[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Porsche 911 Turbo S (Genewa 2020)

Porsche 911 Turbo S debiutuje na wirtualnym salonie samochodowym w Genewie z mocą o 70 KM wyższą, niż w poprzedniej generacji.

Porsche 911 Turbo S Porsche 911 Turbo S

Salon samochodowy w Genewie odbywa się w tym roku całkowicie online, z powodu zamknięcia targów dla publiczności w obawie o rozprzestrzenianie się koronawirusa COVID-19. Nie przeszkadza nam to jednak w prowadzeniu relacji z największych premier samochodów.

Jedną z najbardziej wyczekiwanych odsłon jest debiut nowego Porsche 911 Turbo S, który pod każdym względem przewyższa swojego poprzednika. Zobaczczmy zatem, co proponuje nowa 911 Turbo S.

Porsche 911 Turbo S – silnik i napęd

Porsche 911 Turbo S to nowy topowy wariant 911, który trafia na rynek od razu jako Coupé i Cabriolet. Obie wersje nadwoziowe napędzane są przez nowy 3,8-litrowy silnik typu bokser z dwiema turbosprężarkami VTG.

Jednostka napędowa generuje potężną moc 650 KM, co oznacza, że nowe 911 Turbo S jest o 70 KM mocniejsze, niż jego poprzednik. Maksymalny moment obrotowy wynosi teraz 800 Nm – to z kolei wzrost o 50 Nm.

Typowa dla wersji Turbo 8-biegowa przekładnia PDK (Porsche Doppelkupplung) skraca sprint od 0 do 100 km/h do 2,7 sekundy. Jest to o kolejne 0,2 sekundy mniej, niż w przypadku poprzedniego modelu. Niezmieniona zostaje prędkość maksymalna, która nadal wynosi 330 km/h.

Porsche 911 Turbo S

Skok, jakiego nowa generacja modelu dokonała pod względem osiągów, okazuje się szczególnie zauważalny podczas sprintu od 0 do 200 km/h: wynik 8,9 sekundy jest o całą sekundę lepszy niż w przypadku poprzednika.

Porsche 911 Turbo S – nadwozie

Lepsze osiągi i większa moc wymusiły zwiększenie wymiarów zewnętrznych 911 Turbo S. I tak nadwozie samochodu nad przednią osią jest o 45 mm szersze i mierzy 1840 mm, a całkowita szerokość nad tylną osią wynosi 1900 mm – to wzrost o 20 mm. Sportowy charakter podkreślają zmodyfikowane rozstawy kół, udoskonalona aerodynamika oraz nowe, mieszane ogumienie. Z przodu rozstaw kół wzrósł o 42 mm, a z tyłu – o 10 mm.

Z kolei adaptacyjna aerodynamika obejmuje teraz ruchome, sterowane klapy powietrza chłodzącego z przodu, a większe tylne skrzydło zaprojektowano pod kątem uzyskania jeszcze większej siły docisku.

Zobacz także: premiery Genewy 2020 - serwis specjalny

REKLAMA

Nowy jest przedni pas 911 Turbo S, z szerszymi wlotami powietrza, podwójnymi modułami świateł, a także standardowymi reflektorami matrycowymi LED z ciemnymi wstawkami. Przeprojektowany został nowy, pneumatycznie rozkładany przedni spoiler, który wraz z większym tylnym skrzydłem zapewniają o 15 proc. większy docisk.

Co istotne, po raz pierwszy 911 Turbo S przenosi siły napędowe na drogę za pomocą opon w dwóch różnych rozmiarach. Z przodu ma 20-calowe ogumienie w rozmiarze 255/35, a z tyłu – 21-calowe, w rozmiarze 315/30.

Nowe opcje wyposażenia mają poza tym podkreślić bardziej sportowy charakter czteronapędowej 911 Turbo S. Należą do nich obniżone o 10 mm, sportowe zawieszenie Porsche Active Suspension Management (PASM) oraz sportowy układ wydechowy z regulowanymi klapami, który zapewnia bardziej rasowe brzmienie.

Porsche 911 Turbo S – wnętrze i ceny

Kabina Porsche 911 Turbo S obejmuje takie elementy, jak pełne wykończenie skórą i ozdobne detale z włókna węglowego, w połączeniu z akcentami w tonacji Light Silver. Sportowe fotele z 18-kierunkową regulacją elektryczną mają przeszycia nawiązujące do pierwszej generacji 911 Turbo (typ 930).

Porsche 911 Turbo S

Środkowy ekran PCM ma teraz przekątną 10,9 cala, a nowy układ sprawia, że można obsługiwać go szybko i intuicyjnie. Na pokładzie seryjnie jest też sportowa kierownica GT, pakiet Sport Chrono z nowo zintegrowaną aplikacją Porsche Track Precision oraz nagłośnienie przestrzenne BOSE.

Modele 911 Turbo S Coupé można już zamawiać w Porsche Centrach. Wersja Coupé będzie dostępna w cenie 1 077 000 zł. 911 Turbo S Cabriolet kosztuje 1 143 000 zł.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA