REKLAMA

Porsche 911 Turbo S Edo Competition - najszybsze

Porsche 911 Turbo S wpadło w ręce inżynierów firmy tuningowej Edo Competition. W konsekwencji powstało najszybsze Turbo S na rynku

Porsche 911 Turbo S Edo Competition Edo Competition
Porsche 911 Turbo S Edo Competition
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 528 000 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Poza supermocnym Porsche 911 GT2 RS, w gamie niemieckiego producenta nie ma nic mocniejszego od 911 Turbo S Exclusive Series. Z 3,8-litrowego silnika biturbo wyciśnięto 607 KM mocy i 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Niektórym i to nie wystarcza.

Dla nich właśnie specjaliści z Edo Competition wzięli 911 Turbo S na warsztat. W rezultacie powstał "potwór", którego sześć cylindrów generuje moc 675 KM i aż 850 Nm maksymalnego momentu. Z takimi parametrami niebieskie 911 stało się najszybszą wersją Turbo S obecnej generacji, oznaczonej symbolem 991.

Jeśli ktoś z was zastanawia się, jak szybkie stało się 911 po tych przeróbkach, to nie jest jedyny. Takie pytanie zadali sobie spece z Edo Competition i w tym celu wyprowadzili swoją 911 na tor ATP w niemieckim Papenburgu. Na owalnym torze samochód uzyskał maksymalną prędkość... 344,18 km/h. A to o ponad 14 km/h więcej, niż da się wycisnąć z seryjnego modelu 911 Turbo S Exclusive Series.

REKLAMA

REKLAMA

Porsche 911 Turbo S Edo Competition Edo Competition
Porsche 911 Turbo S Edo Competition

Szybkość to jednak nie wszystko. Przyrost mocy i momentu obrotowego poprawiły wszystkie inne osiągi. I tak, od 0 do 100 km/h Porsche od Edo Competition przyspiesza w zaledwie 2,7 sekundy, o 0,2 s szybciej niż topowe 911 Turbo S.

REKLAMA

Porsche 911 Turbo S Edo Competition Edo Competition
Porsche 911 Turbo S Edo Competition

Do 200 km/h natomiast ze startu zatrzymanego stuningowane 911 przyspiesza w 8,6 sekundy - tu wynik jest aż o sekundę lepszy od topowego Turbo S. A jak szybkie jest to auto, niech świadczy fakt, że trzy setki kilometrów na godzinę na liczniku pojawiają się po niewiele ponad 23 sekundach.

REKLAMA

REKLAMA

Porsche 911 Turbo S Edo Competition Edo Competition
Porsche 911 Turbo S Edo Competition

Co ciekawe, przeróbki silnika, polegające m.in. na zmianie elektroniki i oprogramowania, poskutkowały zmniejszeniem masy jednostki o 60 kilogramów.

REKLAMA

Porsche 911 Turbo S Edo Competition Edo Competition
Porsche 911 Turbo S Edo Competition

Z estetycznego punktu widzenia, auto przyciąga wzrok niebieskim lakierem, 20-calowymi felgami i zawieszeniem obniżonym o 3 cm. Przednia klapa bagażnika z włókna węglowego pochodzi natomiast z seryjnego Porsche 911 GT3 RS.

REKLAMA

REKLAMA

Porsche 911 Turbo S Edo Competition Edo Competition
Porsche 911 Turbo S Edo Competition

Cena pakietu przeróbek nie jest oficjalnie podana. Seryjny egzemplarz limitowanej edycji Turbo S Exclusive Series kosztuje w Polsce niemal 1,3 mln złotych. Przy takiej kwocie koszt tuningu nie powinien stanowić dla właściciela większego problemu natury finansowej. A jeśli mało wam mocy, Edo Competition przygotowuje drugi etap swojego pakietu.

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA