Porsche 911 GTS – oficjalna premiera

Porsche nie osiada na laurach i zaledwie kilka dni po premierze 911 GT3 w wersji Touring prezentuje nową odsłonę 911 GTS, mocniejszą i szybszą od poprzednika.

Porsche 911 GTS 2021 fot. materiały prasowe
Porsche 911 GTS 2021
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 537 000 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Porsche 911 generacji 992 wzbogaciła się właśnie o nowe sportowe warianty GTS, serii która powstała 12 lat temu. Nowe 911 GTS jest mocniejsze, ma bardziej wyrazisty wygląd, a przy tym zapewnia lepszą dynamikę jazdy. Dodajmy, że do napędu służy 6-cylindrowy silnik typu bokser, który generuje moc 480 KM. To o 30 KM więcej, niż dostaniemy w 911 Carrera S, czy w poprzednim 911 GTS.

REKLAMA

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Porsche 911 GTS dostępne będzie łącznie w pięciu wersjach:

  • 911 Carrera GTS z napędem na tylne koła, dostępne jako Coupé i Cabriolet
  • 911 Carrera 4 GTS z napędem na wszystkie koła, dostępne jako Coupé i Cabriolet
  • 911 Targa 4 GTS z napędem na wszystkie koła

Do wyboru klienci otrzymają albo ośmiobiegową przekładnię dwusprzęgłową Porsche (PDK), albo siedmiobiegową skrzynię manualną, a oprócz tego także specyficzne dla GTS-a zawieszenie z systemem Porsche Active Suspension Management (PASM) oraz wysokowydajny układ hamulcowy z 911 Turbo. Dodatkowo osiągi podnieść można za pomocą pakietu optymalizującego masę własną (Lightweight Design), który będzie po raz pierwszy dostępny dla GTS-a i pozwoli ograniczyć masę pojazdu nawet o 25 kg.

Pakiet Lightweight Design to zamontowanie lżejszych foteli kubełkowych z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP), lekkiego oszklenia (szyby boczne i tylna) oraz lekkiego akumulatora, co pozwala zaoszczędzić do wspomnianych 25 kg. Pakiet wiąże się również z usunięciem tylnych siedzeń. Inne standardowe w tym pakiecie ulepszenia w zakresie osiągów obejmują skrętną tylną oś, a także dodatkowe aerodynamiczne akcenty wykończeniowe.

Porsche 911 GTS – silnik i napęd

Turbodoładowany 6-cylindrowy, 3-litrowy silnik nowego 911 GTS generuje moc 480 KM i maksymalny moment obrotowy 570 Nm, co w stosunku do poprzedniej generacji oznacza wzrost o 30 KM i 20 Nm. Przykładowo, 911 Carrera 4 GTS Coupé z 8-stopniową dwusprzęgłową przekładnią Porsche (PDK) przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,3 s, czyli o 0,3 s szybciej niż poprzednik. Jako alternatywa dla skrzyni PDK dla wszystkich wariantów 911 GTS dostępna jest 7-biegowa przekładnia manualna z drążkiem o krótkim skoku.

Zawieszenie wywodzi się z 911 Turbo i zostało zmodyfikowane na potrzeby nowego 911 GTS. Seryjny jest system Porsche Active Suspension Management (PASM), a w wersjach Coupé i Cabriolet standardem jest zawieszenie PASM w połączeniu ze sportowym podwoziem obniżonym o 10 mm. Z wariantów 911 Turbo pochodzi koncepcja tylnych sprężyn pomocniczych, a wariant 911 Targa 4 GTS korzysta z podwozia 911 Targa 4S z PASM.

Do zwiększonych osiągów 911 GTS inżynierowie odpowiednio dostosowali również skuteczność hamowania. Nowe warianty wykorzystują wysokowydajny układ hamulcowy z 911 Turbo, z którego pochodzą także 20-calowe (przód) i 21-calowe (tył) czarne obręcze kół z mocowaniem centralną śrubą. Wyjątkowo rasowe brzmienie 911 GTS uzyskuje natomiast dzięki sportowemu układowi wydechowemu, ze specyficzną dla GTS-ów konfiguracją, z pominięciem części izolacji kabiny.

Ceny nowego Porsche 911 GTS we wszystkich pięciu wariantach poznamy już niebawem.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA