[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Porsche 911 Speedster

Na salonie samochodowym w Nowym Jorku zadebiutuje Porsche 911 Speedster. Samochód dla najtwardszych fanów marki.

Porsche 911 Speedster Porsche 911 Speedster

Jesienią 2018 roku na salonie samochodowym w Paryżu Porsche zaprezentowało model 911 Speedster Concept, nawiązujący do najlepszych tradycji marki. Chwilę później producent potwierdził, że samochód wejdzie do seryjnej produkcji. I oto jest, doczekaliśmy się. Porsche 911 Speedster.

Zamysłem powstania modelu 911 Speedster jest okrągła 70. rocznica powstania marki Porsche. Jest to samochód dla entuzjastów nie tylko niemieckiej marki, ale i surowych, sportowych doznań za kierownicą. Auto jest bowiem mocno odchudzone, a napędzają go podzespoły wzięte wprost z Porsche 911 GT3.

Będzie to model specjalny i ściśle limitowany. Otwarty, dwuosobowy wóz powstanie dokładnie w liczbie 1948 egzemplarzy. To nawiązanie do historii Porsche 356 „Numer 1”, które zostało dopuszczone do ruchu 8 czerwca 1948 r.

Jeśli chodzi o nadwozie, różni się ono nieznacznie od tego, co widzieliśmy już w Paryżu. Niestety, z przedniej klapy zniknął charakterystyczny korek wlewu paliwa, a sportowe lusterka Talbot zostały zastąpione bardziej konwencjonalnym rozwiązaniem. Poza tym jest to ten sam sportowy wóz z otwartym nadwoziem.

Zobacz także: nowe Porsche 911 - premiera ósmej generacji

REKLAMA

REKLAMA

Porsche 911 Speedster Porsche 911 Speedster

Dla zmniejszenia masy całkowitej użyto wielu lekkich materiałów. Przednie błotniki i klapa bagażnika oraz tylna pokrywa silnika wykonane są z włókna węglowego, a oba zderzaki z poliuretanu. Ale to nie koniec.

Lekki, tekstylny dach składany i rozkładany jest ręcznie, jedynie zamki są elektrycznie sterowane. Idźmy dalej – dla zmniejszenia masy użyto tu ceramicznych tarcz hamulcowych, lżejszych od stalowych o połowę.

Co ciekawe, zrezygnowano nawet z klimatyzacji, której podzespoły ważą przecież swoje, a nie są niezbędne do jazdy, zwłaszcza jeśli mówimy o samochodzie z otwieranym dachem. Jeśli jednak ktoś naprawdę nie może się bez klimy obejść, jest ona dostępna jako opcja.

Przejdźmy zatem do napędu. Tutaj swoje możliwości pokazuje silnik, będący ucieleśnieniem odchodzącej już powoli esencji motoryzacji. Mowa o spalinowym, wolnossącym, sześciocylindrowym bokserze, którego nie wspomaga ani silnik elektryczny, ani nawet turbina. Co więcej, jednostka ta wkręca się aż na 9000 obrotów.

Zobacz także: Cupra Formentor - rasowy SUV

REKLAMA

Porsche 911 Speedster Porsche 911 Speedster

Maksymalna moc czterolitrowego motoru sięga 502 koni mechanicznych, a moment obrotowy to maksymalnie 469 Nm. Ważące 1465 kilogramów Porsche 911 Speedster rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,8 sekundy, a maksymalna prędkość dochodzi do 309 km/h.

Na koniec jeszcze jedna ciekawostka i ukłon w stronę motoryzacyjnych purystów. Napęd przenoszony jest tu bowiem za pośrednictwem manualnej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach. Jedną z przyczyn była oczywiście oszczędność masy. W stosunku do siedmiobiegowego manuala zaoszczędzono 4 kilogramy, a do automatycznej przekładni dwusprzęgłowej PDK nawet 18 kilogramów.

Cena Porsche 911 Speedster nie została jeszcze ujawniona, ale ze względu na wyjątkowość modelu i limitowaną do 1948 sztuk serię tanio nie będzie. Spodziewać się jednak trzeba kwot w okolicach okrągłego miliona złotych.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 680 597 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij