[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Porsche 911 Targa 2020– Uzupełnia ekskluzywną niszę

Debiutujące Porsche 911 Targa 992 wciąż wierne jest koncepcji i stylowi pierwszej generacji z 1965 roku. Teraz Porsche ma o ofercie wszystkie trzy odmiany 911, Coupe, Cabrio i Targę. 
Porsche 911 Targa Porsche 911 Targa
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 680 597 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Wyobraź sobie, że mieszkasz w Beverly Hills. Chciałbyś mieć sportowy samochód, „niezbyt drogi”, praktyczny i wygodny, bo przecież jeździsz nim na co dzień, ale też oryginalny. Aha... i choć od czasu do czasu warto byłoby skorzystać z faktu, że mieszkasz w słonecznej Kalifornii. Przecież przyjemnie jest delektować się zapachami kwitnących kwiatów, ciepłem promieni słonecznych, szumem Pacyfiku i oczywiście zachrypniętym gangiem boksera. Odpłynąłem chyba nieco za daleko, ale tęsknota za egzotycznym klimatem w czasach pandemii chyba jest usprawiedliwiona. Wracając do wyboru samochodu... Możesz kupić Corvette, ale to zbyt banalne w USA. Może lepiej wybrać coś bardziej prestiżowego, europejskiego. Porsche 911 Cabrio jest zbyt popularne. Może 911 Targa? Co ciekawe, Porsche już w 1965 r wprowadziło na rynek Targę, typ karoserii ze zdejmowaną częścią dachu znajdującą się na głowami i panoramiczną szybą, z której zasłynął później Chevrolet Corvette – ikona amerykańskiego samochodu sportowego. W latach 60. Targa dzięki pałąkowi reklamowana była jako bezpieczny kabriolet. Nie bez powodu wspominam o Kalifornii. Nie ma drugiego miejsca na Ziemi gdzie Porsche byłoby tak popularne.

Porsche 911 Targa

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

REKLAMA

Oryginalny styl najnowszej Targi nawiązuje do pierwszej generacji. Przyciągają wzrok te same elementy, czyli panoramiczna szyba i wyraźnie zarysowany pałąk. W przypadku Targi 992, składanie dachu to proces w pełni automatyczny i trwa 19 s. Nie każdy mieszka na zachodnim wybrzeżu USA, ale to nie stanowi przeszkody w zakupie Targi ponieważ ta wersja sprawdza się lepiej niż Cabrio w miejscach o nieco bardziej surowym klimacie. Wybór to bardziej kwestia gustu i pieniędzy.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Porsche 911 Targa – bezpieczeństwo coupe

Nowe Porsche Targa świetnie uzupełnia ofertę 911 plasując się pomiędzy wersjami Carrera Coupe i Carrera Cabrio. Łączy w sobie zalety jazdy z otwartym dachem z komfortem i bezpieczeństwem coupe napędzanego na 4 koła. W momencie debiutu do oferty trafiają dwie wersje Targi – 4 i 4S. A to oznacza, że Targa dostępna jest tylko z napędem na cztery koła.   

Porsche 911 Targa

Porsche 911 Targa – ręczna skrzynia bez dopłaty

Za tylną osią hałasuje nieco mniej zachrypnięty (bo z filtrem cząstek stałych) 3-litrowy bokser o 6 cylindrach i dwóch turbosprężarkach, ten sam który pracuje w innych odmianach 911. Targa 4 produkuje 385 KM (o 15 KM więcej niż poprzednik), a Targa 4S - 450 KM (o 30 KM więcej niż w poprzedniku). Mocniejsza wersja rozpędza się do setki w czasie 3.6 s i może popędzić 304 km/h.
Obydwie odmiany standardowo wyposażone są w 8-biegową dwusprzęgłową skrzynię oraz napęd na 4 koła. Porsche z dumą ogłasza, że skrzynia ręczna 7-biegowa nie wymaga dopłaty. Ale dostępna jest tylko w mocniejszej wersji 4S. Z jednej strony manualna przekładnia w samochodach sportowych jest teraz rzeczywiście rarytasem, ale drugiej zabawnie brzmi informacja, że ręczna skrzynia nie wymaga dopłaty. Do wyposażenia standardowego Targi należy też zmodyfikowany system PASM regulujący pracę amortyzatorów oraz tryb do jazdy w deszczu.

Zobacz także:

Porsche 911 Targa

Porsche 911 Targa – bezpiecznie i komfortowo

W wersji Targa jazda z otwartym dachem jest znacznie bardziej komfortowa niż w klasycznym kabriolecie. Dodatkowo kiedy dach jest otwarty można ręcznie ustawić deflektor, który zdecydowanie ogranicza przeciągi w zakresie prędkości od 50 do 145 km/h. Mechanizm składania dachu pochodzi z poprzedniej generacji, 991. Zatem proces otwierania dachu wiąże się wysunięciem panoramicznej szyby do tyłu. Dlatego można to zrobić tylko wtedy jeśli za samochodem w odległości 50 cm nie ma przeszkody. W przeciwnym razie system zablokuje proces.

Porsche 911 Targa

Porsche 911 Targa – w drodze do autonomii

W modelu Targa debiutuje InnoDrive. To nic innego jak zmodyfikowany adaptacyjny tempomat, który analizuje drogę na długości 3 km do przodu i dzięki temu odpowiednio dobiera prędkość, przyspiesza i hamuje. Elektroniczny pilot analizując informacje z nawigacji i kamer kalkuluje prędkość w zależności od zakrętów, nachylenia drogi, natężenia ruchu, a jeśli kierowca sobie tego życzy, ograniczeń prędkości. To kolejny krok, który zbliża Porsche do w pełni autonomicznej jazdy.       

Porsche 911 Targa

Porsche 911 Targa - Exclusive Manufaktur

Jeśli mimo wszystko Porsche 911 Targa jest dla ciebie niewystarczająco wyjątkowe możesz skorzystać z pomocy Porsche Exclusive Manufaktur, działu, który nie tylko pomaluje twój samochód na niepowtarzalny kolor, ale również zadba o unikalny wystrój wnętrza. Obecnie Porsche Exclusive Manufaktur przeżywa rozkwit ponieważ jest wiele osób, które wydadzą niemałe pieniądze, by cieszyć się widokiem swojego samochodu na podjeździe, który jest niczym dzieło sztuki – niepowtarzalny.    

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA