REKLAMA

Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition - premiera

Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition to najnowsza propozycja, która przenosi model 911 Targa w świat przełomu lat 50. i 60. ubiegłego wieku.

Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 680 597 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Entuzjaści marki Porsche, a szczególnie modelu Targa – pokazanego niedawno w najnowszej generacji – ucieszą się z tej premiery. Oto bowiem Porsche Exclusive Manufaktur opracowało pierwszy model z serii Heritage Design, odwołujący się do bogatej tradycji i dziedzictwa marki. Wystarczy spojrzeć na zdjęcia nowego modelu - ściśle limitowanego do 992 egzemplarzy.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Porsche 911 Targa 4S HDE – napęd

Pokazany dziś model bazuje na wprowadzonym dopiero co modelu 911 Targa 4S generacji 992. Do jego napędu służy zatem 6-cylindrowy silnik typu bokser o pojemności 3 litrów. Jednostka ta generuje 450 KM mocy, co pozwala na uzyskanie 100 km/h po zaledwie 3,6 sekundy od startu. To o 0,4 s szybciej, niż poprzednik. Maksymalna prędkość 911 Targa 4S wynosi 304 km/h – o 3 km/h więcej niż w modelu poprzedniej generacji.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Porsche 911 Targa 4S HDE – nadwozie

Model Heritage Design został zaprojektowany w duchu lat 50. Podkreśla to wiśniowy lakier Cherry Metallic z lekko brązowym odcieniem. Ale na życzenie model może być wykończony jednym z czterech dodatkowych firmowych lakierów – czarnym lub czerwonym Guards Red, metalizowanym GT Silver Metallic lub w kolorze specjalnym Crayon. Ale to nie wszystko. Porsche pozwala bowiem na szerszą personalizację modelu w postaci indywidualnie dobranego odcienia.

Stylistyka jest najmocniejszą stroną modelu Heritage Design Edition, dlatego też na przednich błotnikach pojawi się wyścigowa grafika „spears”. Białe "włócznie" mają przypominać pierwsze kroki Porsche w świecie motorsportu. W jaki sposób? Otóż początkowo samochody wyścigowe po kolizjach były lakierowane dla ukrycia wszelkich śladów. Później jednak, za swego rodzaju kamuflaż służyły właśnie „włócznie” – były to jedne z pierwszych elementów, które klienci wykorzystywali do personalizacji swoich prywatnych aut.

Również po bokach nowej specjalnej edycji 911 Targa 4S znajduje się wyścigowa grafika o historycznym wzorze, przywodząca na myśl pakiet 911 Speedster Heritage Design z 2019 r. Na życzenie sportowy charakter można podkreślić numerami wyścigowymi – od 0 do 99.

Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition

Model 911 Targa 4S Heritage Design Edition ma czarne obręcze 911 Carrera Exclusive Design z błyszczącym wykończeniem lub opcjonalnie w kolorze Platinum z satynowym połyskiem. Felgi mają średnicę 20 lub 21 cali oraz lakierowane na czarno zaciski hamulcowe. Uwagę zwraca również emblemat Porsche Heritage na grillu pokrywy przedziału bagażowego oraz srebrne, sportowe końcówki układu wydechowego.

REKLAMA

REKLAMA

Porsche 911 Targa 4S HDE – wnętrze

Klasycznej stylizacji nie mogło zabraknąć w kabinie. Tutaj znajdziemy panele ze szczotkowanego aluminium z napisem „911 Targa 4S Heritage Design Edition” oraz odpowiednio dopasowane dywaniki Heritage Design.

Specjalnie na potrzeby nowej edycji zaprojektowano dwukolorową skórzaną tapicerkę (Bordeaux Red i skóra klubowa w kolorze Atacama Beige). Do stonowanych odcieni karoserii dopasowano również dostępną na życzenie dwukolorową skórzaną tapicerkę w odcieniach czarnym i Atacama Beige.

Ciekawostką jest wykończenie tapicerskie z wykorzystaniem sztruksu – materiału stosowanego już w Porsche 356. Ta miękka, prążkowana tkanina znalazła się na środkowych panelach foteli oraz na drzwiach.

Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition

Odwołaniem do historii jest także zestaw wskaźników z dwoma 7-calowymi wyświetlaczami o wysokiej rozdzielczości, ale już analogowy obrotomierz ma klasyczną wskazówkę. Po uruchomieniu silnika kolor wskazówek i cyfr zmienia się z białego na zielony. Kolejne nawiązanie do przeszłości to zielone linie skali, zaczerpnięte z Porsche 356. Również stoper standardowego pakietu Sport Chrono na desce rozdzielczej ma zielone cyfry.

REKLAMA

Porsche 911 Targa 4S HDE – wyposażenie

Lista standardowego wyposażenia jest bogata, ale mimo to wiele jest też elementów dostępnych za dodatkową dopłatą. Należą do nich:

  • sportowy układ wydechowy (srebrne lub czarne końcówki),
  • hamulce Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) z zaciskami hamulcowymi lakierowanymi na czarno (wysoki połysk),
  • tylna oś skrętna,
  • Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC),
  • pakiet Sport Design,
  • nagłośnienie Burmester High-End Surround Sound System.

Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition

Wraz z wprowadzeniem Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition wybrane elementy wnętrza będzie można zamówić dla wszystkich obecnych 911. Pakiet Pure Heritage Design obejmuje:

  • dwukolorową skórzaną tapicerkę (kolor czarny/skóra klubowa Olea w kolorze Atacama Beige albo zestawienie czarny/czarny)
  • środkowe panele foteli oraz panele drzwi wykończone sztruksem
  • zestaw wskaźników Heritage Design
  • stoper pakietu Sport Chrono o wzornictwie Heritage Design (w połączeniu z opcjonalnym pakietem Sport Chrono)
  • historyczny herb Porsche wytłoczony na zagłówkach
  • logo „Porsche Exclusive Manufaktur” wytłoczone na pokrywie schowka
  • pasy bezpieczeństwa w kolorze Atacama Beige (w połączeniu z wnętrzem wykończonym skórą w kolorach czarny/Atacama Beige)
  • emblemat „911” w kolorze srebrnym
  • listwy progowe z aluminiowym wykończeniem i wytłoczonym logo 911

Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition można już zamawiać, a jego cena na polskim rynku zaczyna się od 903 tys. złotych. Model będzie dostępny w salonach sprzedaży od jesieni 2020 r. Edycja jest limitowana do 992 egzemplarzy, w nawiązaniu do oznaczenia serii modelowej.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA