REKLAMA

Porsche 911 RSR 2017 - podbić Le Mans

Dwa egzemplarze 911 RSR pojawią się na 24-godzinnym wyścigu Le Mans i w mistrzostwach IMSA w USA. 

Porsche 911 RSR
Porsche 911 RSR 2017
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 528 000 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Poprzednim Porsche 911 RSR jeździliśmy w zeszłym roku. Ten samochód oferował kierowcy moc 480 KM. Teraz producent z Zuffenhasuen przygotował całkowicie nowy prototyp o mocy ok. 510 KM, zaprojektowany od zera.

RSR to wyścigowy model przypominający GT3 Cup. Jednak to tylko pozory, gdyż RSR ma silnik umieszczony centralnie. W konstrukcji auta Porsche stosuje m.in. podwójne wahacze poprzeczne z przodu i także po dwie sprężyny na każde koło (główna i pomocnicza). Materiały użyte w konstrukcji auta to włókno węglowe, stal i magnez.

REKLAMA

REKLAMA

Porsche 911 RSR
Porsche 911 RSR 2017

W środku są tylko niezbędne przyrządy i elementy, które mają zapewnić kierowcy maksymalny poziom bezpieczeństwa:

  • spawana klatka bezpieczeństwa,
  • siedzenie zgodzie z FIA 8862-2009 na sztywno mocowane do podwozia
  • sześciopunktowe pasy bezpieczeństwa
  • wzdłużna regulacja modułu pedałów

911 RSR charakteryzuje masa własna ok. 1243 kg (podstawowa masa własna, w zależności od przepisów).

REKLAMA

Porsche 911 RSR
Porsche 911 RSR 2017

Silnik Porsche 911 RSR 2017: 

  • Chłodzony cieczą, 6-cylindrowy bokser, umieszczony centralnie
  • Pojemność skokowa - 4000 cm3
  • Skok tłoka - 81,5 mm
  • Średnica cylindra - 102 mm
  • Moc - ok. 375 kw (510 KM)
  • Skrzynia biegów - sekwencyjna, 6-stopniowa sterowana łopatkami przy kierownicy

REKLAMA

REKLAMA

Porsche 911 RSR
Porsche 911 RSR 2017

Nadwozie RSR zostało wykonane z kompozytów wzmacnianych włóknem węglowym (CRFP). Panele poszycia posiadają specjalne złączki, które pozwalają na szybką wymianę elementów podczas wizyty w pit stopie. Do tego ogromny dyfuzor i spojler z tyłu z prototypowego Porsche 919 Hybrid klasy LMP1. Skrzydło ma mocowania typu "łabędzia szyja". 

REKLAMA

Porsche 911 RSR
Porsche 911 RSR 2017

Auto ma czterokolumnowy podnośnik pneumatyczny z ciśnieniowym zaworem bezpieczeństwa, który unosi samochód po wjeździe na stanowisko serwisowe. Zbiornik paliwa FT3 umieszczony jest z przodu auta, a system gaśniczy jest uruchamiany elektronicznie. Ciekawostka, przednia szyba jest podgrzewana. 

REKLAMA

REKLAMA

Porsche 911 RSR
Porsche 911 RSR 2017

Nowością w 911 RSR klasy LM-GTE jest „Collision Avoid System”. To system, który korzysta z radarów i ma ostrzegać kierowcę przed zbliżającym się, szybszym prototypem LMP1. Zmniejsza to ryzyko kolizji. 

Tylne opony mają szerokość 31 cm!

REKLAMA

Porsche 911 RSR
Porsche 911 RSR 2017

Porsche rozpoczęło testy 911 RSR w marcu na torze Weissach i w sumie auto przejechało aż 35 tys. km po torach m.in. w Europie. Nowy prototyp z Zuffenhausen w przyszłym roku wystartuje w 19 wyścigach, z czego dwa samochody wezmą udział w 24 h Le Mans.

Będą również rywalizować w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA (WEC) i nie zabraknie ich w amerykańskich mistrzostwach aut sportowych IMSA Weathertech Championship.

Porsche 911 RSR przejdzie chrzest bojowy w dniach 28-29 stycznia 2017, podczas inaugurującego wyścigu IMSA na torze Daytona.

Zobacz także:

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

REKLAMA