Topowe Porsche 911 Turbo S pojawiło się w marcu tego roku. Napędzane przez nowy 3,8-litrowy silnik typu bokser z dwiema turbosprężarkami VTG auto dysponuje mocą 650 KM i momentem obrotowym 800 Nm – o 70 KM i 50 Nm więcej niż w poprzednim Turbo S.
Teraz do gry wchodzi model Porsche 911 Turbo – bez S. Od razu jako Coupe i Cabriolet. Do jego napędu służy sześciocylindrowy bokser o pojemności 3,8 litra i mocy 580 KM. To o 40 KM więcej niż w poprzedniku i jednocześnie o 20 KM więcej niż w Turbo S generacji 991 I i tyle samo – 580 KM, co w odświeżonym Turbo S 991.
Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!
Takie parametry pozwalają na uzyskanie czasu przyspieszenia od 0 do 100 km/h w zaledwie 2,8 sekundy – o 0,2 s krócej niż w poprzednim modelu. Duża w tym zasługa przyrostu momentu obrotowego, który jest wyższy o 40 Nm i sięga 750 Nm – teraz bez limitu czasowego dla funkcji overboost.
Jak podkreśla producent, przyspieszenie, moc oraz maksymalny moment obrotowy nowego 911 Turbo odpowiadają zatem poprzedniej generacji 911 Turbo S, a nawet są ciut lepsze – przyspieszenie o 0,1 s.
Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!
Za przeniesienie napędu odpowiada 8-biegowa przekładnia PDK, skonfigurowana specjalnie dla wersji Turbo. Niezmieniona pozostała prędkość maksymalna, która wynosi 320 km/h – w modelu Turbo S jest to 330 km/h.
Komentarze