[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ

Porsche 911 RSR premierowo w Goodwood

Na Festiwalu Prędkości w Goodwood jedną z najgorętszych premier był debiut Porsche 911 RSR GTE.

Porsche 911 RSR GTE Porsche 911 RSR GTE
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 680 597 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Porsche 911 RSR GTE, jak się nietrudno domyślić, nie jest modelem przeznaczonym do jazdy po drogach publicznych. Jest to rasowy samochód wyścigowy, który wystartuje w mistrzostwach długodystansowych FIA WEC (World Endurance Championship) w sezonie 2019/2020.

Pierwszy wyścig nowego sezonu startuje w brytyjskim Silverstone 1 września 2019 roku. Począwszy od sezonu 2020/2021, Porsche 911 RSR GTE będzie dostępne również dla zespołów klienckich.

Porsche 911 RSR GTE – nowe wcielenie

Porsche 911 RSR GTE na pierwszy rzut oka wygląda niemal identycznie jak poprzednia wersja wyścigówki. Prawda jest jednak taka, że aż 95 proc. części jest nowych, w porównaniu z ustępującym modelem.

Najważniejszą nowością jest wykorzystanie do napędu 911 RSR GTE nowej jednostki napędowej. Silnik ten ma pojemność 4,2 litra, jest oczywiście sześciocylindrowym bokserem, a moc maksymalna to pokaźne 515 KM. Jak podaje Porsche, to największy w historii bokser montowany w fabrycznym wydaniu Porsche 911.

Zobacz także: Audi SQ8 - potężna moc diesla

Na tle sprawdzonego 4-litrowego motoru z poprzednika, nowy silnik oferuje lepsze właściwości, w szerszym zakresie obrotów. Siła napędowa trafia do tylnych kół za pośrednictwem zoptymalizowanej pod względem masy, sztywniejszej sekwencyjnej skrzyni o sześciu przełożeniach, ze stale zazębionymi kołami.

Nowy zespół napędowy Porsche 911 RSR oferuje krótszy czas zmiany biegów i większą wydajność. Dwie rury wydechowe są teraz wyprowadzone po bokach, przed tylnymi kołami. Nowy układ wydechowy nie tylko ogranicza masę własną, ale poprawia również aerodynamikę.

Podobnie jak poprzednik, tak i nowe 911 RSR GTE ma skorupę nadwozia z materiału kompozytowego, aluminiowo-stalowego oraz paneli z tworzywa sztucznego, wzmacnianego włóknem węglowym. Całość waży zaledwie 1245 kilogramów.

Zobacz także: najlepsze silniki roku 2019

Porsche 911 RSR GTE – wnętrze

Właściwości jezdne i łatwość serwisowania to kluczowe czynniki w przypadku wyścigów długodystansowych. Na te elementy, przy opracowywaniu nowego 911 RSR, Porsche położyło szczególny nacisk.

Kokpit samochodu został zmodyfikowany pod kątem lepszej użyteczności – nieocenione okazały się tu liczne opinie kierowców Porsche. Podobnie jak w poprzedniku, elementy karoserii wykonanej z tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknem węglowym mogą zostać szybko wymienione, co podczas wyścigów długodystansowych sprzyja sprawnym operacjom podczas wizyty w boksie.

Aby zapewnić dodatkową ochronę kierowcom, dokonano przeglądu elementów aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa Porsche 911 RSR. Sprawdzony system ostrzegania przed kolizją zapewnia kierowcom lepszy ogląd sytuacji, umożliwiając wczesne wykrywanie zbliżających się, szybszych prototypów.

Zoptymalizowana klatka bezpieczeństwa, boczny panel zderzeniowy FIA w drzwiach i klatce, a także dodatkowa ochrona nóg poprawiają bezpieczeństwo w razie wypadku. Lista elementów obejmuje także zdejmowaną klapę dachową i zamontowany na sztywno wyścigowy fotel kierowcy z sześciopunktowymi szelkami bezpieczeństwa.

Zobacz także: Mustang Shelby GT500 - najmocniejszy w historii

Pierwszy wyścig we wrześniu 2019 r.

- Nad koncepcją nowego Porsche 911 RSR pracujemy od 2017 r. Pierwsze projekty powstały przy użyciu oprogramowania CAD. W sierpniu 2018 r. najlepsza jak dotąd wyścigowa 911 pokonała pierwsze kilometry na naszym torze testowym w Weissach – mówi Pascal Zurlinden, opisując kluczowe etapy rozwoju samochodu.

W ciągu kolejnych miesięcy zespół Porsche przeprowadził szereg testów. Za kierownicą nowego 911 RSR na zmianę pracują doświadczeni kierowcy fabryczni. Równolegle w tunelu aerodynamicznym Porsche dopracowano aerodynamikę pojazdu.

- Kolejnym kamieniem milowym był długodystansowy przejazd, który odbył się w marcu 2019 r. w Le Castellet z udziałem fabrycznych ekip zarówno z WEC, jak i IMSA. W ciągu przeszło 30 godzin bez żadnych problemów technicznych pokonaliśmy ponad 6000 km. Kierowcy i inżynierowie byli bardzo zadowoleni. 1 lipca samochód otrzymał homologację wyścigową - dodał Zurlinden.

Wyścigowy debiut Porsche 911 RSR odbędzie się na Wyspach – przypadnie na otwierającą sezon rundę Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA na torze Silverstone, zaplanowaną na 1 września.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij