REKLAMA

Porsche 911 Turbo – szybsze od poprzedniego Turbo S

Porsche 911 Turbo debiutuje cztery miesiące po modelu 911 Turbo S. Nieco słabszy wariant nowego Turbo okazuje się jednak szybszy i mocniejszy od Turbo S poprzedniej generacji.

Porsche 911 Turbo 992 Porsche 911 Turbo 992
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 680 597 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Topowe Porsche 911 Turbo S pojawiło się w marcu tego roku. Napędzane przez nowy 3,8-litrowy silnik typu bokser z dwiema turbosprężarkami VTG auto dysponuje mocą 650 KM i momentem obrotowym 800 Nm – o 70 KM i 50 Nm więcej niż w poprzednim Turbo S.

Teraz do gry wchodzi model Porsche 911 Turbo – bez S. Od razu jako Coupe i Cabriolet. Do jego napędu służy sześciocylindrowy bokser o pojemności 3,8 litra i mocy 580 KM. To o 40 KM więcej niż w poprzedniku i jednocześnie o 20 KM więcej niż w Turbo S generacji 991 I i tyle samo – 580 KM, co w odświeżonym Turbo S 991.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Takie parametry pozwalają na uzyskanie czasu przyspieszenia od 0 do 100 km/h w zaledwie 2,8 sekundy – o 0,2 s krócej niż w poprzednim modelu. Duża w tym zasługa przyrostu momentu obrotowego, który jest wyższy o 40 Nm i sięga 750 Nm – teraz bez limitu czasowego dla funkcji overboost.

Jak podkreśla producent, przyspieszenie, moc oraz maksymalny moment obrotowy nowego 911 Turbo odpowiadają zatem poprzedniej generacji 911 Turbo S, a nawet są ciut lepsze – przyspieszenie o 0,1 s.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Za przeniesienie napędu odpowiada 8-biegowa przekładnia PDK, skonfigurowana specjalnie dla wersji Turbo. Niezmieniona pozostała prędkość maksymalna, która wynosi 320 km/h – w modelu Turbo S jest to 330 km/h.

REKLAMA

REKLAMA

Przejdźmy jeszcze do nadwozia – to, wraz z podwoziem, zostało poszerzone, a za sprawą dodatkowych 42 milimetrów w rozstawie przednich kół i nowych 20-calowych opon 255/35 przednia oś ma bardziej „precyzyjnie zmieniać kierunek jazdy”, jak zgrabnie ujął to producent.

Sterowanie aktywnym napędem na obie osie PTM jest teraz w stanie przenosić jeszcze więcej siły napędowej na przednie koła. Przyczepność skrętnej tylnej osi podnosi natomiast zwiększony o 10 mm rozstaw kół, a także opony 315/30 na obręczach o średnicy 21 cali.

Porsche 911 Turbo 992

Zmodernizowany został układ hamulcowy. Można go rozpoznać po standardowo montowanych stałych zaciskach w kolorze czerwonym. Przednie tarcze z żeliwa szarego mają średnicę 408 mm (+28 mm więcej niż wcześniej) i grubość 36 mm (+2 mm). Z tyłu zamontowano tarcze o grubości 30 mm i średnicy 380 mm.

Opcjonalnie zamówić można hydrauliczny system aktywnej stabilizacji przechyłów PDCC oraz ceramiczny układ hamulcowy PCCB z 10-tłoczkowymi stałymi zaciskami z przodu. Ten ostatni to wydatek rzędu 40 tys. złotych.

Jeśli chodzi o sam design 911 Turbo, jego charakter podkreśla wyraziste przetłoczenie nowej przedniej pokrywy bagażnika, a drogę standardowo oświetlają reflektory LED z systemem PDLS Plus. Z tyłu nadwozia natomiast znalazła się udoskonalona, adaptacyjna aerodynamika, która obejmuje m.in. znacznie większy, ruchomy spojler.

Design tylnego pasa dopełniają diodowy pas świetlny wraz z tylnymi lampami, a także nowa żaluzja grilla tylnej pokrywy z listwami wykończeniowymi w kolorze srebrnym.
Ale zarówno wygląd, jak i osiągi samochodu można dodatkowo „wyostrzyć” dzięki opcjonalnym pakietom – ograniczającemu masę własną oraz sportowemu. Ten pierwszy, zarezerwowany dla Coupé, zmniejsza masę pojazdu o 30 kg. To między innymi zasługa zastosowania lekkich, w pełni kubełkowych foteli, pominięcia tylnych siedzeń i wykorzystania mniejszej ilości.

Pakiet sportowy obejmuje natomiast pakiet 911 Turbo Sport Design, a także dodatkowe akcenty w kolorze czarnym i wykończone włóknem węglowym plus tylne lampy Exclusive Design.



Nowe Porsche 911 Turbo można już. Model 911 Turbo Coupe kosztuje od 918 tysięcy zł, a 911 Turbo Cabriolet wyceniono na 983 tys. zł. Dla przypomnienia, model 911 Turbo S Coupé kosztuje od 1 077 000 zł, a 911 Turbo S Cabriolet kosztuje od 1 143 000 zł.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA