Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Porsche 911 GT3 touring - najlepsze 911?

Okrojona aerodynamika, mechaniczna skrzynie biegów, wolnossący silnik i napęd na tylne koła - nowa wersja Porsche 911 GT3 to ucieleśnienie marzeń fanów modelu.

Porsche 911 GT3 touring Porsche 911 GT3 touring

Kiedy Porsche zaprezentowało światu model 911 w odmianie R (typoszeregu 991) fani i klienci na całym świecie oszaleli. Ich entuzjazm jednak szybko zgasł ponieważ jeszcze przed premierą niemiecka marka zebrała zamówienia na wszystkie 991 egzemplarzy tej limitowanej wersji. A rynek wtórny? Ceny szybko poszybowały w stronę bajońskich sum...

Ale Porsche poszło za ciosem - zobaczywszy, że klienci chcą takiego samochodu - i na salonie samochodowym we Frankfurcie pokazało model 911 GT3 (typoszeregu 991.2, czyli po face liftingu) z pakietem touring. Co to oznacza? Samochód ma być równie ostry i bezpośredni w reakcjach jak niemal wyczynowe GT3, ale dzięki zmniejszonemu dociskowi aerodynamicznemu i mechanicznej skrzyni biegów ma dać więcej czystej i niefiltrowanej frajdy z jazdy - kosztem czasów osiąganych na torze oczywiście, ale kogo to interesuje. W dodatku model ten nie jest limitowaną serią, więc jego dostępność będzie znacznie większa niż 911 R.

Porsche 911 GT3 touring Porsche 911 GT3 touring

Pod maską Porsche 911 touring znalazł się ten sam silnik co w zwykłym GT3, a to najlepsze co Porsche mogło zrobić. W przeciwieństwie do zwykłej Carrery, czy nawet ostrzejszej odmiany GTS, które maja silniki turbo, nowy model jest napędzany silnikiem wolnossącym! To znana z poprzedniego Porsche 911 GT3 RS sześciocylindrowa jednostka boxter o pojemności 4.0 l i mocy 500 KM!

Porsche 911 GT3 touring Porsche 911 GT3 touring

Moc przekazywana jest na tylne koła za pomocą 6-biegowej skrzyni mechanicznej, a przy optymalnej zmianie biegów samochód rozpędzi się do 100 km/h w 3,9 sekundy - to wolniej od GT3 z PDK o około 0,4 sekundy. Prędkość maksymalna tego modelu to 316 km/h, a nieco powyżej 100 km/h z tyłu samochodu wysuwa się niewielki spojler - taki jak w Carrerze S.

Porsche 911 GT3 touring Porsche 911 GT3 touring

Za świetne prowadzenie się samochodu - chyba nie spodziewacie się, że będzie prowadziło się źle? -  będzie odpowiadała aktywna tylna oś skrętna, w której w zależności od prędkości tylne koła będą wychylały się o kilka stopni w tym samym kierunku co przednie koła lub w przeciwnym, a także sportowy mechanizm różnicowy z mechaniczną blokadą. Poczucie jeszcze większej kontroli nad pojazdem ma zapewnić mechaniczna skrzynia, która w trybie Sport ma automatyczną funkcję międzygazu - tak jak było to w przypadku m.in. Porsche Boxstera Spyder.

Porsche 911 GT3 touring Porsche 911 GT3 touring

To co na pierwszy rzut oka wyróżnia nowy model to plakietka "GT3 touring" umieszczona z tyłu auta, brak dużego skrzydła na pokrywie silnika, srebrne obramówki okien oraz wnętrze wykończone skórzaną tapicerką (tak jak w 911 R). Oczywiście na zamówienie będzie można skonfigurować GT3 touring bardziej na sportowo, wybierając czarne wykończenie detali karoserii oraz pakiet Clubsport - w jego skład wchodzą półklatka bezpieczeństwa, szelkowe pasy oraz kubełkowe fotele obszyte tkaniną.

Cena? Samochód na polski rynek został wyceniony tak jak standardowe GT3 - cena wynosi 788 960 zł.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 488 500 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij