W Genewie główną premierą na stoisku Porsche jest 911-tka w wersji GT3. Jest to lżejszy i mocniejszy wariant Carrery S. W porównaniu do poprzedniej generacji mocy oczywiście przybyło, a wagi ubyło.
Przód wyróżnia się bardziej agresywnym wyglądem, z tyłu zaś króluje potężne „skrzydło”. Opcjonalnie można zamówić przednie światła w technologii LED. Poszerzono również boczne progi i zamontowano centralnie umieszczony układ wydechowy. W nadkolach znajdziemy 20-calowe felgi aluminiowe. W środku zaś fotele ze skóry lub alkantary, koło kierownicy wykonane również z alkantary i do tego czerwona przeszycia.
Moc pochodzi z 3,8-litrowego boksera - 475 KM (o 75 KM więcej niż w Carrerze S) i maksymalny moment obrotowy 440 Nm sprawiają, że ważąca 1425 kg 911-tka GT3 połyka pierwszą „setkę” w zaledwie 3,5 sekundy! Prędkość maksymalna to słuszne 315 km/h. Porsche twierdzi, że GT3 jest w stanie pokonać Północną Pętlę w mniej niż 7 minut 30 sekund. Czyli w czasie np. Porsche Carrery GT. Na pewno pomocna w tym będzie 7-biegowa skrzynia PDK o dwóch sprzęgłach, która wysyła całość mocy na tylne koła.
GT3 będzie pierwszym modelem, w którym dostępny będzie aktywny układ skręcania tylnych kół (tylne koła mogą skręcać, w zależności od potrzeby, w tym samym lub przeciwnym kierunku co koła przednie). Wszystko oczywiście w imię lepszego sterowania.
Sprawdźcie obszerną galerię modelu powyżej.
amis