 R

Na bazie seryjnego modelu 911 GT3 RS Porsche zaprojektowało nowy samochód wyścigowy dla prywatnych zespołów, stworzony z myślą o startach w seriach GT3 na całym świecie w sezonie 2019. Oto Porsche 911 GT3 R.

Porsche 911 GT3 R Porsche 911 GT3 R

Silnik Porsche 911 GT3 R generuje moc do 550 KM. W czasie opracowywania wyścigowej "911" szczególną uwagę zwrócono na wyjątkowo efektywną aerodynamikę, poprawę poziomu bezpieczeństwa oraz obniżenie kosztów serwisowania i części zamiennych.

Lekkie nadwozie produkcyjnego samochodu sportowego 911 GT3 R jest konstrukcją kompozytową z wykorzystaniem stali i aluminium, która okazała się idealną podstawą do budowy zbliżonego do wersji seryjnej pojazdu wyścigowego. Dach, przednia pokrywa i owiewka, nadkola, drzwi, sekcje boczne i tylna, a także tylna pokrywa oraz elementy wykończenia wnętrza wyprodukowane zostały z wyjątkowo lekkiego materiału kompozytowego wzmacnianego włóknami węglowymi (CFRP). Wszystkie okna wykonane są z poliwęglanu.

Porsche 911 GT3 R Porsche 911 GT3 R

Do napędu nowego 911 GT3 R służy 4-litrowy, 6-cylindrowy bokser, w dużej mierze identyczny z silnikiem z seryjnego 911 GT3 RS. W porównaniu ze swoim poprzednikiem, wolnossąca jednostka oferuje znacznie lepszą charakterystykę i szerszy zakres użytecznych obrotów.

Siła napędowa z zamontowanego z tyłu silnika trafia na 310-milimetrowej szerokości tylne koła za pośrednictwem sekwencyjnej, 6-stopniowej przekładni Porsche ze stałym zazębieniem oraz elektronicznym siłownikiem zmiany biegów, pozwalającym na szybkie i precyzyjne załączanie przełożeń.

Porsche 911 GT3 R Porsche 911 GT3 R

Także aerodynamika 911 GT3 R nawiązuje seryjnego modelu. Charakterystyczne otwory wentylacyjne w przednich nadkolach zwiększają siłę docisku przedniej osi. Zastosowanie tylnego skrzydła o wymiarach 1900 mm szerokości i 400 mm głębokości poprawia równowagę aerodynamiczną.

Również układ hamulcowy 911 GT3 R został poddany dalszym modyfikacjom. Z przodu zastosowano 6-tłoczkowe aluminiowe zaciski typu monoblok oraz wentylowane, rowkowane stalowe tarcze hamulcowe o średnicy 390 mm, a z tyłu – 4-tłokowe zaciski i tarcze o średnicy 370 mm.

Porsche 911 GT3 R Porsche 911 GT3 R

Kokpit samochodu został przeprojektowany. Wszystkie elementy sterujące dopasowano do potrzeb kierowcy. Po raz pierwszy wyposażenie 911 GT3 R obejmuje klimatyzację, a dzięki bezpośredniemu połączeniu z siedzeniem i kaskiem umożliwia wydajne chłodzenie kierowcy – co pomaga w utrzymaniu koncentracji i stałych osiągów podczas wyścigu.

Nowe Porsche 911 GT3 R można już zamawiać w cenie 459 000 euro plus lokalny VAT. Dostawy samochodu rozpoczną się w grudniu 2018 r. Do momentu ostatecznego zatwierdzenia przez FIA wszystkie szczegóły techniczne i dane są tymczasowe.

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 488 500 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij