[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Porsche 911 na wyższym poziomie personalizacji

Producenci dwoją się i troją, żeby ich samochody wyróżniały się w tłumie. Na ciekawy pomysł personalizacji wpadli specjaliści z Porsche.

Porsche 911 z odciskiem palca Porsche 911 z odciskiem palca
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 680 597 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Kupując samochód za kilkaset tysięcy złotych większość z nas wolałaby, żeby na ulicy nie spotkać drugiego identycznego egzemplarza. Producenci doskonale o tym wiedzą i do oferty dodają kolejne opcje personalizacji – kolor nadwozia, dach w innym odcieniu, pakiety stylistyczne, felgi, spoilery. To wszystko jednak nic w porównaniu z tym, co proponuje Porsche.

Pomimo tego, że 911 jest bardzo chętnie kupowanym samochodem, to niezwykle trudno jest znaleźć dwa identyczne egzemplarze. Ale od teraz model 911 może być tak wyjątkowe, jak... linie papilarne na opuszkach ludzkich palców. A jak wiadomo, te są niepowtarzalne.

Opracowana przez Porsche metoda druku bezpośredniego pozwala drukować na polakierowanych panelach karoserii elementy graficzne o wysokiej jakości i rozdzielczości.

Początkowo nabywcy nowego Porsche 911 mogą wybrać spersonalizowaną przednią pokrywę, z grafiką bazującą na ich własnym odcisku palca. I nawet jeśli na parkingu staną trzy niemal identyczne egzemplarze, załóżmy w kolorze żółtym i na tym samym poziomie wyposażenia, to linie papilarne na przedniej klapie bagażnika będą tym, co je odróżni. Może nie od razu, nie na pierwszy rzut oka, ale odróżni.

W dalszej perspektywie oferowane będą inne, dostosowane do oczekiwań klientów projekty. Nowa usługa jest dostępna za pośrednictwem Porsche Centrów, które nawiązują kontakt z konsultantami klienta w Exclusive Manufaktur w Zuffenhausen. Omawiają oni z nabywcą cały proces, od złożenia odcisku palca aż do skompletowania samochodu.

- Indywidualność to dla klientów Porsche bardzo ważny aspekt. A żaden projekt nie może być bardziej osobisty niż własny odcisk palca – przyznaje Alexander Fabig, wiceprezes ds. indywidualizacji oraz Porsche Classic.

Zobacz także: gorące premiery Genewy 2020 - zapowiedź

REKLAMA

REKLAMA

Porsche 911 z odciskiem palca Porsche 911 z odciskiem palca

Druk lepszy niż folia

Na potrzeby projektu w lakierni ośrodka szkoleniowego w Zuffenhausen powstała tak zwana „komórka technologiczna”. To tutaj opracowano i przetestowano nowe oprogramowanie i sprzęt, a także niezbędne procesy malowania oraz produkcji.

Druk bezpośredni pozwala na realizację projektów, których nie da się stworzyć w ramach tradycyjnego lakierowania. Jeśli chodzi o kwestie wyglądu i wrażeń dotykowych, nowa technologia okazuje się wyraźnie lepsza od nakładania folii.

Jej koncepcja przypomina zasadę działania drukarki atramentowej: farba jest nakładana na trójwymiarowe elementy za pomocą głowicy drukującej, automatycznie i bez nadmiernego rozpylania.

- Możliwość indywidualnego sterowania dyszami pozwala na ukierunkowane nanoszenie każdej kropli farby – wyjaśnił Christian Will, wiceprezes Porsche AG ds. rozwoju produkcji.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

REKLAMA

Porsche 911 z odciskiem palca Porsche 911 z odciskiem palca

Jak wygląda proces drukowania odcisku?

Jeśli klient zdecyduje się spersonalizować swoje 911 za pomocą metody druku bezpośredniego, specjaliści z Porsche Exclusive Manufaktur zdemontują przednią pokrywę pojazdu po ukończeniu jego seryjnej produkcji.

Dane biometryczne klienta zostaną przetworzone tak aby zagwarantować, że nie będą mogły zostać wykorzystane do nieautoryzowanego celu. Cały proces odbywa się w ramach bezpośredniej komunikacji z klientem, który ma pełen ogląd co do sposobu wykorzystania jego danych osobowych i jest zaangażowany w proces tworzenia drukowanej grafiki.

Gdy robot wykona unikalne malowanie, pokrywa zostaje pokryta bezbarwną powłoką, a później wypolerowana na wysoki połysk, aby spełniała najwyższe standardy jakości. Następnie udoskonalony komponent jest ponownie montowany w samochodzie.

W Niemczech usługa kosztuje 7500 euro i będzie na życzenie realizowana przez Porsche Exclusive Manufaktur od marca 2020 r.

Zobacz także: elektryczny ID.3 to początek wysypu premier VW

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA